  • 1. Data: 2003-07-25 10:11:13
    Temat: wynagrodzenie a eliksir??
    Od: "marta" <m...@p...onet.pl>

    Witam, mam problem w PKO BP:(
    Moje wynagrodzenie jest zdaje sie przelewane z jakiegos banku
    elektronicznego na moje konto. W PKO BP podczas starania sie o kredyt
    odnawialny pani z okienka poinformowala mnie, ze oni nie uznaja tych
    przelewow jako wynagrodzenie, bo ida elixirem.
    O co tu chodzi?? Jak ma wygladac wedlug PKO wynagrodzenie i czym musi isc i
    co ja mam z tym zrobic:( (Bank zabral mi debet w koncie, bo na konto nie
    przychodzi wedlug nich pensja)

  • 2. Data: 2003-07-25 10:26:19
    Temat: Re: wynagrodzenie a eliksir??
    Od: "Robert Wicik" <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik "marta" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > odnawialny pani z okienka poinformowala mnie, ze oni nie uznaja tych
    > przelewow jako wynagrodzenie, bo ida elixirem.

    Głównie pewnie chodzi o tytuł przelewu. A co ma elixir do tego, może to, ze
    automat księguje i nikt nie wpisał kodu tutułu przelewu oznaczającego pensję
    :-))
    Ogólnie idź się wykłóć, bo sobie jaja robią.

    Pozdraiwam
    Robert Wicik

  • 3. Data: 2003-07-25 10:31:21
    Od: "Marek J" <NOSPAMmarkusj@.interia.pl>

> [...]
    > odnawialny pani z okienka poinformowala mnie, ze oni nie uznaja tych
    > przelewow jako wynagrodzenie, bo ida elixirem.

    To za rok, kiedy będzie tylko Eixir, przestaną udzielać kredytów ?

    Pozdrawiam

    Marek

  • 4. Data: 2003-07-25 10:36:13
    Od: "darsoon" <d...@p...pl>

    Z tego co wiem, wystarczy poproscic pracodawce, zeby w tytule przelewu pisal
    ze jest to np: "wynagrodzenie za lipiec 2003".
    Do kredytu odnawialnego powinny byc wtedy te przelewy zaliczone jako
    wynagrodzenie.
    Ewentualnie, dodatkowo Oddzial moze poprosic o dostarczenie zaswiadczenia o
    dochodach z zakladu pracy.

    Odnosnie dopuszczalnego salda debetowego - w takim przypadku faktycznie jest
    ono "zabierane".
    W PKO BP przelewy wpływające na rachunki mają różne symbole, np. 60K -
    pobory, 65K - wynagrodzenie, 339K - przelewy-elixir (opisy są w historii
    rachunku, na dole wydruku). Ostatnio co raz wiecej przelewow dokonywanych
    jest elixirem. Wtedy system "nie wie" ze są to pobory i "zabiera" mozliwosc
    kozystania z salda debetowego.
    W oddziale prowadzacym rachunek mozna zlozyc wniosek o reczne wprowadzenie
    takiego salda. Jest to wtedy srednia stalych wplywow z ostatnich 3 miesiecy.

  • 5. Data: 2003-07-25 10:38:37
    Od: "darsoon" <d...@p...pl>

  • 6. Data: 2003-07-25 10:47:08
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "darsoon"
> [...]
    > rachunku, na dole wydruku). Ostatnio co raz wiecej przelewow dokonywanych
    > jest elixirem. Wtedy system "nie wie" ze są to pobory i "zabiera"

    a te tytuły "kodowe" np 60K skąd się brały? czy sybir mial z tym cos
    wspolnego
    czy tez jednak program księgujący wpływy automatycznie dobiera odpowiedni
    liczbowy tytuł opercji po analizie tekstu "tytuł przelewu"?
    *** blad ***

  • 7. Data: 2003-07-25 11:02:17
    Od: "RedLorD" <r...@p...onet.pl>

> [...]
    > co ja mam z tym zrobic:( (Bank zabral mi debet w koncie, bo na konto nie

    no chyba ich pogielo, zapytaj czy panienke z okienka zaspokoi zaswiadczenie
    o zarobkach
    bo to zawracanie glowy, ze tytul przelewu im nie pasuje. A jak napisze w
    tytule przelewu
    "pieniadze do wyprania" to powidomia prokuratuture i cbś ?!

    pozdr.
    Tom

  • 8. Data: 2003-07-25 11:12:41
    Od: "plusz" <p...@i...usun_spam.pl>

> [...]
    > co ja mam z tym zrobic:( (Bank zabral mi debet w koncie, bo na konto nie

    rób awanturę
    przynieś im zaświadczenie o średnim wynagrodzeniu za ostatnie 3-6 miesięcy i
    pokaż, że to dokładnie ta suma, która wpływa na twoje konto
    albo przynieś oświadczenie pracodawcy, że kwoty, które wpływają na twój
    rachunek z rachunku firmy (podaj numer rachunku firmy) to właśnie
    wynagrodzenie

    a na początku możesz poprosić z kierownikiem i to co mówią, niech dadzą na
    piśmie

    --
    pozdrawiam
    plusz

  • 9. Data: 2003-07-25 12:22:55
    Od: "darsoon" <d...@p...pl>

    W przypadku Sybiru, informacja o przelewie nie "idzie" drogą elektroniczna.
    Ksiegowania na rachunki klientow robione sa dopiero po otrzymaniu dokumentów
    papierowych. Wtedy pracownik ksiegowosci, w banku beneficjenta, w zaleznosci
    od tytulu platnosci ksieguje taki przelew i nadaje mu odpowiedni kod.
    Natomiast w przypadku eliksiru, informacja jest przekazywana droga
    elektroniczna. Kod przelewu jest ustawiany w banku zleceniodawcy.
    Ksiegowania (w duzym uproszczeniu) dokonywane sa automatycznie na wlasciwe
    rachunki bez udzialu pracownika, wiec nie ma mozliwosci weryfikacji kodu w

  • 10. Data: 2003-07-25 12:26:24
    Od: "pix" <p...@w...pl>

> [...]
    > rachunki bez udzialu pracownika, wiec nie ma mozliwosci weryfikacji kodu w

    A to nie sądziłem, że eliksiry mają jeszcze jakieś dodatkowe
    tajne kody.
    Jest na to jakiś standard, przepis czy coś?
    I jak to się odbywa - system poszukuje słów kluczowych?

    Pix