    From: "kuba" <k...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: wyjazd do USA - sprawa kart
    Date: 31 Jan 2004 15:38:27 +0100

    Zaloz konto w Citibanku w Polsce i otworz rachunek w USD i podepnij karte
    maestro do tego konta. Bedzie Ci sluzyc jako wyplata awaryjna z bankomatow Citi
    za free ( tylko trzymaj wszystkie kwity z bankomatow, bo nie wszystkie sa
    oznaczone jako Citibank i citi polska uzna, ze to nie bankoamt grupy citi i cie
    obciazy kosztami. Ale jak przedstawisz kwity po powrocie ( wszystkie sa
    drukowane z logo citibanku ) to ci wszystko wyrownaja lacznie z odsetkami.

    Co do kart maestro i Visa Elektron w USA - do platnosci sie nie nadaja tam,
    chociaz juz powoli wprowadzaja tam posy elektroniczne.

    Lepiej wyrob Vise lub MasterCard. Proponuje Vise Classic dolarowa z Pekao jesli
    chcesz miec tylko dostep do gotowki z konta, albo rozwaz jaka karte kredytowa
    wypukla. Wtedy masz pewnosc, ze jakos Ci wypozycza ten samochod. Dodatkowo w
    USA prawie wszedzie sprawdzaja adres billingowy karty, czyli w necie nie kupisz
    na te karte :) Jedynie osobiscie Cie obsluza, ale tez beda chcieli jakies ID.

    Jak bedziesz mial pozwolenie na prace, SSN lub TIN, to zaloz konto w jakims
    banku amerykanskim - najlepiej jakims znanym, co daje karte atm, z ktorej mozna
    kozystac za granica. Wplacaj tam kase, a po powrocie do kraju wyplacisz
    wszystko w bankomacie - najtansza mozliwosc transfery kasy do Polski i
    najbezpieczniejsza.

    Ja polecam Citibank USA, Chase lub Bank One ( dawny First USA ) oraz HSBC Bank.
    Od innych trzymaj sie z daleka, zwlaszcza jakies Emigrant Bank ;) Niektore
    banki maja taie zabezpieczenia, ze jak wkladasz karte do bankomatu w Polsce, to
    nie dadza ci wyplacic i security dzwoni do ciebie ( nr tel z usa co podales
    przy zakladaniu konta ) sprawdzic, czy przypadkiem ci karty nie ukradli. I
    wtedy szopka :) Z praktyki wiem, ze tego nie robi Citi i Bank One. Chase mi
    pare razy taki numer zrobil :)

    Aha i nie proboj numerow z kartami kredytowymi - ze zlozysz wniosek, otrzymasz
    karte i wyczyscisz ja i polecisz do Polski i nikt Cie nie zlapie. Wystarczy, ze
    masz Vise elektron lub maestro w kraju i juz cie znajda :)