  • 11. Data: 2003-07-25 13:02:26
    Temat: Re: wynagrodzenie a eliksir??
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "pix" <p...@w...pl>
    > A to nie sądziłem, że eliksiry mają jeszcze jakieś dodatkowe
    > tajne kody.
    > Jest na to jakiś standard, przepis czy coś?
    > I jak to się odbywa - system poszukuje słów kluczowych?

    mają, bo np przelewy na ZUS czy US wlasnie wykorzystuja takie kody pol, ale
    ja nie przypuszczałem, że jakieś systemy udostępniają pracodawcom
    wypełnianie takich kodów w przypadlu przelewu wynagrodzenia

    czy ktos pracuje z jakims Multicashem, Bresokiem, Netbankiem czy innym tego
    typu systemem robiącym dla instytucji przelewy i moze cos na ten temat
    powiedziec?
    *** blad ***

  • 12. Data: 2003-07-25 13:23:32
    Od: "Tomasz Opalski" <o...@N...gazeta.pl>

    > czy ktos pracuje z jakims Multicashem, Bresokiem, Netbankiem czy innym tego
    > typu systemem robiącym dla instytucji przelewy i moze cos na ten temat
    > powiedziec?

    Bezpośrednio z systemami nie pracuję, ale widziałem pliki transferowe do
    kilku. W plikach tych nie ma kodów oznaczających wynagrodzenie (a
    przynajmniej ja sie nie spotkałem). Dla przykładu w Multicash jest pole Typ
    polecenia, ale jest to podział na: polecenie przelewu, płatność ZUS i PZ. Na
    tej podstawie wiadomo że np. informacje dla ZUS są wstawione sie w
    znormalizowanej postaci w polu opisu czy jak kto woli tytułu przelewu.

    Założę się że opisany problem jest konsekwencją archaicznego systemu PKO BP i
    niedostosowanej do niego procedury. Tak jak ktoś juz wspominał, kiedy
    przelewy były księgowane ręcznie opertorka wstawiała odpowiedni kod na
    podstawie tekstu opisu. Teraz wszystko śmiga eliksirem i jest problem.

    Miłego dnia
    Tomek

  • 13. Data: 2003-07-25 13:28:55
    Od: b...@o...pl

> [...]
    > przelewy były księgowane ręcznie opertorka wstawiała odpowiedni kod na
    > podstawie tekstu opisu. Teraz wszystko śmiga eliksirem i jest problem.

    Przychylam się do tej opini :) w takim Videotelu (Bank Pocztowy, Milenium, DB-
    24) też nie ma obsługi jakiegos specyficznego typu zlecenia dla przelewów
    płacowych. Również z posiadanch informacji po stronie bankowej również takich
    rzeczy się nie uwzgędnia. Jedynym co bank może robić samodzielnie analizować
    tytuły przelewów co może prowadzić do różnego rodzaju dziwactw ;).

    M.

  • 14. Data: 2003-07-25 13:29:49
    Od: RobertS <r...@g...pl>

    blad napisał(a):

> [...]
    > wypełnianie takich kodów w przypadlu przelewu wynagrodzenia
    >
    > czy ktos pracuje z jakims Multicashem, Bresokiem, Netbankiem czy innym tego
    multicash i bresok
    nic dodatkowego sie nie ustawia, brak takiej opcji
    --
    roberts
    c:\Program Files\Netscape\sygnatura.txt

  • 15. Data: 2003-07-26 15:21:59
    Od: "Piotr Grzegorz Skowronski" <s...@S...PRECZgazeta.pl>

    blad wrote:

    > czy ktos pracuje z jakims Multicashem, Bresokiem, Netbankiem czy
    > innym tego typu systemem robiącym dla instytucji przelewy i moze cos
    > na ten temat powiedziec?

    Mogę potwierdzić że żadnych tego tytu kodów nie ma (Multicash).
    Nie widziałem też w żadnym systemie kasjerskim - gdzie człowiek wklepuje
    zlecenie papierowe.
    Na formularzu przelewu, ani w systemach Internet Banking - też brak :)
    W tej sytuacji IMO nawet nie trzeba sprawdzać w KIRze.

    To jakiś zonk w PKO.

    --
    ukłony - skowi
    skowi (at) gazeta pl

  • 16. Data: 2003-07-26 15:31:33
    Od: "Piotr Grzegorz Skowronski" <s...@S...PRECZgazeta.pl>

    marta wrote:
    > Witam, mam problem w PKO BP:(
    > Moje wynagrodzenie jest zdaje sie przelewane z jakiegos banku
    > elektronicznego na moje konto. W PKO BP podczas starania sie o kredyt
    > odnawialny pani z okienka poinformowala mnie, ze oni nie uznaja tych
    > przelewow jako wynagrodzenie, bo ida elixirem.

    Jak Ci się chce:
    Uprzyj się i podetknij pani w okienku regulamin. Założę się o dolary
    przeciw orzechom, że tego typu wymogów tam nie ma.\
    Jak nie pomoże, to pogadaj z kierownikiem/dyrektorem oddziału.
    Jak nie pomoże, złóż reklamację (za potwierdzeniem) w oddziale i
    poczekaj z miesiąc.
    Jak nie pomoże, to pisz poleconym do centrali i poczekaj z miesiąc.
    Jak nie pomoże, to pisz do UOKiK że bank nierzetelnie informuje o
    ofercie. I poczekaj z miesiąc.
    Jak nie pomoże, to pisz do ZBP i GINB-u że bank wartościuje klientów na
    podstawie danych, które nie mają nic wspólnego ze zdolnością kredytową
    (w jakim banku firma ma konto i jakim systemem przelewa pensję). I
    poczekaj z miesiąc.
    Jak nie pomoże, to do Pana Boga. Nie wiem ile trzeba będzie poczekać.

    Jak Ci się nie chce:
    Zmień bank. Na pewno pomoże.

    --
    ukłony - skowi
    skowi (at) gazeta pl

  • 17. Data: 2003-07-27 18:02:42
    Od: Wojciech Skrzypinski <u...@h...pl>

    "blad" <b...@W...pl> wrote in

    /ciach.../

    > czy ktos pracuje z jakims Multicashem, Bresokiem, Netbankiem czy innym
    > tego typu systemem robiacym dla instytucji przelewy i moze cos na ten
    > temat powiedziec?

    Nie ma ani takich wymagan, ani takich mozliwosci. Przelew wynagrodzenia traktowany
    jest identycznie jak rozliczenia z kontrahentami, a nie rozliczenia publ.-prawne -
    jedyna
    szczegolna praktyka to dodawanie tekstu "wynagrodzenie za ...." w szczegolach
    platnosci.

    W.

    --
    Remove >>>usun<<< and dot replying via e-mail.

  • 18. Data: 2003-07-28 06:43:09
    Od: "roythekid" <r...@w...pl>

    Użytkownik "Piotr Grzegorz Skowronski" <s...@S...PRECZgazeta.pl> napisał w
    wiadomości news:bfu62u$30dj$1@foka1.acn.pl...
    > To jakiś zonk w PKO.

    Dokładnie... a wynika to z formy debetu , jaka funkcjonuje w PKO BP i z tego co się
    orientuję tylko w PKO BP. Wysokość dozwolonego salda debetowego w PKO BP to
    dokładnie ni mniej ni więcej tylko średnia stałych wpływów (czyt. wynagrodzeń,
    wpłaty własnej wg umowy rachunku, itp.) z trzech ostatnich miesięcy - trzeba więc
    takie operacje księgować specjalnym kodem aby były uwzględniane w następnych
    miesiącach w dozwolonym saldzie debetowym. Taki debet jest bardzo wygodny dla
    klientów, ale niestety szalenie trudny w realizacji i... z tego co słyszałem
    prawdopodobnie "góra" rozpatruje wycofanie się z takiej formy debetu - a wg mnie
    szkoda, bo bardzo duuużo klientów z tego korzysta.
    roythekid