  • 1. Data: 2011-03-18 10:03:28
    Temat: Dzwoni do mnie babka ... - czyli jak łatwo wydobyć dane weryfikacyjne.
    Od: zażółcony <r...@x...pl>

    ... z jakiegoś obcego mi banku, pyta się mnie, czy jestem tym, kim jestem
    (podała moje imię i nazwisko)
    i na dzień dobry prosi o podanie daty urodzenia i nazwiska panieńskiego
    matki.

    Na to ja 'czerwona lampka' i spokojnie odpowiadam: a w jakiej sprawie ?
    No i już w tym momencie babka zaczyna się denerwować, że ona nie może mi
    powiedzieć,
    musi zgodnie z procedurami przeprowadzić autoryzację itp itd. Ja jej
    spokojnie wyjaśniam,
    że rozumiem, ale ja również muszę chronić swoje dane, a dzwoni do mnie z
    banku,
    z którym kontak, jeśli miałem, to sporadyczny.
    Wtedy babka, jeszcze bardziej zdenerwowana zaczyna szybko nawijać, że mogę

    zweryfikować - i podaje całą procedurę - wejśc na stronę itp itd. Po czym,
    co mnie znów zdziwiło,
    pyta, czy jednak moglibyśmy to pominąć i od razu przejść dalej.

    Zdecydowałem jednak, że mimo wszystko zdecydująsięna kontynuację i podałem
    wymagane dane. Okazało się, że chodzi o to, że AliorBank przejął jakiś mój
    kredyty
    po HSBC i cos tam nie styka z ostatniąratą. Ok. Sprawa jasna i wyjaśniona.

    Jednakże pozostał mi duzy znak zapytania: co to za praktyka ?
    Bank jest czysty - zweryfikował mnie.
    Ale bezpieczeństwo moje, czyli klienta po drodze zostało pogrzebane.

    Ktoś obcy oczekiwał ode mnie, bym bez zwłoki i bez zastanowienia podał przez
    telefon
    typowe dane, które mogą posłużyć do weryfikacji na infolinii w innych
    bankach.

    Mówiąc krótko: siebie chronią a klienta maja w dupie ?

  • 2. Data: 2011-03-18 10:06:52
    Od: ".sp" <s...@a...er>

    Użytkownik "zażółcony" <r...@x...pl> napisał w wiadomości
    > ... z jakiegoś obcego mi banku, pyta się mnie, czy jestem tym, kim jestem
    > (podała moje imię i nazwisko)
    > Mówiąc krótko: siebie chronią a klienta maja w dupie ?

    Tak jest w wielu bankach
    Takie telepaniusie pytam skąd i po co dzwoni i niech poda telefon
    stacjonarny do siebie.
    Sam zadzwonię, jeśli sprawdzę i uznam, ze warto.
    Jak ma Procedury i System niech spierdala. Koniec

  • 3. Data: 2011-03-18 10:50:00
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Elo

    zażółcony napisał(a) :

    > Mówiąc krótko: siebie chronią a klienta maja w dupie ?

    Trafiłeś w sedno.

    Zbyszek
    PGP key: 0x5351FDE3

    wszystkie możliwości.]

  • 4. Data: 2011-03-18 13:22:38
    Od: Maseł <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-03-18 11:03, zażółcony pisze:
> [...]
    > powiedzieć,
    > musi zgodnie z procedurami przeprowadzić autoryzację itp itd. Ja jej

    W tym momencie prosze o przeslanie mi tego wszystkiego co ma do mnie w
    formie papierowej na moj adres korenspondencyjny i koncze rozmowe

    [...]
    > Jednakże pozostał mi duzy znak zapytania: co to za praktyka ?
    > Bank jest czysty - zweryfikował mnie.
    > Ale bezpieczeństwo moje, czyli klienta po drodze zostało pogrzebane.

    Co wiecej - w razie sporu z bankiem maja dokladnie nagrane, ze swoimi
    danymi sypiesz na prawo i lewo, wiec onie nie byli w stanie
    zagwarantowac bezpieczenstwa Twojej kasy...

    Pozdro

    Maseł

  • 5. Data: 2011-03-18 13:35:24
    Od: Tomaszek <t...@o...pl>

> [...]
    > czym, co mnie znów zdziwiło,
    > pyta, czy jednak moglibyśmy to pominąć i od razu przejść dalej.

    Ja bym skorzystał z tego i ją sprawdził albo się rozłączył jakbym nie
    miał aktualnie dostępu do sieci lub miałbym za mało dobrej woli;)

  • 6. Data: 2011-03-18 22:24:05
    Temat: Re: Dzwoni do mnie babka ... - czyli jak AliorBank leci w kulki.
    Od: zażółcony <R...@t...op.pl>

    Użytkownik "Tomaszek" napisał w wiadomości grup

    >Ja bym skorzystał z tego i ją sprawdził albo się rozłączył jakbym nie miał
    >aktualnie dostępu do sieci lub miałbym za mało dobrej woli;)

    Jakbym miał czas, to bym to zrobił, ale babka mnie oderwała
    od kompa w pracy.

    BTW. Sprawa ma dalszy ciąg.
    Babka dzwoniła do mnie w sprawie takiej, że nie zapłaciłem ostatniej raty
    kredytu i że mi własnie nalicza opłatę karną 20zł. Zdziwiło mnie to, bo cały
    harmonogram wpisałem jako zlecenie stałe i finito. A tu mi mówi, że jest
    jeszcze jedna rata i po drodze wyjaśnia, że tej raty NIE BYŁO w
    harmonogramie.
    No dobra, to się ją wtedy dokładnie wypytałem o kwotę tej raty ( bo skąd
    ją mam znać ?) z założeniem, że w domu zajrzę w zlecenia, historię przelewów
    - i dojdę o co tu biega. Zaraz po rozmowie zaś powoli ułożyło mi się w
    głowie,
    o co tej nerwowej babce właściwie chodziło i puszczam telefon do żony, czy
    przypadkiem ostatnio nie przyszła jakaś poczta z informacją o racie
    wyrównawczej do jednego z kredytów. Sprawdza skrzynką co 2-3 dni.
    Przyszedłem do domu - jest poczta.
    Pięknie - mamy dziś 18 marca, a ja mam w rękach świeżą (góra kilka dni)
    pocztę z terminem spłaty 14.03. Zarąbiście. Odruchowo chcę sprawdzić
    datę stempla pocztowego - oczywiście nic z tego. Żadnego stempla nie ma.
    Nie ma więc śladu po tym, kiedy tak naprawdę list otrzymałem.

    AliorBank wygląda może pięknie na reklamach, ale po tym
    'pierwszym kontakcie' odpadają u mnie w przedbiegach. Za wysoka
    jak dla mnie ta kultura bankowości.

  • 7. Data: 2011-03-19 06:19:08
    Od: "brum" <b...@o...eu>

> [...]
    > datę stempla pocztowego - oczywiście nic z tego. Żadnego stempla nie ma.
    > Nie ma więc śladu po tym, kiedy tak naprawdę list otrzymałem.

    nie moze byc daty doreczenia, jesli to przesylka nierejestrowana
    a data nadania powinna byc, niekoniecznie w formie stempla
    jesli nadawca ma umowe z poczta z trabka, to sam umieszcza informacje o
    dacie wysylki

  • 8. Data: 2011-03-19 08:59:22
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    Użytkownik "zażółcony" <R...@t...op.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > datę stempla pocztowego - oczywiście nic z tego. Żadnego stempla nie ma.
    > Nie ma więc śladu po tym, kiedy tak naprawdę list otrzymałem.

    Nóż się w kieszeni otwiera.
    P.G.

  • 9. Data: 2011-03-19 11:32:02
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    Piotr Gałka wrote:

    > Użytkownik "zażółcony" <R...@t...op.pl> napisał w wiadomości
    >>
    > Nóż się w kieszeni otwiera.
    > P.G.

    Ale czy bank nie ma aby obowiązku powiadomić o zmianie
    harmonogramu (w końcu dodatkowa rata oznacza zmianę harmonogramu) ?
    A w związku z tym, czy bank ma jakiś dowód powiadomienia, skoro
    nie wysłał poleconym ani kurierem ?

    witrak()

  • 10. Data: 2011-03-19 19:20:45
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    > Ale czy bank nie ma aby obowi zku powiadomi o zmianie
    > harmonogramu (w ko cu dodatkowa rata oznacza zmian harmonogramu) ?
    > A w zwi zku z tym, czy bank ma jaki dow d powiadomienia, skoro
    > nie wys a poleconym ani kurierem ?

    jak znam życie, bank ma to obcykane dokładnie i zapisane tymi małymi
    literkami w regulaminie...
    BTW mam hipotekę na dom w santander consumer bank, mam zapis w
    umowie, że w przeciągu dwóch lat zakończę budowę i poinformuję o tym
    bank, budowę zakończyłem i poinformowałem, telefonicznie w BOK,
    przyjęli informację... kilka dni po drugiej rocznicy dostaję pocztą
    pismo, że nie poinformowałem... kara 50 pln i koszt powiadomienia 20
    pln... :-)... okazało się, że w jakimś regulaminie, którego na oczy
    nie widziałem, stoi, że poinformowanie o zakończeniu budowy polega na
    dostarczeniu skanu ostatniej strony dziennika budowy... więc mój
    telefon z info nic nie dał, ba... podejrzewam, ze nawet pisemna
    informacja o fakcie bez skanu nic by nie dała, konia z rzędem temu, co
    o tym wiedział i nie naciął się... bo śmiem twierdzić, że to stały
    dochód tego banku...

    pozdrawiam
    s_13