  • 1. Data: 2023-02-10 18:25:56
    Temat: wiosna idzie
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    trzynastki nisko latają ;)

    Wesoły nam dzień dziś nastał.
    Kiedy kadrowa idzie z workiem listów
    kochamy ją jeszcze bardziej.

    --
    Piotrek

    Grosz do grosza i bedzie kokosza

  • 2. Data: 2023-02-10 21:37:03
    Temat: Re: wiosna idzie
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 10 lut 2023 o 18:25, PiteR pisze:

    > trzynastki nisko latają ;)

    Jak już pisałem -- przez te trzynastki drożeją: pralki, papier i
    drukarki... ;)

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    `-.-' \ )-`( , o o) `-:`-'.'.`\.'.' '~'~'~'~'~'~'~'~' o.`.,n

  • 3. Data: 2023-02-22 01:21:32
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 10 lut 2023 o 21:37, Eneuel Leszek Ciszewski pisze:

    > Jak już pisałem -- przez te trzynastki drożeją: pralki, papier
    > i drukarki... ;)

    Pralki wtedy podrożały, by teraz potanieć... Wkrótce znów podrożeją...
    Do kupna potrzebne mi jeszcze dwie uniesione chorągiewki -- jedną jest
    rozpakowanie pralki... Kupię pralkę, aby prać pieniądze, gdy wszystkie
    chorągiewki będą jednocześnie podniesione...

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.p \; https://www.eneuel.ct8.pl \|/..c

  • 4. Data: 2023-02-22 09:40:33
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    środa, 22 lutego 2023 o 01:21:45 UTC+1 Eneuel Leszek Ciszewski napisał(a):

> [...]
    > rozpakowanie pralki... Kupię pralkę, aby prać pieniądze, gdy wszystkie
    > chorągiewki będą jednocześnie podniesione...

    Ale to rozpakowanie chcesz za darmo?
    Czy żeby dopłacili?
    Czy może w PL taki dobrobyt?

  • 5. Data: 2023-02-25 23:39:56
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 22 lut 2023 o 09:40, Dawid Rutkowski pisze:

    > Ale to rozpakowanie chcesz za darmo?

    Niekoniecznie. Niedawno:

    - w Medialnym Expierdzie chciałem wniesienie bodajże za 59 pln
    - w Neonecie co najmniej dwakroć razy chciałem wniesienie+rozpakowanie
    za 99 pln

    więc chyba niekoniecznie chcę za darmo.

    > Czy żeby dopłacili?

    Jw.

    > Czy może w PL taki dobrobyt?

    Jaki? Gdy zacząłem rozmawianie z Whirlpoolem -- podłączenie (więc
    i rozpakowanie) kosztowało 1 złotówkę; teraz tam nie ma ani opcji
    płatnej, ani bezpłatnej, ani płatnej symbolicznie. Podczas rozmów
    interesująca mnie pralka najpierw zdrożała o parę setek plnów, po
    czym potaniała do ceny z początku rozmowy, chociaż nie aż do ceny
    z przełomu lat... Obecna cena odpowiada mi, ale potrzebne mi jest
    rozpakowanie, albowiem raczej nie chcę trafić na inwalidzki wózek
    z powodu pralki...

    Mogę kupić Kernau z rozpakowaniem -- ale z 1krpm i ze szczotkami,
    a wolałbym 1200rpm i bezszczotkowość...

    Mogę kupić w Euro AGD z rozpakowaniem, lecz już bez pięcioletniej
    gwarancji producenckiej.

    Mym zdaniem cena rozpakowania nie musi być porównywalna ;) z ceną
    całej pralki, ceną przesyłki czy ceną wniesienia... ;)

    Mogę też poszukać w Lidlu dźwigienek lub powietrznych poduszeczek
    zdatnych do unoszenia mebli itp. przedmiotów...

    -=-

    Pralkę trzeba wnieść aż na parter -- w sumie 10 (dziesięć) stopni
    standardowej wysokości i trzy progi do pokonania. Cena wniesienia
    nie zależy od wysokości -- na czwarte piętro (bądź wysoki parter)
    wniesienie kosztuje tyle samo, ile kosztuje wniesienie na parter.

    -=-

    Póki co wolę noszenie ubrań drobnymi partiami do/od rodziców, niż
    szarpanie się z praleczką. :) Można przyzwyczaić się do wszelkich
    niedogodności typu brak pralki -- lecz raczej niełatwo godzić się
    z utratą władzy nad swym doczesnym ciałem...

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    (,-.`._,'( |\`-/| '.'O`-,` .,; o.' eneuel#eneuel.ct8.pl '.O_'

  • 6. Data: 2023-02-26 21:27:45
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    sobota, 25 lutego 2023 o 23:40:09 UTC+1 Eneuel Leszek Ciszewski napisał(a):
> [...]
    > niedogodności typu brak pralki -- lecz raczej niełatwo godzić się
    > z utratą władzy nad swym doczesnym ciałem...

    A, to bardziej o wniesienie chodzi?
    Czy jednak komplet, bo pralka ma też ten kartono-styropian pod spodem?
    Bez niego ładnie jeździ na kółeczkach, bez podnoszenia.

    Więc jednak dobrobyt, skoro nie ma chętnych na usługodawstwo.
    Chyba że na szaro - tak jak z kanapą, żona zamówiła, zapłaciła - tylko nie wiem, czy
    za samą kanapę (a tu też "cena od", ale jak chcesz sensowne obicie to +=1k) czy za
    kanapę+dowiezienie, ale już wniesienie płatne do ręki wnoszącym... I nie da się
    kartą.

    Lodówkę sam sprzed budynku na wózeczku wwiozłem - choć w pierwszych drzwiach o mało
    mi się z powodu pochylania nie wykopyrtnęła - bo droga prosta - tyle akurat
    sprawdziła "położna środowiskowa" na jedynej wizycie u nas, że winda jest i nie
    trzeba pokonywać z wózkiem nawet pół schodka (choć bywało, że winda nie działała,
    dziecko wniosłem, wózka nie ;) - ale kanapa już na taki wózeczek nie wejdzie - hmm,
    oby weszła do windy, stara chyba weszła, winda na szczęście rozmiaru pożarowego.

  • 7. Data: 2023-02-28 13:37:24
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 26 lut 2023 o 21:27, Dawid Rutkowski pisze:

    > A, to bardziej o wniesienie chodzi?

    Z wniesieniem (choćby na czwarte piętro bez windy) nie ma trudności.

    > Czy jednak komplet, bo pralka ma też ten kartono-styropian pod spodem?

    O ten kartono-styropian pod spodem...

    > Bez niego ładnie jeździ na kółeczkach, bez podnoszenia.

    Jeździ jak łyżwiarz -- po mokrej terakocie.
    (łyżwiarki też jeżdżą po wodzie -- lód jest szorstki)

    > Więc jednak dobrobyt, skoro nie ma chętnych na usługodawstwo.

    Być może.

> [...]
    > nie wiem, czy za samą kanapę (a tu też "cena od", ale jak chcesz sensowne
    > obicie to +=1k) czy za kanapę+dowiezienie, ale już wniesienie płatne do

    Pralki raczej ;) nie można wpisać w koszty [co dziwi, skoro doradcom
    Kaczyński zlecił poszu_kiwania pieniężnych pralni] więc mnie niezbyt
    mocno zależy na formalnym pokwitowaniu za rozpakowanie, o ile pralka
    będzie sprawna... Candy doprowadziła mnie do niestabilności -- muszę
    teraz być ostrożniejszy... Na razie chodzę bez ortez -- to sukces...

    > Lodówkę sam sprzed budynku na wózeczku wwiozłem - choć w pierwszych
    > drzwiach o mało mi się z powodu pochylania nie wykopyrtnęła - bo
    > droga prosta - tyle akurat sprawdziła "położna środowiskowa" na

    Położna środowiskowa?...

> [...]
    > dziecko wniosłem, wózka nie ;) - ale kanapa już na taki wózeczek
    > nie wejdzie - hmm, oby weszła do windy, stara chyba weszła, winda

    Winda rozmiaru pożarowego?...

    -=-

    Amica, Elektrolux, Samsung, Whirlpool, Kernau...
    Whirlpool już prawie kupiłem -- nagle i niespodziewanie
    zniknęła opcja podłączenia...

    Amicę dwakroć usiłowałem kupić -- płatność nie przeszła,
    ale przeszła ochota na Neonet...

    Candy kupiłem -- stukała...

    Mam fart czy mam farta? -- IMO mam (; fart... ;)

    -=-

    Być może już taki dobrobyt, że brakuje chętnych na dorobienie...
    Jak już napisałem -- parter, trzy progi, dziesięć stopni i troje
    drzwi... Potrafią pralkę: wyprodukować, sprowadzić z Chin albo
    z Włoch, przywieźć i wnieść -- nawet na czwarte piętro bez
    windy, ale nie potrafią rozpakować?...

    -=-

    Dobrze, że Okienną RAMkę kupiłem bardzo tanio -- matce na imieniny,
    bo to jej komputer. :) Zawsze mówiła, że najlepszym imieninowym
    prezentem jest pamięć. ;) Jestem w szoku! Za 1191 zł mam: dobry
    laptop z 20 GiB RAM, wisiorek 4 GiB SO-DIMM DDR4 3200, malutki
    dysk SSD 2.5" (60 GB) Kingstona... Jeśli rozłożymy ten zakup
    na 10 lat -- miesięcznie (z VAT itp.) wychodzi dycha... Niezbyt
    wysokie koszty... Kiedyś bała się kosztów komputeryzacji...
    Oczywiście nie kończą się koszty na samym laptopie, ale cieszy
    tak niska cena!!!!!!!! Może ten laptop nie wytrzyma 10 lat...

    --
    (,-.`._,'( |\`-/| '.'O`-,` . ,; o.' eneuel#eneuel.ct8.pl '.O_'