  • 11. Data: 2011-03-21 14:02:22
    Temat: Re: [www] Jak ukraść kasę z bankomatu za pomocą kleju
    Od: Maseł <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-03-21 14:30, mvoicem pisze:
> [...]
    [...]
    > Bez sensu jest udzielać atakującemu od razu informacji o tym czy podał
    > prawidłowy pin czy nie.
    >
    > Dłuższy czas oczekiwania na wynik (podanie kwoty, decyzja o wydruku i
    > tak dalej) - trudniejszy atak.

    Pytanie zasadnicze - jak sie mam moment wprowadzenia PINu do jego
    weryfikacji "w banku"? Bo byc moze w obu sytuacjach (PIN przed i po
    wybraniu tego co chcemy od bankomatu) PIN i szczegoly operacji wedruja
    "do banku" w tym samym momencie.
    I tylko po kodzie odpowiedzi bankomat wnioskuje co bylo zle - PIN,
    kwota, pogoda, ...

    Pozdro

    Maseł

  • 12. Data: 2011-03-21 18:32:42
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (21.03.2011 15:02), Maseł wrote:
> [...]
    > "do banku" w tym samym momencie.
    > I tylko po kodzie odpowiedzi bankomat wnioskuje co bylo zle - PIN,

    Racja.

    Ale mimo wszystko, nie rozumiem co zdrożnego jest w pytaniu się o PIN na
    końcu, zwłaszcza że jak pokazuje w/w przypadek, PIN na końcu
    uniemożliwia "atak klejem".

    p. m.

  • 13. Data: 2011-03-21 19:08:05
    Od: Maseł <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-03-21 19:32, mvoicem pisze:

    > Racja.
    >
    > Ale mimo wszystko, nie rozumiem co zdrożnego jest w pytaniu się o PIN na
    > końcu, zwłaszcza że jak pokazuje w/w przypadek, PIN na końcu
    > uniemożliwia "atak klejem".

    IMHO jedyna roznica to taka, ze jak najpierw podajesz PIN, to on jest
    dluzej w przechowywany w pamieci bankomatu, wiec sie bardziej utrwali w
    tych kosciach pamieci. Pozniej to juz prosta sprawa - wystarczy szybko z
    bankomatu wyrwac taka kosc. wrzucic do cieklego azotu i pozniej juz na
    spokojnie w warunkach laboratoryjnych pod mikroskopem skaningowym
    odczytujesz komorka po komorce ostatni zapisany stan posiadanej kosci
    pamieci...

    Pozdro

    Maseł

  • 14. Data: 2011-03-21 20:06:13
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (21.03.2011 20:08), Maseł wrote:
> [...]
    > spokojnie w warunkach laboratoryjnych pod mikroskopem skaningowym
    > odczytujesz komorka po komorce ostatni zapisany stan posiadanej kosci

    Wydaje mi się że "atak klejem" jest bardziej prawdopodony :).

    p. m.

  • 15. Data: 2011-03-21 20:38:25
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Maseł <m...@p...onet.pl> writes:

> [...]
    > weryfikacji "w banku"? Bo byc moze w obu sytuacjach (PIN przed i po
    > wybraniu tego co chcemy od bankomatu) PIN i szczegoly operacji wedruja

    Jasne ze tak.
    Latwo zreszta sprawdzic.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 16. Data: 2011-03-21 23:29:36
    Od: Maseł <m...@p...onet.pl>

    > Jasne ze tak.
    > Latwo zreszta sprawdzic.

    To bylo pytanie retoryczne w celu zakonczenia dyskusji na temat
    wyzszosci swiat Wielkiej Nocy nad Bozym Narodzeniem, czy tez kolejnoscia
    operacji w sterowaniu bankomatu :-)

    Pozdro

    Maseł

  • 17. Data: 2011-03-22 08:56:58
    Od: "rols rojs" <r...@r...com>

    Użytkownik "Maseł" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    oznan.pl...

> [...]
    > spokojnie w warunkach laboratoryjnych pod mikroskopem skaningowym
    > odczytujesz komorka po komorce ostatni zapisany stan posiadanej kosci

    To bandyci już są tacy sprytni i głupi jednocześnie, że mając dostęp do
    wnętrza bankomatu, zamiast ukraść kasetkę z pieniędzmi, to bardziej
    zainteresuje ich kość z zapisanym PINem jednego klienta? >;)
    A ten "atak" klejem to jakiś news z d..y, nie ma żadnych ekranów
    dotykowych, to tylko o głupich Amerykanach można tak napisać, jesli to
    prawda to napadający porwie najwyżej sumę, którą ktoś chciał wypłacić, a
    ta może być nędzna. Kiepski interes