  • 1. Data: 2004-01-31 13:09:46
    Temat: wyjazd do USA - sprawa kart
    Od: "abs" <a...@a...net.pl>

    Witam.

    Jestem studentem i wybieram sie latem popracowac legalnie do USA. Przydala
    by mi sie jakas karta, ktora chcialbym sie posluzyc w przypadku:
    - ratowania sie na wypadek braku kasy - wyplata z bankomatu
    - wypozyczenie samochodu - ponoc trzeba miec do tego celu karte
    Stad pytanie: czy w USA bez problemu bede mogl sie poslugiwac kazda VISA
    wypukla a moze nawet Electronem ?
    W archiwum wyczytalem, ze najtaniej wychodzi karta Citibanku bo nie ma oplat
    przy wyplatach z bankomatow ale dle mnie to w sumie bez roznicy, bo wyplat
    bede dokonywal tylko w celach 'ratunkowych' o ile zajdzie taka potrzreba.
    Dlatego wymyslilem taki plan, ze poprosze ojca o wyrobienie mi dodatkowej
    karty Visa Classic do jego konta w mBanku. Czy taka karta nie bedzie miala
    zadnych ograniczen z tytulu tego, ze jest karta dodatkowa ? Tzn czy
    wypozycze bez problemu ten samochod :)

    Sprawa druga: jak najtaniej przeslac zarobione pieniadze do kraju ? Pewnie
    bede dostawal wyplaty na konto w banku amerykanskim, ktore bede musial
    zalozyc, tam bede cala kase trzymal i chce ja przed powrotem wyslac.

    Pozdrrawiam,
    ABS

  • 2. Data: 2004-01-31 14:02:24
    Temat: Re: wyjazd do USA - sprawa kart
    Od: Tashi <k...@p...WYTNIJTO.onet.pl>

> [...]
    > bede dostawal wyplaty na konto w banku amerykanskim, ktore bede musial
    > zalozyc, tam bede cala kase trzymal i chce ja przed powrotem wyslac.

    To zalezy, ile tej kasy i co bedziesz chcial z nia zrobic po powrocie do
    kraju. Jesli sprzedac na zlote i nie bedzie to kwota przekraczajaca $5K,
    to rozwaz czeki i karty podroznicze - AmExa TravelFunds i TravelCheque
    oraz Visy TravelMoney.

  • 3. Data: 2004-01-31 14:18:58
    Od: "RobertSA" <u...@o...pl>

    bvg9dh$g2e$...@n...onet.pl,
    abs <a...@a...net.pl>:

    > Stad pytanie: czy w USA bez problemu bede mogl sie poslugiwac kazda
    > VISA wypukla a moze nawet Electronem ?

    Na ogol tak.

> [...]
    > mBanku. Czy taka karta nie bedzie miala zadnych ograniczen z tytulu
    > tego, ze jest karta dodatkowa ? Tzn czy wypozycze bez problemu ten

    Tak, ale ta karta ma podstawowa wade w USA - jest rozliczana przez Euro, co
    podrozy koszta. Wez inna karte. Najlepiej debetowa do rachunku dolarowego w
    PekaoSA - wplacasz w PL dolary, potem Ci Tata moze doplacac.

> [...]
    > Pewnie bede dostawal wyplaty na konto w banku amerykanskim, ktore
    > bede musial zalozyc, tam bede cala kase trzymal i chce ja przed

    Najtaniej i najpewniej przewiezc w takim specjalnym "money holder"
    przypinanym do ciala.

    --
    Robert

  • 4. Data: 2004-01-31 14:26:35
    Od: "abs" <a...@a...net.pl>

    RobertSA wrote:
    > Tak, ale ta karta ma podstawowa wade w USA - jest rozliczana przez
    > Euro, co podrozy koszta.

    Tzn, ze dolary sa najpierw przeliczane na Euro, a potem Euro na PLN ? Po
    jakich kursach sie to odbywa (polskich czy amerykanskich) ?

    > Wez inna karte. Najlepiej debetowa do
    > rachunku dolarowego w PekaoSA - wplacasz w PL dolary, potem Ci Tata
    > moze doplacac.

    Wszedlem tu:
    http://www.pekao.com.pl/mapa.xml?/lang=PL/002150-624
    784-71796
    ale nie widze nic o rachunku dolarowym. Mozesz mnie naprowadzic ?

    > Najtaniej i najpewniej przewiezc w takim specjalnym "money holder"
    > przypinanym do ciala.

    :) No, to tez jest pomysl. Dzieki :)

    Pozdrawiam,
    ABS

  • 5. Data: 2004-01-31 14:38:27
    Od: "kuba" <k...@p...onet.pl>

    Zaloz konto w Citibanku w Polsce i otworz rachunek w USD i podepnij karte
    maestro do tego konta. Bedzie Ci sluzyc jako wyplata awaryjna z bankomatow Citi
    za free ( tylko trzymaj wszystkie kwity z bankomatow, bo nie wszystkie sa
    oznaczone jako Citibank i citi polska uzna, ze to nie bankoamt grupy citi i cie
    obciazy kosztami. Ale jak przedstawisz kwity po powrocie ( wszystkie sa
    drukowane z logo citibanku ) to ci wszystko wyrownaja lacznie z odsetkami.

    Co do kart maestro i Visa Elektron w USA - do platnosci sie nie nadaja tam,
    chociaz juz powoli wprowadzaja tam posy elektroniczne.

    Lepiej wyrob Vise lub MasterCard. Proponuje Vise Classic dolarowa z Pekao jesli
    chcesz miec tylko dostep do gotowki z konta, albo rozwaz jaka karte kredytowa
    wypukla. Wtedy masz pewnosc, ze jakos Ci wypozycza ten samochod. Dodatkowo w
    USA prawie wszedzie sprawdzaja adres billingowy karty, czyli w necie nie kupisz
    na te karte :) Jedynie osobiscie Cie obsluza, ale tez beda chcieli jakies ID.

    Jak bedziesz mial pozwolenie na prace, SSN lub TIN, to zaloz konto w jakims
    banku amerykanskim - najlepiej jakims znanym, co daje karte atm, z ktorej mozna
    kozystac za granica. Wplacaj tam kase, a po powrocie do kraju wyplacisz
    wszystko w bankomacie - najtansza mozliwosc transfery kasy do Polski i
    najbezpieczniejsza.

    Ja polecam Citibank USA, Chase lub Bank One ( dawny First USA ) oraz HSBC Bank.
    Od innych trzymaj sie z daleka, zwlaszcza jakies Emigrant Bank ;) Niektore
    banki maja taie zabezpieczenia, ze jak wkladasz karte do bankomatu w Polsce, to
    nie dadza ci wyplacic i security dzwoni do ciebie ( nr tel z usa co podales
    przy zakladaniu konta ) sprawdzic, czy przypadkiem ci karty nie ukradli. I
    wtedy szopka :) Z praktyki wiem, ze tego nie robi Citi i Bank One. Chase mi
    pare razy taki numer zrobil :)

    Aha i nie proboj numerow z kartami kredytowymi - ze zlozysz wniosek, otrzymasz
    karte i wyczyscisz ja i polecisz do Polski i nikt Cie nie zlapie. Wystarczy, ze
    masz Vise elektron lub maestro w kraju i juz cie znajda :)

  • 6. Data: 2004-01-31 14:41:55
    Od: "RobertSA" <u...@o...pl>

    bvgdtj$rmb$...@n...onet.pl,
    abs <a...@a...net.pl>:

    > Tzn, ze dolary sa najpierw przeliczane na Euro, a potem Euro na PLN ?
    > Po jakich kursach sie to odbywa (polskich czy amerykanskich) ?

    Dokladnie tak. A po drodze jeszcze 2% prowizji za przewalutowanie.
    USD na EUR przelicza Visa po niejawnych kursach, EUR na PLN po kursach skupu
    dewiz BRE banku, ktore znajdziesz na stronach BRE lub Multibanku.

    > Wszedlem tu:
    > http://www.pekao.com.pl/mapa.xml?/lang=PL/002150-624
    784-71796
    > ale nie widze nic o rachunku dolarowym. Mozesz mnie naprowadzic ?

    Nie mam pod reka linka - zerknij do archiwum tej grupy, bylo to wielokrotnie
    opisywane.
    Karte wypukla do rachunku w USD oferuje tez od niedawna zdaje sie BZWBK.

    > :) No, to tez jest pomysl. Dzieki :)

    Do nabycia w sklepach z akcesoriami podrozniczymi. Jesli jest to kwota do
    kilku tys. USD, to to jest najlepsza metoda.

    --
    Robert

  • 7. Data: 2004-01-31 15:01:15
    Od: LUZYTA <l...@n...gazeta.pl>

    abs wrote:

    > Wszedlem tu:
    > http://www.pekao.com.pl/mapa.xml?/lang=PL/002150-624
    784-71796
    > ale nie widze nic o rachunku dolarowym. Mozesz mnie naprowadzic ?

    W niżej podanym odnośniku znajdziesz kilka praktycznych info typu:
    nazwy konkretnych kart, warunki ich uzyskania, koszty. Opracowanie jest
    dość pobieżne, i może juz nieaktualne (w co wątpię).
    http://www.kartyonline.net/arty.php?id=60

    --
    luzyta

  • 8. Data: 2004-01-31 15:21:30
    Od: "Wilczek" <w...@k...pl>

> [...]
    > - wypozyczenie samochodu - ponoc trzeba miec do tego celu karte
    > Stad pytanie: czy w USA bez problemu bede mogl sie poslugiwac kazda VISA

    Tak, ale w Stanach jest troche miejsc z imprinterami, poza tym wlasnie
    przy wypozyczalniu auta potrzebne sa karty z mozliwoscia transakcji MO/IO
    czyli "bez fizycznej obecnosci karty" - po prostu sprawdzaja czy
    karta jest ok i czy sa srodki na pokrycie oplat w moemencie pozyczania
    albo wczesniej przy rezerwacji.

    Zdecydowanie najlepsza karta do takich sytuacji "just in case" jest
    polecana tu juz debetowa Visa Classic z PekaoSA.
    Tutaj masz kompletne info:
    http://www.pekao.com.pl/indywidualni4s2.xml?/sid=34/
    lang=PL/005380-755157-90383

    > Tzn czy
    > wypozycze bez problemu ten samochod :)

    Stosowna karta to warunkek brzegowy. Wiekszym problemem jest wymagany wiek
    - w wielu wypozyczalniach - 25 lat. Duzo zalezy od stanu, w ktorym bedziesz
    przebywal - generalnie bardziej na polnoc bardziej liberalne warunki ale
    nie ma reguly. Mozliwe, ze bedziesz musial troche poszukac aby znalezc
    taka, ktora pozycza auta np. od 21 lat. No i koszta ubezpieczen sa wtedy
    wyzsze - co poradzic :-)

    --
    -=Pozdrowionka=-

    Wilczek
    w...@b...pl
    ICQ: 4017758 <|> GG: 75722

  • 9. Data: 2004-01-31 15:25:02
    Od: "abs" <a...@a...net.pl>

    Na wstepie dziekuje za poswiecenie czasu na pisanie posta.

    kuba wrote:
    > Jak bedziesz mial pozwolenie na prace, SSN lub TIN, to zaloz konto w
    > jakims banku amerykanskim - najlepiej jakims znanym, co daje karte
    > atm, z ktorej mozna kozystac za granica.

    Czy na taka karte bede mogl kupowac co nieco w necie bedac w USA ?

    No i jeszcze raz dzieki za szereg porad.
    Pozdr,
    ABS

  • 10. Data: 2004-01-31 15:31:23
    Od: k...@p...onet.pl

> [...]
    >
    > Czy na taka karte bede mogl kupowac co nieco w necie bedac w USA ?
    >
    > No i jeszcze raz dzieki za szereg porad.

    Jesli bedzie to karta ATM z logo MasterCard lub Visa. Sa dawane karty atm z
    logo cirrus, plus, maestro, ale tylko do uzytku w bankomacie i posach
    elektornicznych ( ale tez musi byc to udostepnione ).

    Karty MC i VC debetowe daja wieksze banki - mniejsze ze wzgledow bezpieczenstwa
    przed niesplaceniem nie...

    Dzieki tym kartom wydanym w USA bedziesz mogl.