  • 31. Data: 2019-05-07 19:15:30
    Temat: Re: xero/skan dowodu osobistego w imię czego?
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    W dniu 2019-05-07 15:27, Kris pisze:
    > Podali nr konta w NestBanku i imię i nazwisko niby właścicielki tego konta.
    > W sumie powinienem kopie tej korespondencji przesłać do NestBanku żeby oszustów
    przyblokowali

    Przydałoby się, choć pewnie i tak nic nie zrobią, bo mają kasę na czyimś
    koncie i żyją z niej, tj. na niej zarabiają.

    K.

    --
    http://www.krystek.art.pl/

  • 32. Data: 2019-05-07 20:05:04
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2019-05-07 o 15:27, Kris pisze:

    > Ostatnio sąsiednia grupę zaspamował typ
    > "Czy potrzebujesz pilnej pożyczki, aby rozwiązać swoje problemy finansowe?
    Rozdajemy pożyczki biznesowe, pożyczki osobiste, kredyty studenckie, kredyty
    samochodowe, pożyczki do wypłaty, kredyty mieszkaniowe, pożyczki bankowe i pożyczki
    na spłatę rachunków. Jeśli jesteś zainteresowany, skontaktuj się z nami:
    (r...@g...com)
    > Numer Whatspp: +13109847151
    > Z poważaniem
    > Pan Tom Scott "
    > Lubię w wolnej chwili z takimi korespondować to mu wysalałem meila ze chcę
    pożyczkę;)
    > Oczywiście ie odpisał ze nie ma problemu, oprocentowanie 3%, 72 raty
    > Jedynie koszt ubezpieczania w kwocie ok 500zł musiałbym wysłać pożyczkodawcy

    Jak będę się kiedyś nudził, to zaproponuję w takiej korespondencji,
    że żeby pożyczyć od kogoś pieniądze, to to musi byc pewna firma
    i dlatego oni musieliby testowo najpierw przelać 500zł na mój rachunek,
    żebym zobaczył czy warto z nimi współpracować.
    Jak będzie OK, to zwracam te 500 i mogę pozyczać :-)

  • 33. Data: 2019-05-07 20:51:42
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    W dniu wtorek, 7 maja 2019 18:28:56 UTC+2 użytkownik s...@g...com
    napisał:

    >O, sądziłem że choć pobieżnie wyglądają jak prawdziwe.
    >Jak nie, to trzeba argumentację przemyśleć.

    A w banku ogladaja dowody przez lupe ?
    Bo bez niej to mikrodruk nie pomoze :-)
    Na kserze/skanie tez pewnie nie bedzie widoczny.

    Przeswitywanie chyba w miare zwyczajne, jak to plastik.
    Za to widze dwa czy trzy zabezpieczenia holograficzne ... chinczycy
    ich nie podrabiaja ?

    Dokladnie nie trzeba, byleby sprawialy wrazenie hologramow.

    No i znow ... ksero/skaner chyba bedzie mialo z tym klopoty, wiec

    >Z oszustem w banku w spółce z oszustem wyłudzającym nawet
    >kolekcjonerskuego nie trzeba.

    Bezpieczniej jednak dla niego, jak cos sprokuruja, bedzie potem mowil
    ze widzial dowod, wygladal jak prawdziwy, ksero jest w aktach ...

    J.

  • 34. Data: 2019-05-07 21:01:41
    Od: s...@g...com

    W dniu wtorek, 7 maja 2019 12:01:47 UTC-5 użytkownik Kris napisał:

    > Mniej więcej to samo oświadcza teraz na kopi pisząc "za zgodność z oryginałem"

    No w sumie tak. Ale my chcemy zeby kopii nie bylo :)

    > Ano własnie podpis
    > Podpis się nie ma z czym zgadzać
    > Podpis ma być podpisem tej osoby która podpisywała
    > Jak zły człowiek sfałszuje Twój podpis to problem ma bank a nie Ty
    > Znaczy Ty tez masz pewien problem bo musisz wyjaśnić ze nie Ty podpisałeś

    Ale to dziala w obie strony. Zobacz. Idziesz jako ty do banku i podpisujesz sie
    koslawo. Bierzesz kredyt. A potem mowisz ze to nie ty.
    I przed sadem (czy tam u grafologa) podpisujesz sie jak ty.
    I co? I zonk...

    > Skan dowodu, jego posiadaanie czy jego brak, to czy byleś w placówce Ty czy zły
    człowiek się pod Ciebie podszył nie ma znaczenia. Ważne kto PODPISYWAŁ umowę. Jak nie
    Ty to nie Ty masz problem a bank ma. Ale to nie jest wielki problem dla Ciebie i dość
    łatwy do odkręcenia
    > I tak w miarę dobrze to funkcjonuje że masowo ci co zły człowiek się pod nich
    podszył kłopotów nie mają
    > Oczywiście jakieś pojedyncze wypadki zaraz tu ktoś podlinkuje.

    No wlasnie, roznie moze byc. Bank ryzykuje bo to biznes. I daje kredyt temu co
    przyszedl. Jego strata.

    Ale my tu gadamy jak zrobic zeby Kowalski nie mial problemu z powodu osob trzecich.
    Kij tam z kasa banku. Wiedzial co robi. Ale Kowalski siedzial w domu i piwo pil przed
    tv. Wiec trza zrobic tak aby nie mial klopotu.

    > To jak z komornikami- miliony egzekucji robią, kupę kasy odzyskują ale jak jest
    dyskusja to zaraz pada że ciągnik sąsiadowi pod Mławą zabrali.
    > Bo ponoć nieprawnie zabrali. Ale to jakiś promil w ilości egzekucji
    > I szkoda naprawiona a nieuczciwy asesor ukarany ponoć

    Ale zrobili zgodnie z prawem. I cala banda ludzi z grupy prawniczej pitolila ze tak
    to juz jest i trza z tym zyc.
    Nie, nie. Tak nie chcemy. Ten promil o jakim wspominasz to o caly promil za duzo bo
    to ze to nie jest procent albo 50% to nie zasluga systemu tylko jego czlonkow.
    A to nie dobrze. Bo robaczywek sprawnei sie nie pozbywaja. Nawet jak ich duzo nie ma
    a sytuacja jasna.

    > I myślę ze instytucja aby ograniczyć ilość wałów oprócz oświadczenia wymaga jeszcze
    skanu dowodu
    > A organa państwowe to popierają pozwalając w odpowiednich przepisach na pobieranie
    takich skanów przez banki

    > Normalny sąd by zapytał czy podpisy na umowie sa klienta czy nie?

    Patrz pare punktow wyzej, Przyszedl ludek i nagryzmolil i sie potem wypiera.
    Grafolog mowi ze to nie podpis ludka. Sad sadem. My tu o potencjalnym rozwiazaniu
    dumamy :)

    cudem maja, i zdjecie sie zgadza.

    > Najważniejsza jednak jest umowa i podpisy na niej

    A co jak zlodziej sie podpisal bardzo podobnie?

    Dla mnie grafologia to taka nauka jak homeopatia. Czasem dziala, czasem nie.
    Czasem nawet jest tak ze jak podpis zbyt dokladny to tez zle (jakis podpis chyba
    lincolna czy roosvelta byl zbyt podobny na jednym z dokumentow do podpisu na jakims
    liscie).

    Podpis tez sliska sprawa...

  • 35. Data: 2019-05-07 21:02:37
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 7 maja 2019 20:53:24 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:

    > Za to widze dwa czy trzy zabezpieczenia holograficzne ... chinczycy
    > ich nie podrabiaja ?

    Wyżej linka podałem do firmy robiącej dowody kolekcjonerskie
    kliknij w niego i zobacz co masz za dodatkowe 199zł("wybierz opcje");)

    > Bezpieczniej jednak dla niego, jak cos sprokuruja, bedzie potem mowil
    > ze widzial dowod, wygladal jak prawdziwy, ksero jest w aktach ...

    I bezpieczniej dla banku mieć kopię

  • 36. Data: 2019-05-07 22:09:02
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 7 maja 2019 18:56:10 UTC+2 użytkownik Dawid Rutkowski napisał:

    > Więc może po to w N26 chcieli, żeby świecić latarką na dowód (miałem problem, bo w
    tablecie nie ma "flesza").
    > I żeby oczy zamykać i machać rękami przed twarzą.
    I zgodziłeś się te wszystkie idiotyzmy przed kamerą robić zeby zostać klientem banku?
    Np w jakiś idiotyczny strój pajacyka byś się też przebrał i przed siedzibą banku
    podskakiwał żeby tylko Tobie konto zgodzili się założyć i stówę wiśni dać?

  • 37. Data: 2019-05-07 22:43:29
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    napisał:
> [...]
    >Np w jakiś idiotyczny strój pajacyka byś się też przebrał i przed
    >siedzibą banku podskakiwał żeby tylko Tobie konto zgodzili się

    http://www.klaunpolska.pl/pl/urodziny-dla-dzieci

    Tu pan bierze 150zl/h i sie nie wstydzi.
    I jeszcze atrakcje dostarcza.

    wiec stowa za pare minut ... swietny interes :-)

    A tu chyba wzieli wiecej, bo w funtach
    https://www.youtube.com/watch?v=-fHUByfBjfo

    J.

  • 38. Data: 2019-05-07 22:43:39
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 07.05.2019 o 12:17, mahe pisze:

    > Napisz co to za bank, będziemy omijać.

    To będziesz wszystkie ominąć, bo obowiązek wynika z międzynarodowej
    konwencji. Teraz jedynie nasi się "obudzili". Niektóre banki od dawna to
    robiły.,

  • 39. Data: 2019-05-07 22:44:08
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 07.05.2019 o 11:40, xxx pisze:
    > Mam konto w jednym banku, byłem dzisiaj i Pani zarządała dowodu
    > osobistego do sxerowania/zeskanowania do sytemu. Oczywiście odmówiłem.
    > Od kwietnia zaczęli żądać na tej podstawie:
    > Ustawa z dnia 1.03.2018r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz
    > finansowaniu terroryzmu, w art.34, paragrafie 4 o brzmieniu:
    > "Instytucje obowiązane na potrzeby stosowania środków bezpieczeństwa
    > finansowego mogą przetwarzać informacje zawarte w dokumentach tożsamości
    > klienta i osoby upoważnionej do działania w jego imieniu oraz sporządzać
    > ich kopie." daje nam podstawę prawną umożliwiającą pozyskanie
> [...]

    skoro sam cytujesz ustawę?

  • 40. Data: 2019-05-08 08:13:16
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu wtorek, 7 maja 2019 22:09:05 UTC+2 użytkownik Kris napisał:

> [...]
    podskakiwał żeby tylko Tobie konto zgodzili się założyć i stówę wiśni dać?

    O ludziu, ależ zespół USI...
    A przemyślałeś, że to wszystko naprawdę ma sens?
    I pozwala założyć konto w banku w DE bez konieczności wycieczki do Reichu (chocby do
    najbliższej poczty za granicą NRD)?
    A konto w banku poza PL może się w obecnej sytuacji bardzo przydać - oszczędnościom w
    złotówkach już powiedziałem papa, ale co komu po euro czy $ w polskim banku, jak
    wprowadzą grecko-cypryjski limit wypłat?

    Z klaunów zaś się nie śmiej poza występami - ci po szkole cyrkowej są tak
    wysportowani, że naprawdę szacun.