  • 151. Data: 2005-01-14 18:03:01
    Temat: Re: wizzair - ponownie
    Od: Piotr \"Kazimierz\" Kuźmiak <u...@u...net>

    "topjes" <n...@d...rady> wrote in message news:cs89rg$t0e$1@inews.gazeta.pl...
    > A wiesz jak to jest z miejscem wykonania usługi w przypadku sprzedaży za
    > granicę.
    > Dla mnie w ogóle nie jest takie oczywiste, że transakcja ta została
    dokonana
    > za granicą skoro konsument siedzi w Polsce. Prawnik by się tu przydał a
    nie
    > logik.
    > Zauważ, że strona internetowa jest ładowana DO przeglądarki klienta, który
    > jest w Polsce. Klient wykonuje transkację w Polsce i wysyła potwierdzenie
    za
    > granicę.

    ROTFL! To juz "lekkie" przegiecie. Rozliczenie nastepuje tam gdzie jest
    akłajer.

    --

    Piotr "Kazimierz" Kuźmiak
    GG 1213856

  • 152. Data: 2005-01-14 18:05:26
    Od: Piotr \"Kazimierz\" Kuźmiak <u...@u...net>

    "MarekM" <m...@w...interia.i-to.pl> wrote in message
    > Czyli rozliczenie Multibanku (i pewnie mBanku) też jest zgodne z
    > regulaminem (ich regulaminem). Po prostu BRE za kryterium przyjęło
    > walutę transakcji, a Inteligo - kraj przeprowadzenia transakcji. Stąd to
    > zamieszanie. Ergo, płacąc Wizz-owi trzeba wiedzieć, której karty użyć :-)

    Jest tylko jedno ale. Transakcja jest dokonywana w EUR.
    Szczegoly transakcji w Multibanku: "kwota w walucie rozliczeniowej XX EUR"

    --

    Piotr "Kazimierz" Kuźmiak
    GG 1213856

  • 153. Data: 2005-01-14 18:48:57
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info> writes:

    [karta w euro]
    > Nie wiem, nie mam takiej karty. Inteligo ponadto takiej nie oferuje.

    No coz. Mam nadzieje, ze bedzie musialo :-)
    PKO BP tez nie? Ale nie bede sprawdzal.

    > W jaki sposób? Jeśli masz przeliczanie via USD to organizacja
    > płatnicza przelicza zakupy w EUR na USD po własnych (do tego
    > nieznanych) kursach. Dopiero bank przelicza USD na PLN po znanym
    > kursie (bo jego własnym). Jak chcesz ominąć pierwsze przewalutowanie
    > na które bank nie ma wpływu?

    Ma wplyw, bank moze wybrac walute obciazenia - _przynajmniej_ moze
    wybrac pomiedzy waluta rozliczeniowa (normalnie dolary) i waluta
    transakcji (podobno od jakiegos czasu sa jeszcze mozliwosci, ale
    nie wiem dokladnie).

    Mam wrazenie, ze niektore banki nawet to stosuja - bardzo mozliwe,
    ze owo "rozliczanie kart w euro" dziala na takiej zasadzie (tzn. tylko
    ma to miejsce przy transakcjach w euro), wydawalo mi sie takze
    ze wlasnie PKO BP samo przeliczalo kwoty transakcji, jesli "prowadzilo"
    dana walute (ale moze pomylilem z innym bankiem - licznych przykladow
    w Polsce na to nie bylo i chyba nie ma, nie liczac ew. euro).

    Dokladnie tak powinno byc takze jesli karta jest prowadzona w innej
    walucie niz zloty, i jest to waluta transakcji - w koncu pare bankow
    wydaje karty VISA do rachunkow w euro i moze takze w czyms innym?
    Normalnie zasada byla taka, ze obciazenie w walucie rachunku nie
    podlega zadnym przeliczeniom, szczerze mowiac ten watek to pierwsze
    miejsce w ktorym spotykam sie z czyms odmiennym.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 154. Data: 2005-01-14 18:52:19
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>

    Piotr "Kazimierz" Kuźmiak napisał(a):

    > W Multi jak juz pisalem jest podobnie. Moze to kwestia waluty
    > rozliczeniowej? Inteligo przelicza przez EUR czy USD?

    USD

    > Jesli przez USD to moja koncepcja jest taka:

    To już zostało wyjaśnione. Wynika z regulaminu m*Banków. Był cytat w tym
    wątku - poszukaj.

    > Wizzair pokazuje kwote w PLN, rozlicza w EUR w kwocie rownej obciazeniu w
    > PLN
    > (stad w Multi kwota w walucie rozliczeniowej 76,89 EUR). Roznica w
    > Inteligo i w innych bankach ktore rozliczaja swoje karty w USD moze wynikac
    > z przewalutowania EUR->USD->PLN, czego Wizzair nie bierze pod uwage.

    To nie o to chodzi. Wizzair nie oszukuje podając obciążenie w PLN.

  • 155. Data: 2005-01-14 18:53:11
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info> writes:

    > Dobra. A co z tymi kursami VISY? Czyż to nie skandal, że klient ich
    > nie zna przed zakupem i nawet nie może poznać? Dla mnie 1000 razy
    > większy od sytuacji z inteligo i Wizzair.

    Nikt ich nie zna z gory, VISA takze nie. Nikt nawet nie wie kiedy
    w ogole nastapi rozliczenie. Dokladnie tak samo jest w przypadku
    praktycznie dowolnych przyszlych transakcji walutowych.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 156. Data: 2005-01-14 18:54:09
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>

    Krzysztof Halasa napisał(a):

    > No coz. Mam nadzieje, ze bedzie musialo :-)
    > PKO BP tez nie? Ale nie bede sprawdzal.

    Nie wiem. Jedynym produktem PKO BP, który toleruję, to właśnie konto
    inteligo. :-)

  • 157. Data: 2005-01-14 18:55:53
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Piotr \"Kazimierz\" Kuźmiak <u...@u...net> writes:

    > ROTFL! To juz "lekkie" przegiecie. Rozliczenie nastepuje tam gdzie jest
    > akłajer.

    No nie wiem, w siedzibe sprzedawcy lub kupujacego moge uwierzyc,
    ale zeby mieszac do tego acquirera?
    --
    Krzysztof Halasa

  • 158. Data: 2005-01-14 18:57:29
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>

    Krzysztof Halasa napisał(a):

    > Nikt ich nie zna z gory, VISA takze nie. Nikt nawet nie wie kiedy
    > w ogole nastapi rozliczenie. Dokladnie tak samo jest w przypadku
    > praktycznie dowolnych przyszlych transakcji walutowych.

    No właśnie. Skandal i koniec Polski Niepodległej. Tylko dlaczego nikt
    nie krzyczy i nie protestuje, a wszyscy godzą się z tym jak owieczki?
    :-)

    PS to, że rozliczenie jest parę dni po transakcji to fakt - ale nawet
    jeśli byłoby natychmiast to klient i tak kursów by nie poznał...

    i to jest dopiero niewiadoma dla klienta - kupuje waluty, ale nie wie za
    ile kupuje :-)

  • 159. Data: 2005-01-14 18:58:31
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>

    Wojciech Nawara napisał(a):

    > i to jest dopiero niewiadoma dla klienta - kupuje waluty, ale nie wie za
    > ile kupuje :-)

    Niech mi to nikt tylko nie porównuje tego z kredytami. Tam ryzyko zmiany
    kursów jest jakby "wpisane" w kredyt i jest jego "integralną" częścią.
    Tutaj - nie bardzo.

  • 160. Data: 2005-01-14 20:48:57
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    > Niech mi to nikt tylko nie porównuje tego z kredytami. Tam ryzyko
    > zmiany kursów jest jakby "wpisane" w kredyt i jest jego "integralną"
    > częścią. Tutaj - nie bardzo.

    Czy ja wiem? Tutaj chyba dokladnie tak samo.

    Jesli to dla klienta wazne, to normalnie (nie liczac, jak rozumiem,
    Inteligo) wystarczy zalozyc konto + karte w walucie transakcji.
    --
    Krzysztof Halasa