  • 1. Data: 2002-12-12 07:07:31
    Temat: współwłaściciele konta-pytanie
    Od: "Piotrek" <p...@p...onet.pl>

    Sprawa jest następująca:

    Moi rodzice mieli wspólny rachunek ROR w PKO , tzn. oboje byli wpisami jako
    współwłaśiciele (np. na czekach). Niestety mój Tata niedawno zmarł. Co teraz
    powinna zrobić moja Mama?, czy powinna zgłosić śmierć małżonka i przepisać
    rachunek tylko na siebie?, czy obowiązują jakieś inne procedury (np.
    spadkowe), czy np. nic nie robić i korzystać z konta tak jak dotychczas.

    Prosze o porade grupowiczów

    Piotr

  • 2. Data: 2002-12-12 12:37:19
    Temat: Re: współwłaściciele konta-pytanie
    Od: "Joker" <_...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Piotrek" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > rachunek tylko na siebie?, czy obowiązują jakieś inne procedury (np.
    > spadkowe), czy np. nic nie robić i korzystać z konta tak jak dotychczas.

    Witam
    W chwili śmierci jednego ze współwłaścicieli rachunku, drugi ma
    prawo tylko do połowy kwoty. Uzyskanie prawa do całego wkładu
    na rachunku, wiąże się z koniecznością przeprowadzenia postępowania
    spadkowego. Jeżeli bank dowie się o tym smutnym zdarzeniu, powyższa
    droga pozostanie jedyną. Wg mojej wiedzy, tego typu sprawy rodzinne
    są rozwiązywane tak, jak w Twoim ostatnim zdaniu. Musisz być jednak
    świadomy, że jest coś takiego jak podatek spadkowy.
    Pozdrawiam , Joker

  • 3. Data: 2002-12-12 13:20:08
    Temat: Re: współwła?ciciele konta-pytanie
    Od: "Human Being" <g...@p...onet.pl>

    Osobnik znany jako Piotrek <p...@p...onet.pl>
    wysilił szare komory i pewnego pięknego dnia napisał, co następuje:
    > Sprawa jest następuj?ca:
    >
    > Moi rodzice mieli wspólny rachunek ROR w PKO , tzn. oboje byli
    > wpisami jako współwła?iciele (np. na czekach). Niestety mój Tata
    > niedawno zmarł. Co teraz powinna zrobić moja Mama?, czy powinna
    > zgłosić ?mierć małżonka i przepisać rachunek tylko na siebie?, czy
    > obowi?zuj? jakie? inne procedury (np. spadkowe), czy np. nic nie
    > robić i korzystać z konta tak jak dotychczas.
    >
    > Prosze o porade grupowiczów
    >
    > Piotr

    Wyrazy współczucia.
    Istnieje coś takiego jak dyspozycja w razie śmierci. Powinno to być w
    regulaminie do konta. Niestety, to klient musi zgłosić chęć
    podspisania takiej opcji. Zapytaj mamy czy nie ustalali razem takiego
    wariantu. W przeciwnym razie pozostają tylko procedury spadkowe, a to
    trwa i trwa.

    --
    Pozdrawiam,
    Piotrek Miller & P.G.K. GraF|X Studio

    "Otwarte serce jest zaproszeniem do przyjaĽni."
    [Aldona Różanek]

  • 4. Data: 2002-12-12 13:45:20
    Temat: Odp: współwłaściciele konta-pytanie
    Od: "Prof_Ex" <p...@p...onet.pl>

    Użytkownik Human Being <g...@p...onet.pl>
    w wiadomości do grup dyskusyjnych napisał:ata2e4$5qh$...@n...tpi.pl...

    [...]
> [...]
    > podspisania takiej opcji. Zapytaj mamy czy nie ustalali razem takiego
    > wariantu. W przeciwnym razie pozostają tylko procedury spadkowe, a to

    Nie jestem do końca pewien, ale w przypadku konta wspólnego
    chyba nie ma możliwości złożenia takiej dyspozycji...
    Spotkałem się z takim problemem w Pekao S.A.
    Jeżeli jednak jestem w błędzie to przepraszam za dezinformację.

    Pozdrawiam!
    Prof_Ex

  • 5. Data: 2002-12-12 14:15:15
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...gazeta.pl>

> [...]
    > rachunek tylko na siebie?, czy obowiązują jakieś inne procedury (np.
    > spadkowe), czy np. nic nie robić i korzystać z konta tak jak dotychczas.

    Ehmmm, nie wiem czy to do konca zgodne z prawem, ale...
    Gdy umarla moja mama, zrobilismy z tata tak:
    - zmniejszylo sie stan konta do ok 100zl
    - po pewnym czasie (ok miesiaca) na karteluszku zlozylismy wniosek w duchu
    "w zwiazku ze zgonem wspolwlasciciela prosze o wykreslenie go z rachunku" +
    zwrot czekow
    - po otrzymaniu czekow na pojedyncza osobe stan konta wrocil do normy.
    Nie bylo pytan.
    Stan konta nigdy nie byl wielki... moze dlatego.

    --
    Pozdrowienia
    ---

  • 6. Data: 2002-12-13 00:12:40
    Od: BAH <b...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 12 Dec 2002 12:37:19 GMT, "Joker" <_...@p...onet.pl>
    napisał(a):

> [...]
    >są rozwiązywane tak, jak w Twoim ostatnim zdaniu. Musisz być jednak
    >świadomy, że jest coś takiego jak podatek spadkowy.

    Nie wiem jak teraz ale w PKO nie było takich zapisów w regulaminie.

    BAH
    PS.
    czek jest ważny 10 dni.
    (PKO wypłaci panu XYZ kwotę YYYYYY).
    Dobrze że Pan XYZ został przez mame
    spłacony przed śmiercią taty ;-))

    Tylko kto teraz zamawia czeki ?

  • 7. Data: 2002-12-14 07:27:10
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Prof_Ex" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Nie jestem do końca pewien, ale w przypadku konta wspólnego
    > chyba nie ma możliwoœci złożenia takiej dyspozycji...

    To prawda.

    Maciej

  • 8. Data: 2002-12-15 20:53:21
    Od: "111" <c...@c...waw.pl>

    Otworzyc nowy rachunek wyłącznie na siebie i dokonać przelewu całości wraz z
    odsetkami. W innym przypadku bank
    położy łapę na 1/2 kwoty na r-ku do chwili przeprowadzenia postępowania
    spadkowego /ok. roku, jak dobrze pójdzie/.

    Użytkownik Piotrek <p...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:at9ckq$lpi$...@n...onet.pl...