  • 1. Data: 2023-02-07 15:45:43
    Temat: dane
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    ING pisze
    "zgodnie z przepisami prawa mamy obowiązek posiadać aktualne i
    kompletne dane dotyczące naszych klientów
    [...]
    oświadczenie o źródle pochodzenia środków, które wpływają na Pana
    konto wraz z dokumentem potwierdzającym to źródło."

    no i chca - zrodlo dochodu, dokument potwierdzajacy,

    "Podstawa prawna
    Ustawa z dnia 1 marca 2018 r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz
    finansowaniu terroryzmu (t.j. Dz. U. 2022 poz. 593 z późn. zm.), m.in.
    przepisy art. 34 ust. 1 pkt. 4 lit. c), art. 35 ust. 1 pkt. 6, art. 41
    ust. 1 pkt. 3) oraz pkt. 4) tej ustawy. "

    Ciekawe - inne banki nie chca ..

    J.

  • 2. Data: 2023-02-07 15:51:32
    Temat: Re: dane
    Od: Marcin Mokrzycki <m...@g...com>

    wtorek, 7 lutego 2023 o 15:45:45 UTC+1 J.F napisał(a):
> [...]
    > przepisy art. 34 ust. 1 pkt. 4 lit. c), art. 35 ust. 1 pkt. 6, art. 41
    > ust. 1 pkt. 3) oraz pkt. 4) tej ustawy. "

    Chcą. Co chwilę ktoś się burzy w Internecie, że bank go pyta skąd ma
    pieniądze. Ostatnia "afera" dotyczyła Santandera, który we wpłatomacie
    wymagał zaznaczenia źródła wpłacanej gotówki.

  • 3. Data: 2023-02-07 16:52:31
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    wtorek, 7 lutego 2023 o 15:51:34 UTC+1 Marcin Mokrzycki napisał(a):

    > Chcą. Co chwilę ktoś się burzy w Internecie, że bank go pyta skąd ma
    > pieniądze. Ostatnia "afera" dotyczyła Santandera, który we wpłatomacie
    > wymagał zaznaczenia źródła wpłacanej gotówki.

    Zaznaczenie we wpłatomacie - czyli puknięcie na ekranie - to jednak sporo
    mniejszy kaliber niż żądanie "dokumentu potwierdzającego źródło" wpływających
    środków.

  • 4. Data: 2023-02-07 17:22:26
    Od: Marcin Mokrzycki <m...@g...com>

    > Zaznaczenie we wpłatomacie - czyli puknięcie na ekranie - to jednak sporo
    > mniejszy kaliber niż żądanie "dokumentu potwierdzającego źródło" wpływających
    środków.

    A bo we wpłatomacie ciężko byłoby przedstawić jakiś dokument.
    Może ING rzeczywiście tu przoduje, ale z drugiej strony mają tam spore
    doświadczenie w praniu brudnych pieniędzy:
    https://www.cashless.pl/12369-ing-bank-slaski-kara-g
    iif

    Jak widać pod tekstem w komentarzach sprzed ponad 5 miesięcy, już wtedy
    należało oczekiwać zaostrzenia procedur KYC/AML, które wówczas prędzej
    zdarzały się w fintechach.

  • 5. Data: 2023-02-07 17:38:50
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    wtorek, 7 lutego 2023 o 17:22:28 UTC+1 Marcin Mokrzycki napisał(a):
    > A bo we wpłatomacie ciężko byłoby przedstawić jakiś dokument.

    Bardziej chodziło mi o to, że za fałszywe oświadczenia jest kara,
    ale za sfałszowanie zaświadczenia jest większa.

    Oprócz tego santi we wpłatomacie chce oświadczenia tylko gdy wpłaca się
    sporą sumę (nie wiem, czy na raz czy może sumuje np. rolling month czy rolling year),
    a tu ING chce zaświadczenia o wszystkich wpływających środkach
    (z dokładnością do tego, jak wiarygodnym źródłem jest J.F. - ja ING nie mam ;).

    Bo praktycznie w każdym banku jest konieczność oświadczenia, skąd będą wpływające
    środki.
    Najbezpieczniej jest "wynagrodzenie" - ale tu mogą chcieć umowy,
    "oszczędności" to już bardziej podejrzane.

> [...]
    >
    > Jak widać pod tekstem w komentarzach sprzed ponad 5 miesięcy, już wtedy
    > należało oczekiwać zaostrzenia procedur KYC/AML, które wówczas prędzej

    No jak dostali karę to nic dziwnego, że im rura zmiękła.

  • 6. Data: 2023-02-07 19:00:32
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 7 Feb 2023 08:38:50 -0800 (PST), Dawid Rutkowski wrote:

> [...]
    > a tu ING chce zaświadczenia o wszystkich wpływających środkach
    > (z dokładnością do tego, jak wiarygodnym źródłem jest J.F. - ja ING nie mam ;).

    ING bardzo niewyraznie napisal, czego naprawde chce :-)
    Pewnie i ustawa niewyrazna :-)

    > Bo praktycznie w każdym banku jest konieczność oświadczenia, skąd będą wpływające
    środki.

    Jak pamietam, to "od zawsze" banki chcialy takiego oswiadczenia,
    ale to raczej chodzilo o ocene wyplacalnosci klienta.
    W koncu debet mogl zrobic, czy wystawic czeki bez pokrycia.
    A zrodło to raczej dla oceny pewnosci tych dochodów.

    Przyszedl internet, banki sie skomputeryzowaly, czeki znikly -
    i jakos przestaly sie interesowac - w koncu kto powiedzial, ze
    jakiekolwiek srodki będą wpływały :-)

    > Najbezpieczniej jest "wynagrodzenie" - ale tu mogą chcieć umowy,

    Glupio, jak wyjdzie, ze klient nakłamał już na początku.

    > "oszczędności" to już bardziej podejrzane.

    Z punktu widzenia prania pieniedzy niewątpliwie, ale co,
    jesli to naprawde oszczednosci?
    Wplywają na promocję na nowe srodki, i wyplywają. I znow wplywają..

    iif

    Byc moze o to chodzi.
    Ale kiedy to bylo - bo pisza ze pierwsza kara na poczatku 2022 ...
    a teraz druga i zaostrzyly im sie kryteria?

    J.

  • 7. Data: 2023-02-07 19:45:12
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    W AliKu wpłacałem do kasy chyba 10 EUR (pałętało się po portfelu od wakacji) i białko
    zza kontuaru też pyszczyło o źródło.

    -----

  • 8. Data: 2023-02-07 20:36:19
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:ojhone9wtp0l.1s60mc5oxn3ly$.dlg@40tude.net>
    user J.F pisze tak:

> [...]
    > oświadczenie o źródle pochodzenia środków, które wpływają na Pana
    > konto wraz z dokumentem potwierdzającym to źródło."

    od bezdomnego.

    > Ciekawe - inne banki nie chca ..

    niedługo też zachcą

    --
    Piotrek

    Grosz do grosza i bedzie kokosza

  • 9. Data: 2023-02-07 22:14:46
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 07.02.2023 o 19:45, ąćęłńóśźż pisze:
    > W AliKu wpłacałem do kasy chyba 10 EUR (pałętało się po portfelu od
    > wakacji) i białko zza kontuaru też pyszczyło o źródło.
    Sądzisz, że informacja, że z lewej kieszeni nie zadowoliłaby kobiety?
    --
    Robert Tomasik

  • 10. Data: 2023-02-08 07:44:06
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 7 lut 2023 o 20:36, PiteR pisze:

    > od bezdomnego.

    Co wolno wojewodzie -- to nie tobie, smrodzie!!!
    Od kiedy to zwykły śmiertelnik może otrzymać aż 10 euro od bezdomnego?!
    Co innego rzecz zaspakajająca podstawowe potrzeby życiowe (przykładowo
    kolejny luksusowy samochód) a co innego aż 10 euro na rozpustę...

    > niedługo też zachcą

    Od dawna przeróżne osoby mielące w Polsce szmal -- muszą...
    Doradcy podatkowi -- także!

    --
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.p \; https://www.eneuel.ct8.pl \|/..c