  • 1. Data: 2004-07-12 19:54:37
    Temat: zabezpieczenie kredytu z kasy mieszkaniowej [problem]
    Od: "JerzyR" <j...@k...chip.pl>

    moj kolega chce dostac kredyt kontraktowy z kasy mieszkaniowej banku PKO
    SA - niestety bank do pewnej kwoty (60 tys.??) nie przewiduje mozliwosci
    zabezpieczenia spłaty w postaci hipoteki!! Bank żąda poręczycieli.
    Kolega ma jak najbardziej zdolnosc kredytową, ale bank odmowil mu udzielenia
    kredytu bo ponoć jego poręczyciele (lub/i firmy w ktorych pracują) nie są
    wiarygodni.
    Zastanawialismy sie co mozna zrobic w takiej sprawie - bank ordynarnie nie
    chce udzielac kredytu na 4% i panienka wrecz sugeruje, aby kolega zaciagnął
    kredyt hipoteczny zwykły (nie z kasy mieszkaniowej!).
    Niestety skarga do Zarzadu w Warszawie nie poskutkowala!

    No właśnie co mozna w takiej sprawie jeszcze zrobić?

    JerzyR

  • 2. Data: 2004-07-12 20:19:22
    Od: wizardx12 <w...@p...onet.pl>

    Dnia 7/12/2004 9:54 PM, Użytkownik JerzyR napisał:

    > moj kolega chce dostac kredyt kontraktowy z kasy mieszkaniowej banku PKO
    > SA - niestety bank do pewnej kwoty (60 tys.??) nie przewiduje mozliwosci
    > zabezpieczenia spłaty w postaci hipoteki!!
    15 tys. I to tylko z tego powodu, że mniejszych mieszkaniówek nie udziela.

    > Bank żąda poręczycieli.
    Ma takie prawo...

    > Kolega ma jak najbardziej zdolnosc kredytową,
    ...widać nie najlepszą skoro bank żąda poręczycieli

    > ale bank odmowil mu udzielenia
    > kredytu bo ponoć jego poręczyciele (lub/i firmy w ktorych pracują) nie są
    > wiarygodni.
    może coś w tym jednak jest

    > Zastanawialismy sie co mozna zrobic w takiej sprawie - bank ordynarnie nie
    > chce udzielac kredytu na 4% i panienka wrecz sugeruje, aby kolega zaciagnął
    > kredyt hipoteczny zwykły (nie z kasy mieszkaniowej!).
    Jakiż to ordynarny bank !!!!!
    4% !!! Czy Ty aby na pewno piszesz o banku polskim ??? Podaj choć jeden
    powód dla którego bank miałby dopłacać do interesu, narażająć tym samym
    oszczędności P.KOwalskiego.

    > Niestety skarga do Zarzadu w Warszawie nie poskutkowala!
    Oooo. Kolega pieniacz :) Czy aby pod krawatem ??

    > No właśnie co mozna w takiej sprawie jeszcze zrobić?

    No to może Strasburg ??

  • 3. Data: 2004-07-12 20:35:53
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    > Jakiż to ordynarny bank !!!!!
    > 4% !!! Czy Ty aby na pewno piszesz o banku polskim ??? Podaj choć jeden
    > powód dla którego bank miałby dopłacać do interesu, narażająć tym samym
    > oszczędności P.KOwalskiego.

    Pudło. Chodzi o Pekao, a poza tym kasa mieszkaniowa rządzi sie innymi
    prawami i "zachęcanie" w ten sposób do zwykłego kredytu jest po prostu
    wybiegiem.

    --
    Jeżeli możesz-pomóż: www.pmm.org.pl

    Pozdrowienia,
    Glenn

  • 4. Data: 2004-07-12 20:39:34
    Od: "JerzyR" <j...@k...chip.pl>

    > 15 tys. I to tylko z tego powodu, że mniejszych mieszkaniówek nie udziela.
    kolega chce chyba 60 tys. a nie 15 i bank nie chce hipoteki

    > Ma takie prawo...
    oczywiscie

    > ...widać nie najlepszą skoro bank żąda poręczycieli
    niestety pomimo zdolnosci kredytowej i dobrych zarobków bank żąda
    poręczycieli

    > może coś w tym jednak jest
    może?

    > Jakiż to ordynarny bank !!!!!
    > 4% !!! Czy Ty aby na pewno piszesz o banku polskim ??? Podaj choć jeden
    > powód dla którego bank miałby dopłacać do interesu, narażająć tym samym
    > oszczędności P.KOwalskiego.
    bo kolega oszczędzał przez 5 lat i dostawał 2% rocznie (plus bank pobieral
    prowizje od wplaconych kwot)

    > Oooo. Kolega pieniacz :) Czy aby pod krawatem ??
    > No to może Strasburg ??

    sarkazm jest nie na miejscu - chyba nie zauważyłes, ze chodzi o kredyt z
    kasy mieszkaniowej o specyficznej konstrukcji

    JerzyR

  • 5. Data: 2004-07-12 20:41:28
    Od: Piotr \"Kazimierz\" Kuźmiak <kazmirz@(usuń)astercity.net>

    "JerzyR" <j...@k...chip.pl> wrote in message
    > moj kolega chce dostac kredyt kontraktowy z kasy mieszkaniowej banku PKO
    > SA - niestety bank do pewnej kwoty (60 tys.??) nie przewiduje mozliwosci
    > zabezpieczenia spłaty w postaci hipoteki!!

    Dziwne - widzialem nizsze kredyty zabezpieczone hipoteka. I to wlasnie w
    kasie mieszkaniowej Pekao.
    zawsze zostaje opcja pt. zmiana banku.

    --

    Piotr "Kazimierz" Kuźmiak
    GG 1213856

  • 6. Data: 2004-07-12 20:41:31
    Od: "JerzyR" <j...@k...chip.pl>

    > zawsze zostaje opcja pt. zmiana banku.

    kredyt z kasy mieszkaniowej musisz zaciagnąc w tej samej kasie:(

    JerzyR

  • 7. Data: 2004-07-12 21:02:18
    Od: wizardx12 <w...@p...onet.pl>

    Dnia 7/12/2004 10:35 PM, Użytkownik Glenn napisał:

    > Pudło. Chodzi o Pekao, a poza tym kasa mieszkaniowa rządzi sie innymi
    > prawami i "zachęcanie" w ten sposób do zwykłego kredytu jest po prostu
    > wybiegiem.

    Domyśliłem, się. Napisałem dlatego, że autor w swoim poście użył PKO SA.

  • 8. Data: 2004-07-12 21:03:05
    Od: g...@p...onet.pl (Piotr Gralak)

    On Mon, 12 Jul 2004 22:41:31 +0200, "JerzyR" <j...@k...chip.pl>
    wrote:

    >kredyt z kasy mieszkaniowej musisz zaciagnąc w tej samej kasie:(

    to moze wziac wieksza kwote kredytu, tak zeby laskawie zgodzili sie na
    hipoteke? niestety, niewiele mozesz tu poradzic, masz co prawde umowe,
    zgodnie z ktora bank jest zobowiazany udzielic ci kredytu, ale musisz
    spelnic warunki przez niego stawiane. jesli te warunki sa zaporowe, to
    mozesz o swoje walczyc jedynie w sadzie. ja mialem kase w BPH i
    postanowilem olac w ogole kredyt kontraktowy (ja wiedzialem ze tak
    bedzie :-) i wziac zwykly hipoteczny, oczywiscie gdzie indziej.

    niestety poprzez instytucje kas mieszkaniowych zostalismy wy...ani
    przez nasze panstwo (duza ulga mieszkaniowa, wielokrotne zmiany lub
    interpretacje przepisow na niekorzysc juz w trakcie oszczedzania) ale
    do tego w naszym kraju nalezy sie przyzwyczaic.

    G.

  • 9. Data: 2004-07-12 21:05:37
    Od: wizardx12 <w...@p...onet.pl>

    Dnia 7/12/2004 10:39 PM, Użytkownik JerzyR napisał:

    > kolega chce chyba 60 tys. a nie 15 i bank nie chce hipoteki
    Gdybyś użył prawidłowo Pekao SA zamiast PKO SA, nie byłoby
    nieporozumienia :)

    > sarkazm jest nie na miejscu - chyba nie zauważyłes, ze chodzi o kredyt z
    > kasy mieszkaniowej o specyficznej konstrukcji

    j.w.
    W końcu nie byłem chyba zbyt opryskliwy??

  • 10. Data: 2004-07-12 21:10:34
    Od: "kursor" <mKursor@_USUN_wp.pl>

    > to moze wziac wieksza kwote kredytu, tak zeby laskawie zgodzili sie na
    > hipoteke?

    no wlasnie?
    wiekszy kredyt i nastepnego dnia po udostepnieniu srodkow splata tej nadwyzki
    jak to sie ma do umowy? nalicza jakies prowizje od wczesniejszej splaty?
    nie mam kasy mieszkaniowej ale chetnie przeczytam co zrobi Pekało w takiej sytuacji

    kursor