  • 1. Data: 2002-12-11 20:41:38
    Temat: Jak skutecznie zamknac konto ?
    Od: Forr <i...@...pl>

    Witam

    W banku X by sobie ROR, wydano do niego czeki, nie wydano kart, nie bylo
    debetu, co miesiac przychodzily wyciagi.
    R-k zostal zamkniety, czeki zwrocone, saldo wyzerowane.
    Po pol roku r-k odzyl, pojawilo sie saldo (nie mam juz tego wyciagu ale
    nie bylo to skutkiem jakiejs wplaty czy zablakanego przelewu), zaczely
    przychodzic wyciagi.
    Po wizycie w banku wyciagi przestaly przychodzic.
    Minal rok - i 3 zycie r-ku - znowu wyciag, jakies operacje (plus na
    rku), pobranie oplaty za prowadzienie r-ku za x miesiecy, jakies odsetki
    od wykorzystanego limitu ?
    Abstrakcja :)

    Mam zamiar napisac pismo i udac sie do banku.
    Bede zadal zaprzestania tej dzialalnosci i ujarzmienie 'zombie' ;)
    Ale chcialbym tez Was spytac co zrobic jak sie znowu powtorzy, pismo do
    GINB ? moze gdzie indziej ?
    albo pozew o nekanie ? ;)

    Jako ciekawostke podam, ze r-k zamknieto wskutek smierci jego
    wlasciciela.

    pozdrawiam grupe

  • 2. Data: 2002-12-12 08:47:08
    Temat: Re: Jak skutecznie zamknac konto ?
    Od: "Lenn0n" <L...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Forr" <i...@...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Bede zadal zaprzestania tej dzialalnosci i ujarzmienie 'zombie' ;)
    > Ale chcialbym tez Was spytac co zrobic jak sie znowu powtorzy, pismo do

    Nielegalnie przetrzymują dane osobowe. Po rozwiązaniu umowy nie mają
    do tego prawa w myśl ustawy o ochronie danych osobowych. Tylko nie wiem
    jak to się ma do śmierci właściciela :-\
    Lenn0n

  • 3. Data: 2002-12-12 09:53:01
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "Lenn0n"

    > Nielegalnie przetrzymują dane osobowe. Po rozwiązaniu umowy nie mają
    > do tego prawa w myśl ustawy o ochronie danych osobowych.

    nie masz racji - banki sa z tej ustawy wylaczone, musza miec dane klientow
    dla celow bankowych, a przeciez nie chodzi tu o dzialalnosc marketingowa
    tylko wlasnie bankowa.
    Niestety jest to wina systemu bankowego, a najczesciej glosy o takich
    rachunkach zombie pojawiaja sie od klientow pekao sa - jesli bank nie umie
    sobie z tym poradzic to niech ustawia temu rachunkowi adres korespondencyjny
    na swoj oddzial i po ponownym ozywieniu rachunku niech sami poprawiaja :-)
    *** blad ***

  • 4. Data: 2002-12-12 10:12:23
    Od: "Kazimierz" <k...@g...pl>

    > nie masz racji - banki sa z tej ustawy wylaczone, musza miec dane klientow
    > dla celow bankowych, a przeciez nie chodzi tu o dzialalnosc marketingowa
    > tylko wlasnie bankowa.

    Dla celow bankowych - tak, ale po zaknieciu konta, zerwaniu wszelkich umow
    laczacych bank z klientem chyba nie ma juz zadnych celow bankowych, prawda?
    Sa tylko marketingowe - zeby naklonic klienta do skorzystania z uslug.

    Kiedys czytalem o tym jak jakis bank wyslal gosciowi kartke swiateczna,
    mimo, ze ten nie korzystal z uslug banku tylko staral sie o kredyt, ktorego
    mu nie udzialono. Bank nie mial zadnego papierka, ze klient zgadza sie na
    przetwarzanie i wykorzystywanie swoich danych i musial wyplacic
    odszkodowanie.

    --

    Kazimierz
    GG 1213856

  • 5. Data: 2002-12-12 10:29:29
    Od: "Sylwek" <S...@h...pl>

> [...]
    | mu nie udzialono. Bank nie mial zadnego papierka, ze klient zgadza sie na
    | przetwarzanie i wykorzystywanie swoich danych i musial wyplacic

    To prawda , tak było powinienes pogadac z jakims prawnikiem , mozna wyrwac
    tak sporo kasiory. Dobry procent dla "papugi" i niech ciągnie sprawe.a
    ciagnąć jest z kogo !!!!!!

  • 6. Data: 2002-12-12 12:00:19
    Od: "Przemek Wrzesinski" <p...@g...pl>

    W wiadomości news:at9oeb$sjl$1@news.lublin.pl,
    Sylwek <S...@h...pl> napisał(a):
    > To prawda , tak było powinienes pogadac z jakims prawnikiem , mozna wyrwac
    > tak sporo kasiory. Dobry procent dla "papugi" i niech ciągnie sprawe.a
    > ciagnąć jest z kogo !!!!!!

    A czy autor watku napisal ze dostal jakie ulotki ? Mowi tylko ze konto ozywa
    z tytulu jakis dziwnych operacji na nim.

    Przemek

  • 7. Data: 2002-12-12 12:02:06
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "Kazimierz"
> [...]
    > mu nie udzialono. Bank nie mial zadnego papierka, ze klient zgadza sie na
    > przetwarzanie i wykorzystywanie swoich danych i musial wyplacic

    w tamtej sytuacji to bank mial nawet papier odwrotny, ze klientka żąda
    wykasowania swoich danych i słusznie beknął.
    Załóżmy, że miałeś rachunek w banku a po likwidacji zachce ci się przyjść do
    banku po historię operacji - jeśli by ci bank odpowiedział "spadaj,
    wymazaliśmy cię" to dopiero byś się zdziwił.
    Również sąd lub prokurator może chcieć coś na rachunku już zamkniętym
    sprawdzić. Prawo bankowe nakazuje przechowywać informacje o twoich
    operacjach przynajmniej 5 lat (jeśli nie więcej) - i dlatego nowa ustawa w
    takiej sytuacji nie ma zastosowania
    *** blad ***

  • 8. Data: 2002-12-12 12:04:32
    Od: "Kazimierz" <k...@g...pl>

    Użytkownik "Przemek Wrzesinski" <p...@g...pl> napisał w wiadomości
    > A czy autor watku napisal ze dostal jakie ulotki ? Mowi tylko ze konto
    ozywa
    > z tytulu jakis dziwnych operacji na nim.

    Moze autor watku zapomnial zlozyc dyspozycji na jakie konto maja przelewac
    srodki wplywajace na to konto?

    --

    Kazimierz
    GG 1213856

  • 9. Data: 2002-12-12 12:06:39
    Od: "Kazimierz" <k...@g...pl>

> [...]
    > sprawdzić. Prawo bankowe nakazuje przechowywać informacje o twoich
    > operacjach przynajmniej 5 lat (jeśli nie więcej) - i dlatego nowa ustawa w

    Historia rachunku to jedno, a wykorzystanie danych do celow marketingowych o
    drugie.

    --

    Kazimierz
    GG 1213856

  • 10. Data: 2002-12-12 13:02:42
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "Kazimierz"
    > Historia rachunku to jedno, a wykorzystanie danych do celow marketingowych
    > drugie.

    oczywiscie, ale dane adresowe pobierane są z tego samego miejsca a ja
    tlumaczę dlaczego bankowi nie wolno ich wykasować
    *** blad ***