  • 1. Data: 2004-07-12 16:49:37
    Temat: Pekao SA - szczyt bezmyślności czy głupota ?
    Od: "-=pUnIsHeR=-" <n...@n...pl>

    Pokrótce przedstawię sytuację:
    Miałem konto w Telepekao24 SA. Oczywiście jak większośc wie - wypowiedzieli
    umowy prowadzenia rachunków w ramach Telepekao24. Nie zdecydowałem się na
    przeniesienie konto do marmurowego Pekao SA. Mam bowiem dość bezmyślności i
    braku kometencji pracowników tego banku. Przez prawie 15 lat kiedy byłem ich
    Klientem (najpierw "marmurowego" potem Telepekao24) nie zaproponowali mi
    dosłownie nic !!!1 Żadnego produktu, żadnych wizji !! Kompletnie nic!
    Z końcem miesiąca czerwca zamknięto mi więc rachunek, a wolne środki
    przelano na konto wskazane wcześniej.
    Po zamknięciu konta, w dniu 5 lipca ZAMKNIĘTY już rachunek został obciążony
    opłatą za zabezpieczenie transakcji kartą Visa, która została de facto
    zablokowana z końcem czerwca.
    I teraz:
    1) jak można zamknąc rachunek bez pobrania wszystkich opłat ?
    2) dlaczego nie poczekano z zamknięciem konta do czasu pobrania wszystkich
    opłat ?
    3) Pekao teraz każe mi iść pieszko do najbliższego oddzialu i wpłacić 2,40
    PLN - bo o taką kwotę chodzi !!!!
    Nawet nie zamierzam chodzić i wpłacać cokolwiek. Jeżeli zamknęli konto to
    nie mają prawa obciążać jego żadnymi opłatami. Jeżeli popełnili błąd to nie
    mogą żądać od Klienta jakichś opłat !
    Jeżeli teraz nieureguluję tej opłaty - a oni skierują po 6 m-cach sprawę do
    bazy nieslidnych klientów/BIK to ja skieruję sprawę do arbitra bankowego i
    do sądu z powództwa cywilnego. Sprawa raczej na pewno do wygrania.
    Co sądzicie o tej sytuacji, bo o bank nie będę raczej pytał z wiadomych
    względów ?

  • 2. Data: 2004-07-12 18:01:24
    Temat: Re: Pekao SA - szczyt bezmyślności czy głupota ?
    Od: "S.T." <n...@p...onet.pl>

> [...]
    > bazy nieslidnych klientów/BIK to ja skieruję sprawę do arbitra bankowego ...
    I 'na dzieńdobry' zapłacisz 20zł Arbitrowi,
    bo inaczej nawet palcem nie ruszy ...

    > i do sądu z powództwa cywilnego. Sprawa raczej na pewno do wygrania.
    > Co sądzicie o tej sytuacji, bo o bank nie będę raczej pytał z wiadomych
    > względów ?
    Musisz mieć duuużo wolnego czasu,
    że chcesz toczyć sądowe boje ... o 2.40 :-/
    Jak będzie więcej takich 'ambitnych'
    zawracających sądowi dupę swoimi duperelami,
    to będziemy już nie latami, a pokoleniami
    oczekiwać na wyroki sprawiedliwości ...

  • 3. Data: 2004-07-12 18:23:09
    Od: "-=pUnIsHeR=-" <n...@n...pl>

    > I 'na dzieńdobry' zapłacisz 20zł Arbitrowi,
    > bo inaczej nawet palcem nie ruszy ...

    odbije sobie to z powodztwa cywilnego + nawiazka *1000 dla jakiejs
    organizacji charytatywnej.

> [...]
    > Jak będzie więcej takich 'ambitnych'
    > zawracających sądowi dupę swoimi duperelami,
    > to będziemy już nie latami, a pokoleniami

    dla zasady i ambicji a nie dla wyrownania rachunku... olac 2,40 zl. nie beda
    swoimi bledami zabierac mojego cennego czasu.

  • 4. Data: 2004-07-12 19:30:52
    Od: "yayco" <i...@s...com>

    >odbije sobie to z powodztwa cywilnego + nawiazka *1000 dla jakiejs
    >organizacji charytatywnej.

    Z czystej, przyrodniczej ciekawości zapytam: na jaki artykuł kodeksu
    cywilnego zamierzasz się powołać?

    yayco
    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl

  • 5. Data: 2004-07-12 19:53:10
    Od: "yayco" <i...@s...com>

    >zapewne art.1089

    To ci będzie trudno wygrać

  • 6. Data: 2004-07-12 19:54:03
    Od: "-=pUnIsHeR=-" <n...@n...pl>

    > Z czystej, przyrodniczej ciekawości zapytam: na jaki artykuł kodeksu
    > cywilnego zamierzasz się powołać?
    za straty moralne, ew. za utracone korzysci - z tyt. wprowadzenia do bazy
    BIK jako niesolidnego klienta. zaden bank nie udzieli kredytu w przypadku
    figurowania w tej bazie. czy twoim zdaniem mozna klientowi naliczyc oplaty
    na zamknietym rachunku?

  • 7. Data: 2004-07-12 19:56:30
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    yayco wrote:
    > Z czystej, przyrodniczej ciekawości zapytam: na jaki artykuł kodeksu
    > cywilnego zamierzasz się powołać?

    zapewne art.1089

    KG

  • 8. Data: 2004-07-12 19:58:47
    Od: "-=pUnIsHeR=-" <n...@n...pl>

    > zapewne art.1089
    zastanow sie czy bezmyslne pisanie postow nic nie wnoszacych jest madre ?

  • 9. Data: 2004-07-12 20:01:34
    Od: "yayco" <i...@s...com>

    >za straty moralne, ew. za utracone korzysci - z tyt. wprowadzenia do bazy
    >BIK jako niesolidnego klienta. zaden bank nie udzieli kredytu w przypadku
    >figurowania w tej bazie.

    To najpierw musisz wystąpić o kredyt, żeby go nie uzyskać. Jeśli to nastąpi,
    to ok, jakiś tytul, choć malo rozwojowy jest.
    >czy twoim zdaniem mozna klientowi naliczyc oplaty
    >na zamknietym rachunku?

    Nie znam ichniego regulaminu na tyle, żeby w kwestii opłat związanych z
    płatnościami kartą się wypowiadać.
    A tak w ogóle, czy jesteś wystarczająco dobrym prawnikiem, żeby wygrać z ich
    prawnikami. I czy wiesz jakie poniesiesz koszta jeśli nie wygrasz. Bo polskie
    sądy, wiessz... nie są najlepsze. Oczywiście zostaje jeszcze Strasbourg, ale
    nie wiem czy ta kwota będzie dla nich zachęcająca
    Ale co do zasady to masz rację, jak sądzę

  • 10. Data: 2004-07-12 20:23:14
    Od: "-=pUnIsHeR=-" <n...@n...pl>

    > Ale co do zasady to masz rację, jak sądzę
    wiem ze mam racje... kurcze najgorsze jest to ze ten skamienialy bank nigdy
    nie pojdzie po rozum do glowy. klienci uciekaja im przez palce, a oni dalej
    nic nie qmaja i dalej popelaniaja kardynalne bledy (nie tylko te
    marketingowe). najprosciej byloby dac sobie spokoj i olac sprawe. pojsc i
    uregulowac. powiem wiecej. na poczatku chcialem spowrotem wplacic im te 2,40
    PLN... ale skad !!! nie mozna. bo konto w Telepekao24 nie jest w standardzie
    NRB i nie mozna puscic na nie przelewu po 1 lipca z innego banku. wkurzylem
    sie mocno tylko dlatego ze kazali mi isc do "marmurow" na co naprawde nie
    mam czasu ! zeby podali chcociaz jakies konto przejsciowe w NRB, ale nie...
    mam isc i tyle.
    oczywiscie licza sie tylko zasady. zycie sklada sie tylko z zasad ktore mamy
    respektowac albo i nie. a za takie wpadki banku nie zamierzam placic
    frycowego. po prostu nie mozna odpuscic. sytuacje mozna porownac do takiej,
    ze dajmy na to po orku komus sie cos uroi i na zamknietym koncie naliczy
    jakas oplate. mysle ze powinni mnie o tej oplacie zawaidomic listem
    poleconym. bo po zamknieciu konta nie mam obowiazku kontrolowac czy ktos mi
    na nim naliczyl oplate czy tez nie., a na dodatek skad ja mam o tym wiedziec
    ? dobrze ze token jeszcze dziala to przez przypadek sprawdzilem i wiem. a co
    by bylo jakbym oddal juz narzedzia administracyjne i zyl w nieswiadomosci ?