  • 1. Data: 2004-07-12 22:11:24
    Temat: opłaty za rachunek ? co to takiego
    Od: "Jedrek" <pieslak2@WYTNIJ_TO.wp.pl>

    dostałem rozliczenie drobnego zakupu ratalnego z Lukasa. Jestem
    zapominalski. Lecz nie rozumiem co to jest "opłaty za rachunek". Może ktoś
    mi podpowie ? link www.jacobsik.webpark.pl

    pozdrawiam

    Jędrek

  • 2. Data: 2004-07-12 23:39:36
    Temat: Re: opłaty za rachunek ? co to takiego
    Od: "Adro" <a...@p...Tyskie.org>

    Użytkownik >> Jedrek << napisał:

    > dostałem rozliczenie drobnego zakupu ratalnego z Lukasa. Jestem
    > zapominalski. Lecz nie rozumiem co to jest "opłaty za rachunek". Może
    > ktoś mi podpowie ? link www.jacobsik.webpark.pl

    "Jestem zapominalski".

    --
    * * * * * * * *
    Tymczasem,

  • 3. Data: 2004-07-13 05:48:00
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "Jedrek" <pieslak2@WYTNIJ_TO.wp.pl> wrote in message
    > dostałem rozliczenie drobnego zakupu ratalnego z Lukasa. Jestem
    > zapominalski. Lecz nie rozumiem co to jest "opłaty za rachunek". Może ktoś
    > mi podpowie ? link www.jacobsik.webpark.pl

    To to w ogole jest bardzo ciekawa sprawa ;).
    W momwncie wejscia w zycie ustawy o kredycie konsumenckim, kazdy bank
    zostal zobowiazany do podawania tzw. rzeczywistej stopy procentowej.
    Skutkiem tego obowiazku bylo to, ze klient widzial czarno na bialym, ze np.
    kredyt oferowany wczesniej na 9,99% jest drozszy od tego na 15% ;).
    Ustawodawca postanowil, ze do okreslenia rzeczywistaj stopy procentowej beda
    wliczane wszystkie koszty za wyjatkiem kosztow prowadzenie rachunku
    bankowego (pod warunkiem, ze koszt jego prowadzenie nie bedzie wyzszy niz
    innych rachunkow). Hehe... coz wtedy sie stalo? Otoz czesc kreatywnych
    bankow z tego chetnie skorzystala.
    Jak to mozna wykorzystac? ;) Zalozmy, ze jakis przykladowy Bank Lukasza chce
    miec rzeczywista stope procentowa na porzadnym poziomie.... Bank Lukasza
    wprowadza na rynek nowy produkt, konto dla obiezyswiatow bedace jednym z
    najdrozszych kont, a do kazdego kredytu wymaga zalozenia rachunku do jego
    obslugi. Oczywiscie koszt prowadzenia rachunku kredytowego jest mniejszy od
    kosztu konta dla obiezyswiata ;). A jak jest mniejszy to nie musimy go
    uwzgledniac w wyliczaniu rzeczywistej stopy procentowej. Od tego momementu
    P. Kowalski korzystajacy z kredytu w Banku Lukasza placi rate w wys. 200PLN
    i za rachunek 20 PLN/m-c. Bank Lukasz ma ciagle bardzo korzystna oferte
    kredytowa w swoich reklamach ;).

    Maciej