  • 1. Data: 2004-05-28 14:00:33
    Temat: Neste 24 i blokada na karcie
    Od: "Marcin" <m...@g...pl>

    Witam,
    21.05 zaplacilem karta kredytowa mBanku za paliwo w automacie Neste24. Te
    stacje sa bardzo ostrozne, wiec trzeba podac maksymalna kwote transakcji i PIN
    i dopiero po zablokowaniu srodkow mozna zaczac tankowanie.
    Jako maksymalna kwote podalem 250zl (ceny paliw to chyba ciekawy temat na inna
    grupe), zatankowalem za 215,01zl i odjechalem.
    Teraz patrze, ze w operacjach biezacych mam juz zarejestrowana transakcje na
    kwote 215,01zl, a w bokadach mam nadal blokade na 34,99.
    Czy jest to normalna sytuacja? Czy i jak powinienem ja reklamowac? Czy moze ta
    blokada po jakims czasie zniknie?
    Pozdrawiam,
    Marcin

  • 2. Data: 2004-05-28 14:43:58
    Temat: Re: Neste 24 i blokada na karcie
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    Marcin <m...@g...pl> wrote:
    > Czy jest to normalna sytuacja? Czy i jak powinienem ja reklamowac?
    > Czy moze ta blokada po jakims czasie zniknie?

    zniknie :)

    http://www.PRnews.pl

  • 3. Data: 2004-05-28 15:54:11
    Temat: Kwoty blokad i transakcji w walutach innych niz PLN
    Od: "Marcin" <m...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Mam jeszcze jedno pytanie dotyczace blokad - teraz z czystej ciekawosci:
    Placac karta zagranica widze od razu blokady na pewne kwoty w PLN. Pozniej
    okazuje sie, ze faktyczne kwoty w PLN sa inna - oczywiscie kurs jest juz
    mniej korzystny.
    Czy to oznacza, ze blokada utworzona w momencie transakcji przeliczana byla
    po kursie Visa, czy jakims innym miedzybankowym, a to co sie pozniej pojawia
    i co ja musze splacic zawiera juz prowizje banku?
    Pozdrowienia,
    Marcin

  • 4. Data: 2004-05-28 16:18:08
    Od: poilkj <u...@d...invalid>

    Marcin wrote:

> [...]
    > po kursie Visa, czy jakims innym miedzybankowym, a to co sie pozniej pojawia
    > i co ja musze splacic zawiera juz prowizje banku?

    do blokady jest stosowany kurs z dnia blokady, do rozliczen kurs z dnia
    rozliczenia. Mogą wyjść różnice.
    Faktem jest też, że bank dopisuje też swoją prowizję.

  • 5. Data: 2004-05-29 09:21:47
    Od: Wojciech Nawara <u...@W...nawara.info>

    Użytkownik Marcin napisał:

    > Czy jest to normalna sytuacja? Czy i jak powinienem ja reklamowac? Czy moze ta
    > blokada po jakims czasie zniknie?

    Nie powinno jej tam być, aczkolwiek sama zniknie [mBank chyba trzyma
    blokady 7 dni].

    Generalnie nie jest to sytuacja prawidłowa - powinna być blokada tylko
    na kwotę faktycznego tankowania.

  • 6. Data: 2004-05-31 08:06:49
    Od: "rsa127" <r...@n...gazeta.pl>

    > do blokady jest stosowany kurs z dnia blokady, do rozliczen kurs z dnia
    > rozliczenia. Mogą wyjść różnice.
    > Faktem jest też, że bank dopisuje też swoją prowizję.

    Nie tylko to. Często dla blokad jest inny mechanizm wyliczenia wartości. Np.
    w BRE tłumaczyli mi, że stosują do blokad kurs średni NBP +2%. A rozliczają
    wg kursu sprzedaży walut.

  • 7. Data: 2004-06-01 08:39:58
    Od: "Tomasz " <n...@g...pl>

    Wojciech Nawara <u...@W...nawara.info> napisał(a):

    > Nie powinno jej tam być, aczkolwiek sama zniknie [mBank chyba trzyma
    > blokady 7 dni].
    >
    > Generalnie nie jest to sytuacja prawidłowa - powinna być blokada tylko
    > na kwotę faktycznego tankowania.

    Blokada jest ściągana gdy kwota blokady i obciążenia jest ta sama. Tak
    niestety działają te systemy.

    Tomasz
    <NOTO>

  • 8. Data: 2004-06-01 17:55:03
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...info.WYTNIJTO>

    Użytkownik Tomasz napisał:

    > Blokada jest ściągana gdy kwota blokady i obciążenia jest ta sama. Tak
    > niestety działają te systemy.

    To jakim cudem w inteligo mam BLOKADĘ na kwotę faktycznie zatankowanego
    paliwa i na taką samą kwotę przychodzi rozliczenie ?

  • 9. Data: 2004-06-01 18:10:56
    Od: "Tomasz " <n...@g...pl>

    Wojciech Nawara <u...@n...info.WYTNIJTO> napisał(a):

    > To jakim cudem w inteligo mam BLOKADĘ na kwotę faktycznie zatankowanego
    > paliwa i na taką samą kwotę przychodzi rozliczenie ?

    Nie znam systemu który obsługuje karty w Inteligo ani ich systemu
    centralnego. Stawiam hipotezy opierając się na swojej wiedzy ...
    Generalnie przy ściąganiu blokady stosuje się algorytm w którym m.in.
    porównuje się kwotę autoryzacji i obciążenia - jeżeli one się nie zgadzają to
    takiej blokady najczęsciej się nie ściąga.
    Możliwe są również inne wyjaśnienia:
    - blokady nigdy nie są ściągane gdy przyjdzie obciążenie (dopiero po pewnym
    czasie są anulowane)
    - informacja nt. obciazenia zawierała niepełne informacje od acquiera aby
    możliwe było jej porównanie z blokadą.
    - bład programu lub admina

    Tomasz
    <NOTO>

  • 10. Data: 2004-06-01 18:13:49
    Od: "Tomasz " <n...@g...pl>

> [...]

    > blokady 7 dni].
    >
    > Generalnie nie jest to sytuacja prawidłowa - powinna być blokada tylko
    Niezupełnie. Otóż autoryzacja przychodzi na kwotę wpisaną poprzez klawiaturę
    celem zabezpieczenia środków na pokrycie zakupów. Nie byłoby sensu odwoływać
    blokadę i zakładać kolejną na kwotę faktyczną (koszty) i potem normalnie
    wysyłać obciążenie.

    Tomasz
    <NOTO>