  • 1. Data: 2004-10-12 17:30:55
    Temat: yyy...? czek z Kanady.
    Od: Laik <e...@m...pl.wywal.to>

    Czesc,
    dostałem takie cuś - World Money Order, Royal Bank of Canada. Kwota
    niewielka, 90$, nie bardzo wiem gdzie to zrealizowac...
    podpowiedzcie.
    --
    Laik

  • 2. Data: 2004-10-12 17:36:33
    Temat: Re: yyy...? czek z Kanady.
    Od: Laik <e...@m...pl.wywal.to>

    czy to ponizej jest aktualne?
    nadmieniam, ze duzego wyboru bankow nie mam, tylko te wieksze (pko BP, pko
    SA, BZ, KB).
    =================
    > Dostane niedlugo czek z USA na $80. Pierwszy raz dostaje czek wiec: Czy
    > mozecie mi powiedziec, w ktorym banku mozna go zrealizowac najkorzystniej?
    > (tzn. zalezy mi na banku z mozliwie najnizsza prowizja) A takze: ile czeka

    Zalezy od czeku i od banku.
    Ja ostatnio zrealizowałem czek bankierski (World Money Order) w PKO BP od
    ręki, z prowizją 1.5 %. Pobrałem w gtówce, gdybym chciał przelać na konto
    kurs wymiany byłby lepszy (niewiele).
    Ten sam czek w Citi chcieli mi wziąć do inkasa i obiecali po 3 miesiącach
    najpóżniej przelać mi na konto, gdybym takie konto miał u nich. O prowizji
    nie mówiliśmy, sugerowali, że będzie to kosztowna sprawa.
    Innym czekiem sytuacja może być odwrotna.
    Laik

  • 3. Data: 2004-10-12 19:07:16
    Od: "Vizvary II Istvan" <v...@p...onet.pl>

    "Laik" <e...@m...pl.wywal.to> wrote in message
> [...]
    > nie mówiliśmy, sugerowali, że będzie to kosztowna sprawa.
    > Innym czekiem sytuacja może być odwrotna.

    To był dokładnie World Money Order z Royal Bank of Canada.
    Nie podejrzewam by cokolwiek się zmieniło. RAczej próbuj w duzych
    oddziałach. Ja sprzedałem w Łodzi na Kościuszki od ręki.

    Vizvary

  • 4. Data: 2004-10-12 19:16:23
    Od: "Patek" <g...@h...com>

    Jesli jestes w USA, idz na poczte i od reki dostaniesz kase.
    W banku w USA kazą ci czekac pare miesiecy i zaplacisz okolo $30 prowizji.

    Jesli jestes w Polsce , dowiedz sie w bankach jaka jest prowizja.

    Patek

  • 5. Data: 2004-10-12 19:45:23
    Od: Marcin Lubojański <marcin_lubojanski_usun_to@i_to_tez.pf.pl>

    Patek napisał(a):
    > Jesli jestes w USA, idz na poczte i od reki dostaniesz kase.
    > W banku w USA kazą ci czekac pare miesiecy i zaplacisz okolo $30 prowizji.
    >
    > Jesli jestes w Polsce , dowiedz sie w bankach jaka jest prowizja.

    Chyba jednak pozostają polskie banki.

    Pozdrawiam
    Marcin Lubojański
    www.tramping.slask.prv.pl - relacje, galeria, porady, niusy, tablica

  • 6. Data: 2004-10-13 21:17:22
    Temat: pko bp - OK! (was: yyy...? czek z Kanady.)
    Od: Laik <e...@m...pl.wywal.to>

    Cześć Vizvary II Istvan
    Tue, 12 Oct 2004 21:07:16 +0200 napisałeś:

    > To był dokładnie World Money Order z Royal Bank of Canada.
    > Nie podejrzewam by cokolwiek się zmieniło. RAczej próbuj w duzych
    > oddziałach. Ja sprzedałem w Łodzi na Kościuszki od ręki.

    potwierdzam, od ręki.
    dzialania pani: analiza prawdziwosci czeku (jakas wielka teczka z marnym
    ksero wzoru + kilka stron opisu (pewnie o zabezpieczeniach :)), pomylenie
    nazwiska odbiorcy z nadawca, podpis na odwrocie, przemarsz do kasy.
    tylko 1,5% prowizji ale nie mniej niz 10 zl :)
    i niestety... wszystko to wczesniej okupione polgodzinnym staniem w kolejce.
    ale i tak jestem podbudowany bezproblemowoscia odbioru gotowki.
    kurs $ niestety niski :( - dolarow kanadyjskich nie mogli zaoferowac, nie
    prowadzą :)
    --
    Laik