  • 1. Data: 2004-05-28 16:45:57
    Temat: zadatek i kredyt - jak liczony jest wlasny wklad?
    Od: Sierp <N...@s...netskasuj>

    Witam,

    mam proste dla Was zapewne pytanie odnosnie tematu posta.
    Zalozmy mianowicie, ze chce kupic mieszkanie za 200tys PLN.
    I teraz - zalozmy, ze daje sprzedajacemu zadatek, w wysokosci
    50tys. Mam jeszcze 50tys w gotowce, oraz chcialem wziac
    kredyt w wysokosci 100tys (50% wartosci mieszkania).

    Jak teraz wyglada sprawa obliczania wkladu wlasnego?

    Czy jest to 50% wlasnie, gdyz zadatek jest wliczany w
    wklad wlasny, czy tez jest to 25% (czyli 50tys ktore
    mam jeszcze w gotowce w porownaniu do 200tys ktore
    kosztuje mieszkanie).

    Na logike rzecz biorac - bedzie to 50%, gdyz tylko
    tyle wlasnie potrzebuje do banku aby kupic mieszkanie
    (rynek wtorny) porownujac to do wartosci mieszkania,
    ale jak praktyka pokazuje - logika nie zawsze jest sluszna.

    Jezeli to mozliwe i ktos zna odpowiedz - bardzo prosze
    o nią, dla mnie sprawa jest dosc pilna i chodzi o
    kupic/nie kupic...

    z gory dziekuje i pozdrawiam,

    Mariusz

  • 2. Data: 2004-05-28 16:54:30
    Temat: Re: zadatek i kredyt - jak liczony jest wlasny wklad?
    Od: "kursor" <mKursor@_USUN_wp.pl>

    > Czy jest to 50% wlasnie, gdyz zadatek jest wliczany w
    > wklad wlasny, czy tez jest to 25% (czyli 50tys ktore
    > mam jeszcze w gotowce w porownaniu do 200tys ktore
    > kosztuje mieszkanie).

    50%

    kursor

  • 3. Data: 2004-05-28 16:58:39
    Od: k...@g...pl (Konlin)

    Witaj Sierp,

    W Twoim liście datowanym 28 maja 2004 (18:45:57) można przeczytać:

> [...]
    > 50tys. Mam jeszcze 50tys w gotowce, oraz chcialem wziac
    > kredyt w wysokosci 100tys (50% wartosci mieszkania).

    Nie znam odpowiedzi na Twoje pytanie ale radzę Ci przemyśleć kwestię
    dawania 50 tys. zadatku - to trochę ryzykowne. Może rozbij to na 20-30
    tys. zadatku i reszta zaliczki?

    pzdr
    ki

    --
    K.O.N.L.I.N. k...@p...pl
    Kinetic Organism Normally for Logical Infiltration and Nullification,

    "...a na drzewach, zamiast liści, będą wisieć programiści..."

  • 4. Data: 2004-05-28 17:09:16
    Od: Sierp <N...@s...netskasuj>

    Dnia 28 May 2004 18:58:39 +0200
    k...@g...pl (Konlin) naskrobał(a):

    > Nie znam odpowiedzi na Twoje pytanie ale radzę Ci przemyśleć kwestię
    > dawania 50 tys. zadatku - to trochę ryzykowne. Może rozbij to na 20-30
    > tys. zadatku i reszta zaliczki?

    odpowiedz juz padla, i bardzo dziekuje (mam nadzieje ze pewna :-)

    konkretnie to pewnie bedzie 100tys... po prostu sytuacja jest taka,
    ze sprzedajacy chce od razu kase, ja jej nie mam calej, ale mam
    ok. 100tys, wiec moge dac mu to jako zadatek lub w innej formie,
    a reszte jak zostanie mi przyznany kredyt

    jak rozumiem przez niebezpieczenstwo rozumiesz to, ze jezeli
    nie dostane kredytu, to pieniadze przepadna?

    Przy okazji - sprzedajacy po otrzymaniu pieniedzy jeszcze przez
    1-2 miesiace bedzie chcial w tym mieszkaniu mieszkac (do wykonczenia
    drugiego mieszkania) - jak wtedy najczesciej jest konstruowana umowa?
    Czy wynajmuje sie mieszkanie po jego splacie, czy w inny sposob?
    (po prostu po cichu umawia sie, ze mieszka 2 miesiace i siup)

    Byc moze druga czesc postu nie na ta grupe, ale moze ktos bedzie
    wiedzial..

    Mariusz

  • 5. Data: 2004-05-28 17:16:33
    Od: "kursor" <mKursor@_USUN_wp.pl>

> [...]
    > Czy wynajmuje sie mieszkanie po jego splacie, czy w inny sposob?
    > (po prostu po cichu umawia sie, ze mieszka 2 miesiace i siup)

    akt notarialny z terminem przekazania mieszkania

    kursor

  • 6. Data: 2004-05-28 17:26:40
    Od: Sierp <N...@s...netskasuj>

    Dnia Fri, 28 May 2004 19:16:33 +0200
    "kursor" <mKursor@_USUN_wp.pl> naskrobał(a):

    > akt notarialny z terminem przekazania mieszkania

    ok, ale nie w pelni odpowiada to na moje pytanie, badz odpowiedz
    nie w pelni rozumiem
    Chodzi mi o to, czy sprzedajacy powinien placic za wynajem
    (jak rozumiem z powyzszego wynika, ze nie), oraz czy powinien
    placic oplaty (czynsz, woda etc) - wtedy umiszcza sie to w akcie?

    I jeszcze jedno - piszesz o umowie przedwstepnej sporzadzonej jako
    akt notarialny, czy tez o umowie kupna-sprzedazy (ktora aktem musi
    juz byc)?

    Dzieki za dotychczasowa pomoc, jak bede kupowal mieszkanie drugi
    raz, nie bede juz tyle pytal ;-)

    Mariusz

  • 7. Data: 2004-05-28 17:43:05
    Od: "kursor" <mKursor@_USUN_wp.pl>

> [...]
    > (jak rozumiem z powyzszego wynika, ze nie), oraz czy powinien
    > placic oplaty (czynsz, woda etc) - wtedy umiszcza sie to w akcie?

    oplaty to chyba wypadaloby aby placil

    co do wynajmu to chodzi o to, ze przez pewien czas Ty bedziesz wlascicielem
    a on bedzie mieszkal w tym mieszkaniu?
    to juz kwestia umowy miedzy wami
    mozesz np. targowac sie jeszcze co do ceny tego mieszkania

    > I jeszcze jedno - piszesz o umowie przedwstepnej sporzadzonej jako
    > akt notarialny, czy tez o umowie kupna-sprzedazy (ktora aktem musi
    > juz byc)?

    jezeli wchodza w gre takie kwoty, to umowe przedwstepna tez zawieralbym
    w formie aktu notarialnego (100 000 PLN to nie malo)
    i oczywiscie w tej umowie takze powinien byc zapis o terminie przekazania mieszkania

    najlepiej jednak jakby sprzedajacy mogl poczekac az otrzymasz kredyt
    i zawarlibyscie umowe kupna-sprzedazy i wtedy dostalby cala kwote

    albo od razu umowa kupna-sprzedazy, w ktorej bedzie zapis,
    ze drugie 100 000 sprzedajacy dostanie w dniu przekazania mieszkania
    (nie jestem pewny czy jest to mozliwe, popytaj na pl.soc.prawo)

    kursor

  • 8. Data: 2004-05-28 17:43:28
    Od: k...@g...pl (Konlin)

    Witaj Sierp,

    W Twoim liście datowanym 28 maja 2004 (19:26:40) można przeczytać:

    S> ok, ale nie w pelni odpowiada to na moje pytanie, badz odpowiedz
    S> nie w pelni rozumiem
    S> Chodzi mi o to, czy sprzedajacy powinien placic za wynajem
    S> (jak rozumiem z powyzszego wynika, ze nie),

    Zależy jak się dogadacie - wszystko jest do ustalenia między Wami.

    S> oraz czy powinien placic oplaty (czynsz, woda etc) - wtedy umiszcza
    S> sie to w akcie?

    Tak. Nie zapomnij też o wpisaniu konieczności wymeldowania wszystkich
    osób do czasu przekazania Tobie mieszkania.

    S> I jeszcze jedno - piszesz o umowie przedwstepnej sporzadzonej jako
    S> akt notarialny, czy tez o umowie kupna-sprzedazy (ktora aktem musi
    S> juz byc)?

    To musi być przede wszystkim w akcie ostatecznym. Umowa przedwstępna
    wystarczy żeby regulowała: czego dotyczy, w jakim termienie ma być
    zawarta umowa i przekazanie przedmiotu umowy, sposób i terminy
    zapłaty, wyposażenie itp.

    pzdr
    ki

  • 9. Data: 2004-05-28 17:44:08
    Od: k...@g...pl (Konlin)

    Witaj Sierp,

    W Twoim liście datowanym 28 maja 2004 (19:09:16) można przeczytać:

    > jak rozumiem przez niebezpieczenstwo rozumiesz to, ze jezeli
    > nie dostane kredytu, to pieniadze przepadna?

    Dokładnie - zadatek przepada, zaliczka nie.

    pzdr
    ki

    --
    K.O.N.L.I.N. k...@p...pl
    Kinetic Organism Normally for Logical Infiltration and Nullification,

    "So, so you think you can tell Heaven from Hell?"

  • 10. Data: 2004-05-28 19:03:31
    Od: Sierp <N...@s...netskasuj>

    Dnia Fri, 28 May 2004 19:43:05 +0200
> [...]

    > to juz kwestia umowy miedzy wami
    > mozesz np. targowac sie jeszcze co do ceny tego mieszkania

    no tak, czyli bedzie mieszkal w moim mieszkaniu.. trzeba
    w takim razie pomyslec jak sie zabezpieczyc przed zniszczeniem
    mieszkania (jakas kaucja? nie zgodzi sie na to pewnie... ehh)

    no nic - dzieki

    Mariusz

    --
    Nieoficjalne FAQ grupy pl.comp.networking
    http://sierp.net/faq