  • 1. Data: 2009-11-28 11:22:35
    Temat: Lokaty bez podatku a zwykle
    Od: "sensei" <n...@n...pl>

    Dlaczego oprocentowanie lokat bezbelkowych jest nizsze od zwyklych? Np. OF
    ma bezbelkową 5,65% a zwykła 6% - przecież dla banku ta druga lokata jest
    kosztowniejsza niż ta pierwsza ? Skoro bank stać na danie 6% ludziom to może
    powinien zrobić lokatę bezbelkową 6% - czemu tego nie robi ?

  • 2. Data: 2009-11-28 11:25:26
    Temat: Re: Lokaty bez podatku a zwykle
    Od: "wiatrak" <w...@y...pl>

    Użytkownik "sensei" <n...@n...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > kosztowniejsza niż ta pierwsza ? Skoro bank stać na danie 6% ludziom to
    > może powinien zrobić lokatę bezbelkową 6% - czemu tego nie robi ?

    Pytasz poważnie? Czy się wygłupiasz?

    wiatrak

  • 3. Data: 2009-11-28 12:07:41
    Od: "Valdi" <V...@v...pl>

    "wiatrak" news:her13o$ni4$1@node2.news.atman.pl

    > Pytasz poważnie? Czy się wygłupiasz?

    I pomyśleć, że autor wątku określa się mianem "sensei" - normalnie upadek
    wszelkich obyczajów! ;)

  • 4. Data: 2009-11-28 12:09:16
    Od: "Valdi" <V...@v...pl>

    "sensei" news:her15u$gl2$1@inews.gazeta.pl

> [...]
    może
    > powinien zrobić lokatę bezbelkową 6% - czemu tego nie robi ?

    Od zysków z lokaty oprocentowanej 6% na rok odejmij 19% beli. Będziesz miał
    wtedy odpowiedź czemu te bez belki mają mniejszy %.

  • 5. Data: 2009-11-28 12:39:36
    Od: "ikarek" <l...@p...spamerzy.to.brudasy.onet.pl>

    Użytkownik "Valdi" <V...@v...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > miał
    > wtedy odpowiedź czemu te bez belki mają mniejszy %.

    Nie no, sensei z pewnością to rozumie. Jego pytanie jest
    troche naiwne, ale moim zdaniem sensowne.

    A odpowiedź - no cóż, skoro klient dostaje więcej %, to
    jest dla niego atrakcyjna oferta, nawet jeżeli część zysku
    z niezapłaconego podatku bank zabiera dla siebie. Jeśli
    bank może zarobić więcej, to byłby dziwny, gdyby tego
    nie wykorzystał. Jak byśmy mięli bardzo ostrą walkę
    o klientów, to pewnie pojawiłyby się oferty bezbelkowe
    z identycznymi odsetkami jak na zwykłych lokatach.

  • 6. Data: 2009-11-28 15:01:47
    Od: "sensei" <n...@n...pl>

    Użytkownik "ikarek" <l...@p...spamerzy.to.brudasy.onet.pl> napisał w
    wiadomości news:her5mi$rp4$1@news.onet.pl...
> [...]
    > o klientów, to pewnie pojawiłyby się oferty bezbelkowe
    > z identycznymi odsetkami jak na zwykłych lokatach.

    otoz to. Chodzi o to ze widac presja klientow na banki i lokaty bezbelkowe
    jest slaba bo bankowi 6% belkowe czy 6% bezbelkowe nie robi roznicy w zysku
    a widac ze wysilaja sie by dac 6% belkowe a nie chca wysilic sie by dac 6%
    bezbelkowe bo "skoro klient i tak kupi 5,65% bezbelkowe to po co dawac 6%" ?

  • 7. Data: 2009-11-28 15:28:45
    Od: "george" <g...@v...pl>

    "sensei" <n...@n...pl> wrote in message
> [...]
    > zysku a widac ze wysilaja sie by dac 6% belkowe a nie chca wysilic sie by
    > dac 6% bezbelkowe bo "skoro klient i tak kupi 5,65% bezbelkowe to po co

    efekt "kotficzenia".
    george

  • 8. Data: 2009-11-28 16:22:37
    Od: "ikarek" <l...@p...spamerzy.to.brudasy.onet.pl>

> [...]
    > zysku a widac ze wysilaja sie by dac 6% belkowe a nie chca wysilic sie by
    > dac 6% bezbelkowe bo "skoro klient i tak kupi 5,65% bezbelkowe to po co

    Ale zapomnieliśmy o kapitalizacji! :) Wydaje mi się, że standardowe
    lokaty na 6% nie mają dziennej kapitalizacji, tak jak bezbelkowe.

    Więc stopa odsetek lokaty z dzienną kapitalizacją, odpowiadająca
    lokacie bez kapitalizacji będzie zawsze niższa. Dla 6% i rocznego
    okresu wychodzi mi 5,82%, czyli aż tak dużo bank nie zabiera :)

  • 9. Data: 2009-11-29 17:44:07
    Od: Krzysiek <k...@o...pl>

    On 28 Lis, 16:01, "sensei" <n...@n...pl> wrote:
    "skoro klient i tak kupi 5,65% bezbelkowe to po co dawac 6%" ?

    Tak to działa.
    Oczywiście w porównaniu między bankami wypada to już inaczej.
    Dla mniejszych kwot
    Polbank 6,5% bez podatku i dowolna ilość bezpłatnych wypłat(tzn.
    przelewów)
    BZWBK 3,75% z podatkiem i tylko dwie wypłaty gratis(raz przelew i raz
    wypłata gotówkowa)

  • 10. Data: 2009-11-30 01:24:41
    Od: "Feromon" <f...@w...pl>

> [...]
    > kosztowniejsza niż ta pierwsza ? Skoro bank stać na danie 6% ludziom to
    > może powinien zrobić lokatę bezbelkową 6% - czemu tego nie robi ?

    Ostatnio byłem zaskoczony ofertą Polbanku.
    Piszą, że bezbelkowe 6,5 rocznie. pomyślałem, że policzyli składany,
    więc miesięcznie 6,3/12. A tymczasem z 10.000 co sobie na próbę
    założyłem, mam 6,5/365 dziennie - czyli składany roczny na poziomie 6,7%.
    Jedyne ograniczenie - kwota 15 tys.... Szkoda... Żeby żyć z odsetek trzeba
    100 razy więcej...
    Nie chce mi się liczyć, ale dzienne odsetki nie mogą przekroczyć 49 groszy -
    zatem jaka max suma???

    Feromon