  • 1. Data: 2005-01-07 13:30:31
    Temat: wyciągi papierowe BPH
    Od: "JerzyR" <j...@k...chip.pl>

    nie wiem czy wiecie, ale ten coraz bardziej "fachowy" bank wprowadził od
    1.1.2005 innowację
    http://www.bph.pl/pl/kanaly_elektroniczne/aktualnosc
    i/content_news_12530
    polegającą na nie wysyłaniu wyciągów papierowych- jednoczesnie mozna znienic
    ta opcję i otrzymaywać dalej wyciagi papierowe.
    czy zmienila sie TOiP w tym zakresie- tzn. czy za wysylanie wyciagów
    paierowych pobierać będą opłaty?
    A moze, dla klientow co nie chca wyciagów paierowych obniża opłate za
    prowadzenie rachunku?

    Czy istnieje wymóg (przepisy) generowania i wysyłania wyciagów bankowych (w
    formie papierowej) i tylko za zgodą klienta odstąpienie od tego?

    Coraz bardziej wkur...y klient BPH

    JerzyR

  • 2. Data: 2005-01-07 14:07:55
    Temat: Re: wyciągi papierowe BPH
    Od: "Darek" <0...@p...onet.pl>

    Użytkownik "JerzyR" <j...@k...chip.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    (w
    > formie papierowej) i tylko za zgodą klienta odstąpienie od tego?

    No ale co się tak pienisz?
    Podpisując umowę o bankowość elektroniczną zrezygnowałeś z opcji wysyłania
    wyciągów pocztą. Teraz możesz sobie przywrócić tą opcję. Wyciągi masz
    dostpne przez internet.
    Po za tym klienci nie mający bankowości elektronicznej sami wybierają czy
    chcą czy nie wyciągi.
    Ja osobiście nienawidzę papierów.
    TOiP masz tu: http://www.bph.pl/resources/docs/det/1230pdf.pdf

    Darek

  • 3. Data: 2005-01-07 14:20:45
    Od: "Jacek" <j...@p...onet.pl>

    > Podpisując umowę o bankowość elektroniczną zrezygnowałeś z opcji wysyłania
    > wyciągów pocztą. Teraz możesz sobie przywrócić tą opcję. Wyciągi masz
    > dostpne przez internet.

    No, to Panie Adwokacie: dlaczego podpisałem w/w. umowę i przez X lat dostawałem
    wyciągi?

    > Po za tym klienci nie mający bankowości elektronicznej sami wybierają czy
    > chcą czy nie wyciągi.
    > Ja osobiście nienawidzę papierów.
    > TOiP masz tu: http://www.bph.pl/resources/docs/det/1230pdf.pdf

    Hi, hi - 5 zł o ile dobrze widzę. Co miesiąc :-)

    Jacek

  • 4. Data: 2005-01-07 14:23:41
    Od: "Jacek" <j...@p...onet.pl>

    > Ja osobiście nienawidzę papierów.

    Zapomniałem...

    Znam Cię krótko, ale czy przypadkiem nie jest tak, że nienawidzisz wszystkiego,
    czego BPH nie robi, a kochasz wszystko, co robi?

    Jacek

  • 5. Data: 2005-01-07 14:29:43
    Od: "Darek" <0...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jacek" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    wszystkiego,
    > czego BPH nie robi, a kochasz wszystko, co robi?

    Dokładnie, masz rację. Rozgryzłes mnie.

    Darek

  • 6. Data: 2005-01-07 14:33:05
    Od: "Darek" <0...@p...onet.pl>

    > Hi, hi - 5 zł o ile dobrze widzę. Co miesiąc :-)
    >
    > Jacek

    Nic takiego nie ma.
    Podaj dokładnie punkt w TOiP bo może to jednak ja mam coś ze wzrokiem.

    Darek

  • 7. Data: 2005-01-07 14:59:03
    Od: "Jacek " <j...@W...gazeta.pl>

    > Nic takiego nie ma.
    > Podaj dokładnie punkt w TOiP bo może to jednak ja mam coś ze wzrokiem.

    Hał, hał.
    Patrzyłem na pkt. 6.1, bo wydedukowałem, że jak napisali:

    "20. Miesięczna opłata za prowadzenie rachunku nie obejmuje opłat z tytułu:
    1) wypłat z bankomatów Banku i Euronetu,
    2) wypłat w kasie &#8222;na asygnatę&#8221;,
    3) wysyłki wyciągów w formie papierowej do klienta."

    to każdy wyciąg wysłany do klienta jest dodatkowy :-)
    Niemniej nie upieram się przy swojej interpretacji, bo po Twoim stanowczym
    dementi, poszukałem dalej (po wyciąg) i znalazłem w dziale "X. TARYFA OPŁAT I
    PROWIZJI POBIERANYCH OD KLIENTÓW INDYWIDUALNYCH ZA CZYNNOŚCI
    WYKONYWANE W AGENCJACH BANKU BPH", że "Wyciąg z rachunku z historii za
    ostatnie 30 dni (raz w mies.)" - 0 zł. I przyznaję, że już niczego nie jestem
    pewien :-) Za darmo, ale w "Agencji"?

    Jesteś bliżej (emocjonalnie) tego banku, to może Ci będzie łatwiej to
    zinterpretować i wyłuszczyć mi , jak to zrobiłeś z ubogim mBankiem?

    I jeszcze a'propos tego, co pominąłeś:
    >No, to Panie Adwokacie: dlaczego podpisałem w/w. umowę i przez X lat
    >dostawałem wyciągi?

    to co się właściwie zmieniło?

    Jacek

  • 8. Data: 2005-01-07 15:01:27
    Od: "Jacek " <j...@W...gazeta.pl>

    > Dokładnie, masz rację. Rozgryzłes mnie.

    Eeee, trudne to nie było.

    Jacek

  • 9. Data: 2005-01-07 15:51:34
    Od: "Darek" <0...@p...onet.pl>

> [...]
    > 1) wypłat z bankomatów Banku i Euronetu,
    > 2) wypłat w kasie &#8222;na asygnatę&#8221;,
    > 3) wysyłki wyciągów w formie papierowej do klienta."

    No i tu analazłeś że za WYSYŁANY wyciąg nie zapłacisz. Ten dodatkowy to moze
    być wydrukowany wyłącznie w Oddziałach

    > to każdy wyciąg wysłany do klienta jest dodatkowy :-)

    Zła dedukcja - dodatkowy to dodatkowy - czyli na żądanie

> [...]
    > WYKONYWANE W AGENCJACH BANKU BPH", że "Wyciąg z rachunku z historii za
    > ostatnie 30 dni (raz w mies.)" - 0 zł. I przyznaję, że już niczego nie

    Rozdział X TOiP dotyczy tylko obsługi w Agencjach banku - są to placówki
    prowadzone przez firmy na rzecz Banku (no ale chyba wiesz to co jest
    agencja)
    Więc jeżeli jesteś klientem Oddziału Banku a nie Agencji lub nie doonujesz
    transakcji w Agencji to ten rozdzial w ogóle pomiń.

    > Jesteś bliżej (emocjonalnie) tego banku, to może Ci będzie łatwiej to
    > zinterpretować i wyłuszczyć mi , jak to zrobiłeś z ubogim mBankiem?
    >
    > I jeszcze a'propos tego, co pominąłeś:

    Zdarzają się odstępstwa od reguł. Wyciągów nie powinienieś dostawać.
    Prawdopodobnie dzieje się to z racji niedoskonałości systemów
    informatycznych.

    > to co się właściwie zmieniło?
    >
    > Jacek

    Mozesz sam teraz bez wizyty w oddziale zmieniać do woli opcję dostarczania
    wyciągów.

    Darek

  • 10. Data: 2005-01-07 16:26:09
    Od: "Jacek " <j...@W...gazeta.pl>

    Darek <0...@p...onet.pl> napisał(a):

    > tytułu:
    > >

    > No i tu analazłeś że za WYSYŁANY wyciąg nie zapłacisz.

    Czytam to 27 raz i znalazłem tu coś innego: że "opłata za prowadzenie rachunku
    _nie obejmuje_" m.in. wysyłki wyciągów w formie papierowej do klienta". A jak
    nie obejmuje, to...?
    Bo jak kupiłem sobie śrubokręt, to tam było napisane, że "gwarancja nie
    obejmuje uszkodzeń powstałych podczas niewłaściwego użytkowania" i ja to tak
    zrozumiałem, że jak specjalnie popsuję, to oni mi naprawią, ale za pieniądze.
    Źle kombinuję?

    > Zła dedukcja - dodatkowy to dodatkowy - czyli na żądanie

    No, widocznie na Sherlocka się nie nadaję :-(

    > Mozesz sam teraz bez wizyty w oddziale zmieniać do woli opcję dostarczania
    > wyciągów.

    Dzięki za wyjaśnienia, ale...w związku z w/w. pkt. 20 zadzwoniłem na infolinię
    i zapytałem...miła Pani powiedziała m.in., że "_na dzień dzisiejszy_ wysyłanie
    wyciągów jest bezpłatne". Nie, żebym przesadnie strachliwy był, ale coś mi się
    zdaje, że już nie za długo :-)
    Jest tu jeden taki na grupie, który na pewno już wie, ale on nie powie :-(

    I żeby rozwiać moje wątpliwości, gdybyś znalazł chwilę, mógłbyś wskazać w tej
    TOiP punkt, który mówi, że wysyłka comiesięcznych wyciągów pocztą do klienta
    kosztuje 0.00 PLN? (bo ja nie potrafię).

    Jacek