  • 1. Data: 2009-09-01 18:23:53
    Temat: w jakim czasie inne banki rozliczają transakcje z bankomatów pkobp?
    Od: k...@o...pl

    pkobp rozlicza wypłaty z bankomatów własnych następnego dnia
    wypłace 19-go zablokują odpowiednią kwotę saldo pomniejszą 20-go

    ciekaw jestem, czy inne banki (w szczególności te z darmowymi
    wypłatami w różnych bankomatach, takie jak dbnet, alior, vw)
    rozliczają wyplatę z bankomatu pkobp. Obciążenie salda jest
    opóźnione o jeden dzień, czy robią "zakrok" i 20-go księgują
    obciążenie z mocą wsteczną od 19-go?

  • 2. Data: 2009-09-01 19:23:27
    Temat: Re: w jakim czasie inne banki rozliczaj? transakcje z bankomat?w pkobp?
    Od: Paweł <r...@1...0.0.1>

    k...@o...pl wrote:

> [...]
    > rozliczają wyplatę z bankomatu pkobp. Obciążenie salda jest
    > opóźnione o jeden dzień, czy robią "zakrok" i 20-go księgują

    z tego co widze po swojej karcie dbnet, to od transakcji
    do ksiegowania mija srednio:

    - 3 dni, bankomat millennium (krakow).
    - 3 dni, transakcja w markecie (krakow).
    - 3 dni, bankomat krakowskiego banku spoldzielczego.
    - 4-5 dni, bankomat pkobo (darlowo).
    - 2 dni, bankomat pkobp (tarnobrzeg).
    - 4 dni, bankomat nordea (krakow).
    - 1-3 dni, bankomat euronetu (krakow).

  • 3. Data: 2009-09-01 19:39:19
    Od: k...@o...pl

    > z tego co widze po swojej karcie dbnet, to od transakcji
    > do ksiegowania mija srednio:

    > - 4-5 dni, bankomat pkobo (darlowo).
    > - 2 dni, bankomat pkobp (tarnobrzeg).

    to są dwa różne bankomaty tego samego pkobp (z kropką)
    czy jeden to pkobp z kropką a drugi pekao sa z żubrem?

    i jaka może być (poza weekendem) różnica czasu obciążania
    rachunku? Jedne bankomaty szybciej inne wolniej mimo ze to
    ten sam bank?

    I co najważniejsze: jak już db rozliczy transakcję, to saldo
    jest korygowane kilka dni w stecz czy przez kilka dni jest
    wyższe i dopiero 2-go lub 5-go dnia jest pomniejszane?

    Innymi słowami: czy przez kilka dni utrzymuje się różnica
    między saldem księgowym a kwotą wolnych (dostępnych) środków?

  • 4. Data: 2009-09-01 19:47:23
    Od: "Seba" <b...@g...pl>

    k...@o...pl napisał(a):

> [...]
    >
    > Innymi słowami: czy przez kilka dni utrzymuje się różnica
    > między saldem księgowym a kwotą wolnych (dostępnych) środków?

    kazda wyplata z bankomatu powinna byc autoryzowana, co skutkuje załozeniem
    blokady w momencie dokonania wyplaty,zdjecie blokady nastepuje w chwili
    ksiegowania wyplaty. Do momentu zaksiegowania srodki dostepne są
    pomniejszone o zablokowana kwotę. Ale to chyba norma w kazdym banku

  • 5. Data: 2009-09-01 20:20:00
    Od: Paweł <r...@1...0.0.1>

    Seba wrote:

> [...]
    > ksiegowania wyplaty. Do momentu zaksiegowania srodki dostepne są
    > pomniejszone o zablokowana kwotę. Ale to chyba norma w kazdym banku

    na moim koncie dbnet nie ma blokad z tytulu wyplaty w bankomacie.
    po kilku dniach pojawia sie ksiegowanie i tyle, tak wiec faktycznie
    mozna sobie zrobic minus na koncie :/

  • 6. Data: 2009-09-01 21:00:24
    Temat: Re: w jakim czasie inne banki rozliczajÄŹĹźË&#65533; transakcje z bankomatÄŹĹźË&#65533;w pkobp?
    Od: k...@o...pl

    > na moim koncie dbnet nie ma blokad z tytulu wyplaty w bankomacie.
    > po kilku dniach pojawia sie ksiegowanie i tyle, tak wiec faktycznie
    > mozna sobie zrobic minus na koncie :/

    mam dajmy na to 1000zł i wypłacę te 1000zł dziś, powinno być dostępne 0,00zł
    czy dobrze rozumiem, że kolega sugeruje iż udałoby sie wypłacić 1000zł w
    piątek wieczorem, w sobotę w niedzielę i w poniedziałek rano a potem po
    zaksięgowaniu tych wyplat pojawiłby się 3.000zł niedopuszczalny debet?

  • 7. Data: 2009-09-01 21:18:42
    Temat: Re: w jakim czasie inne banki rozliczajIż?&#65533; transakcje z bankomatIż?&#65533;w pkobp?
    Od: Paweł <r...@1...0.0.1>

    k...@o...pl wrote:

> [...]
    > 1000zł w piątek wieczorem, w sobotę w niedzielę i w poniedziałek rano a
    > potem po zaksięgowaniu tych wyplat pojawiłby się 3.000zł niedopuszczalny

    nie wiem, czy da sie wyplacic pod rzad wiecej niz sie ma,
    bo mi helpdesk powiedzial, ze siec bankomatowa zna stan blokad,
    tylko w bankowosci internetowej tego nie widac.
    byc moze z poziomu netu daloby sie zrobic przelew zanim przyjdzie
    ksiegowanie z bankomatu, ale nie probowalem.
    na razie zglosiem reklamacje, ze nie pokazuje mi blokad
    i czekam...

  • 8. Data: 2009-09-01 21:22:50
    Od: "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl>

    "Paweł" news:h7jsbj$1or$1@achot.icm.edu.pl

    [ciach]

    Lekki ot - sprawdzałeś może Pawle ich rozliczane są transakcje dokonywane w
    punktach handlowych obsługiwanych przez eService?

  • 9. Data: 2009-09-02 06:02:50
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Tue, 01 Sep 2009 21:39:19 +0200, kredytywkarpaczu napisał(a):

    > i jaka może być (poza weekendem) różnica czasu obciążania rachunku?
    > Jedne bankomaty szybciej inne wolniej mimo ze to ten sam bank?

    To czasami zależy od godziny wypłaty. W PKO BP zazwyczaj trwa to od 0 do
    2 dni roboczych.

> [...]
    >
    > Innymi słowami: czy przez kilka dni utrzymuje się różnica między saldem
    > księgowym a kwotą wolnych (dostępnych) środków?

    Niemal wszystkie banki korygują saldo wstecz. I przez kilka dni utrzymuje
    się różnica między saldem i dostępnymi środkami. Różna może być tylko
    metoda rozliczeń nadmiarowych odsetek jeśli ta różnica obejmie koniec
    miesiąca i naliczą się zbyt wysokie odsetki.

    Jedyny bank, który jako zasadę przyjmuje, że data operacji dla wypłaty
    jest zawsze równa dacie księgowania to Inteligo (ale już nie marmurkowe
    PKO BP). Jeśli wypłacisz w piątek, a potwierdzenie tej wypłaty dojdzie do
    banku we wtorek, to traktują to jakby wypłaty dokonano we wtorek.

    Jeszcze ciekawiej bywa w Polbanku. W zasadzie wszystkie wpłaty i wypłaty
    w weekendy są od razu księgowane z datą poniedziałkową. Zarówno w
    bankomatach Polbanku jak i w Euronetach. Dodatkowo mam wrażenie, że
    bardzo często w godzinach wieczornych bankomaty Polbanku działaja
    całkowicie offline - po wypłacie zarówno saldo jak i ilość dostępnych
    środków jest zmieniane w systemie banku dopiero w następnym dniu
    roboczym. Teoretycznie powinno to pozwolić na zrobienie debetu przez
    wypłatę tych samych środków z kilku bankomatów Polbanku. A może nawet i z
    jednego. Tego na razie nie testowałem ;) Nie wiem także jak to działa
    wieczorami w Euronetach po ostatnim ściślejszym sprzęgnięciu tej sieci z
    Polbankiem.

  • 10. Data: 2009-09-02 06:19:58
    Od: "MK" <m...@i...pl>

> [...]
    >
    > Jedyny bank, który jako zasadę przyjmuje, że data operacji dla wypłaty
    > jest zawsze równa dacie księgowania to Inteligo

    Bardzo ciekawe... a niby kiedy to sie zmienilo w Fortis Banku? Nordea chyba
    tez nie bierze pod uwage daty operacji a date obciazenia. W ogole jedyny
    znany mi do tej pory bank jaki bral pod uwage date operacji to BRE Bank w
    innych mialem zawsze date faktycznego obciazenia.

    MK