  • 1. Data: 2008-09-13 07:00:57
    Temat: wypłata gotówki KK
    Od: "RobertS" <b...@p...pl>

    sytuacja (jak w temacie) miala miejsce przypadkiem (osoba pomylila karte)

    wyplacila kk kilkaset zl z bankomatu o godz. 13.30 a o godz. 20.30 na konto
    kk (przelew wewn.) zostala przelana kwota rowna wyplacie

    jak myslicie, czy bank naliczy odsetki?
    (prowizja za wyplate z bankomatu wynosi 0 zł)

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 2. Data: 2008-09-13 07:11:01
    Temat: Re: wypłata gotówki KK
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    RobertS wrote:
> [...]
    > kk (przelew wewn.) zostala przelana kwota rowna wyplacie
    >
    > jak myslicie, czy bank naliczy odsetki?
    > (prowizja za wyplate z bankomatu wynosi 0 z?)

    poszukaj w regulaminie karty czy jest grace period do wypłat gotówki.
    Pewnie nie, więc prowizję naliczają tak czy siak i zapłacisz.

  • 3. Data: 2008-09-13 07:18:05
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

    Użytkownik "RobertS" <b...@p...pl> napisał w wiadomości

    > wyplacila kk kilkaset zl z bankomatu o godz. 13.30 a o godz. 20.30 na
    > konto kk (przelew wewn.) zostala przelana kwota rowna wyplacie
    >
    > jak myslicie, czy bank naliczy odsetki?
    > (prowizja za wyplate z bankomatu wynosi 0 zł)

    O ile nie było zadłużenia z poprzednich okresów rozliczeniowych oraz innych
    prowizji do spłaty, to nie naliczy. W przeciwnym wypadku transakcja ta nie
    została spłacona i odsetki naliczą się. Wprawdzie jest możliwe, że wpłata
    zostanie uznana za wpłatę w następnym dniu, ale transakcja z bankomatu też
    rozliczy się najwcześniej następnego dnia, a odsetki prawie wszędzie
    naliczane są od dnia rozliczenia transakcji bankomatowej. Jeśli w danym
    banku byłyby naliczane od dnia jej wykonania i akurat nieszczęśliwie
    połączyłoby się to z przypisaniem do wpłaty późniejszej daty, wtedy
    skuteczna byłaby reklamacja daty wpłaty (może to nie dotyczyć dziwnych
    banków ttypuu Sygma, Eurobank itp.).

    Uwaga na wyjątki, np. ING - tam kolejność spłaty transakcji nie zależy od
    ich typu ale od kolejności ich wykonania (najpierw najstarsze). Ale to na
    pewno nie była karta ING. Rajfi czy Getin? Czy coś z klasy "eurobankowej"?
    :-)

    marekz

  • 4. Data: 2008-09-13 08:16:59
    Od: "RobertS" <b...@p...pl>

> [...]
    > pewno nie była karta ING. Rajfi czy Getin? Czy coś z klasy "eurobankowej"?

    uszczegółowię

    zadłużenie na karcie było 0 zł (całkowicie spłacona, a w bieżącym okresie
    zero operacji)
    wypłata 12.09 i przelew (wewn.) na rachunek 12.09 czyli według mnie odsetki
    nie powinny się naliczyc, bo zadluzenie "trwało" 0 dni,
    prowizji za wyplate (zgodnie z TOiP) nie ma...

    mimo wszystko widze, ze jakies 10gr "wisi" nierozliczone...
    (nie chodzi o kwote, bo jest nieistotna, ale o fakt takiego lub innego
    naliczania odsetek)

    czarna kk z Multibanku ;-)

    --
    pozdrawiam
    RobertS

    ps
    kiedys mialem kredyt w KO w Multibanku, wyplacalem kase i w tym samym dniu
    uzupelnialem konto, aby nie bylo salda debetowego i odsetek bank
    nigdy nie naliczyl, ale byc moze w przypadku kk jest nieco inaczej = bank
    nie nalicza odsetek od nastepnego dnia po skorzystaniu z kredytu tylko od
    razu

  • 5. Data: 2008-09-13 08:24:57
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

    > czarna kk z Multibanku ;-)

    Nie powinno być naliczonych odsetek. Jak się naliczą na wyciągu reklamacja
    powinna być skuteczna.

    BTW. Multibank nie jest w stanie już od 20 dni rozpatrzyć reklamacji braku
    zwrotu opłaty za prowadzenie rachunku w moim przypadku. Nędza.

    marekz

  • 6. Data: 2008-09-13 08:35:44
    Od: "RobertS" <b...@p...pl>

    > Nie powinno być naliczonych odsetek. Jak się naliczą na wyciągu reklamacja
    > powinna być skuteczna.

    to 10 gr, ale jezeli sie naliczy to (w wolnej chwili) zloze reklamacje -
    ciekawy jestem jak bank zareaguje (mniejsza o te 10gr)

    > BTW. Multibank nie jest w stanie już od 20 dni rozpatrzyć reklamacji
    > braku zwrotu opłaty za prowadzenie rachunku w moim przypadku. Nędza.

    a u mnie wystarczył jeden telefon do konsultanta AQ i sprawa została
    wyjasniona "od ręki" (pobrano mi oplate za netkarte, a powinienem miec ja
    bezplatna)

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 7. Data: 2008-09-13 08:50:25
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2008-09-13, RobertS <b...@p...pl> wrote:

    [...]

    > a u mnie wystarczył jeden telefon do konsultanta AQ i sprawa została
    > wyjasniona "od ręki" (pobrano mi oplate za netkarte, a powinienem miec ja
    > bezplatna)

    Ale AQ to troszkę inna liga. :)

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 8. Data: 2008-09-13 09:24:44
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

    > a u mnie wystarczył jeden telefon do konsultanta AQ i sprawa została
    > wyjasniona "od ręki" (pobrano mi oplate za netkarte, a powinienem miec ja
    > bezplatna)

    Być może problem powstał dlatego, że była to opłata za niepełny pierwszy
    miesiąc istnienia rachunku i nie wynosiła 7 zł, tylko 5,60 zł. Opłata za
    kolejny miesiąc w międzyczasie zwróciła się w czasie 24 godzin od jej
    pobrania.

    Ale swoja drogą mają tupet. Obroty ponad pół miliona a oni nie zauważają, że
    to więcej niż 1500 zł. czy ile tam trzeba. :-]

    marekz

  • 9. Data: 2008-09-13 09:37:04
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

    Użytkownik "RobertS" <b...@p...pl> napisał w wiadomości

    > to 10 gr, ale jezeli sie naliczy to (w wolnej chwili) zloze reklamacje -
    > ciekawy jestem jak bank zareaguje (mniejsza o te 10gr)

    Ja uważam, że takie rzeczy należy bezwzględnie reklamować.

    Może to bowiem doprowadzić do sytuacji, że bankowi przestaną się opłacać
    tego rodzaju drobne oszustwa. Taka reklamacja zajmuje bowiem czas
    pracownikówi a jej obsługa generuje jakieś tam koszty dla banku. Klient jest
    wprawdzie zawsze "stratny" przy tak niskich kwotach, ale może się to w
    perspektywie przysłużyć jakości obsługi w tym banku.

    marekz

  • 10. Data: 2008-09-13 10:25:14
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    RobertS napisał(a):
    > jak myslicie, czy bank naliczy odsetki?
    > (prowizja za wyplate z bankomatu wynosi 0 zł)

    Ja kiedys za skorzystanie z kredytu odnawialnego na kilka godzin
    (omylkowo) musialem zaplacic iles tam groszy odsetek.

    --
    Mithos