  • 1. Data: 2011-03-18 18:59:37
    Temat: [www] Jak ukraść kasę z bankomatu za pomocą kleju
    Od: xbartx <b...@h...net>

    <http://bothunters.pl/2011/03/18/jak-ukrasc-kase-z-b
    ankomatu-za-pomoca-
    kleju/>

    Raczej jako ciekawostkę to należy traktować, bo z moich obserwacji u nas
    ludzie głównie posługują się właśnie ekranem dotykowym podczas obsługi
    bankomatu, no może poza wklepaniem PINu. Fakt, że nasze bankomaty
    działają trochę inaczej, bo chcą PIN na samym początku np. w Norwegi PIN
    podaje się na samym końcu jak ma być realizowana wypłata, być może w USA
    też, wtedy ma to jakiś tam sens.
    Było nie było jak widać pomysły skimmerów są praktycznie nieograniczone i
    za każdym rogiem w bankomacie może się na nas czaić nowe zuo ;)

    Xenocide

  • 2. Data: 2011-03-18 19:35:39
    Temat: Re: [www] Jak ukraść kasę z bankomatu za pomocą kleju
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Fri, 18 Mar 2011 18:59:37 +0000 (UTC), xbartx <b...@h...net>
    wrote:

    >Raczej jako ciekawostkę to należy traktować, bo z moich obserwacji u nas
    >ludzie głównie posługują się właśnie ekranem dotykowym podczas obsługi
    >bankomatu, no może poza wklepaniem PINu.
    Nigdy w zyciu nie obslugiwalem bankomatu ekranem dotykowym. Zawsze
    uzywam przyciskow umieszczonych wzdluz obu pionowych krawedzi ekranu.
    Oczywiscie do PIN klawiature :)

    WAM

  • 3. Data: 2011-03-18 19:36:44
    Od: neoniusz <n...@j...org>

    W dniu 11-03-18 19:59, xbartx pisze:
> [...]
    > bankomatu, no może poza wklepaniem PINu. Fakt, że nasze bankomaty
    > działają trochę inaczej, bo chcą PIN na samym początku

    Ostatnio wybieralem pieniadze w takim dziwnym Euronecie (z szufladka) i
    prosil o wpisanie pinu na samym koncu.

  • 4. Data: 2011-03-18 19:38:52
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    On 18.03.2011 20:36, neoniusz wrote:

    > Ostatnio wybieralem pieniadze w takim dziwnym Euronecie (z szufladka) i
    > prosil o wpisanie pinu na samym koncu.

    Tzn. po wydaniu pieniedzy? :)

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 5. Data: 2011-03-18 19:55:05
    Od: neoniusz <n...@j...org>

    W dniu 11-03-18 20:38, Tomasz Chmielewski pisze:

    > Tzn. po wydaniu pieniedzy? :)

    Tak dobrze to nie ma ;)

  • 6. Data: 2011-03-19 09:13:30
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

> [...]
    > działają trochę inaczej, bo chcą PIN na samym początku np. w Norwegi PIN
    > podaje się na samym końcu jak ma być realizowana wypłata, być może w USA

    Nie chwytam dlaczego jak PIN na początku to to miałoby nie mieć sensu ?
    To bankomaty mają ekrany dotykowe ?
    Jestem przyzwyczajony, że jak obok ekranu (oscyloskopy, analizatory widma)
    są klawisze a ich opis pojawia się na ekranie to używa się tych klawiszy.
    P.G.

  • 7. Data: 2011-03-20 23:41:18
    Od: "rols rojs" <r...@r...com>

    >np. w Norwegi PIN
    > podaje się na samym końcu jak ma być realizowana wypłata,

    Niezła głupota, jesteś tego pewien? A może na końcu podaję się go
    ponownie, a nie jako jedyny raz?
    Czyli z kradzioną kartą można np sprawdzić sobie jej saldo?! To tak
    jakby SIM do komórki udało się włożyć do aparatu, przejrzeć książkę
    telefoniczną, ale chcąc gdzieś zadzwonić trzebaby było wprowadzić PIN,
    absurd!

  • 8. Data: 2011-03-21 01:23:10
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 3/20/2011 6:41 PM, rols rojs wrote:
> [...]
    > jakby SIM do komórki udało się włożyć do aparatu, przejrzeć książkę
    > telefoniczną, ale chcąc gdzieś zadzwonić trzebaby było wprowadzić PIN,

    absurdem jest nazywanie absurdem czegoś czego się nie widziało ale mimo
    to twierdzi, że nie ma.

    po prostu wszytkie informacje podaje sie na raz, zanim cokolwiek pojdzie
    do banku.
    podaje sie co sie chce zrobic, ile wypłacić, potem pin i potem całość
    idzie do banku, a odpowiedz jest tak/nie.

    wiekszość bankomatów chodzi w tej chwili online, wiec dopiero po podaniu
    pinu i jego wyrefikacji bank pokazuje pozostałe opcje.

  • 9. Data: 2011-03-21 11:46:37
    Od: "rols rojs" <r...@r...com>

> [...]
    >
    > wiekszość bankomatów chodzi w tej chwili online, wiec dopiero po
    > podaniu pinu i jego wyrefikacji bank pokazuje pozostałe opcje.

    Bo nie wiem po co ktoś miałby wprowadzać taką głupotę, każde
    zabezpieczenie jest na 1 linii frontu. Tutaj jest nim PIN, nie znasz?
    sorry, blokujemy kartę. A nie że jakiś lump może bawić się bankomatem po
    włożeniu nawet kradzionej.
    Co z tego że online, to łatwiej sprawdzić PIN dopiero po operacji?!
    Zastanów się sam, gdzie tu jakiś sens.

  • 10. Data: 2011-03-21 13:30:52
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (21.03.2011 12:46), rols rojs wrote:

> [...]
    > włożeniu nawet kradzionej.
    > Co z tego że online, to łatwiej sprawdzić PIN dopiero po operacji?!

    Bez sensu jest udzielać atakującemu od razu informacji o tym czy podał
    prawidłowy pin czy nie.

    Dłuższy czas oczekiwania na wynik (podanie kwoty, decyzja o wydruku i
    tak dalej) - trudniejszy atak.

    p. m.