  • 1. Data: 2002-04-18 05:32:20
    Temat: w co zainwestowac
    Od: piotrtal <p...@h...pl>

    czesc...

    pytanie zapewne dla niektorych moze byc conajmniej dziwne.
    przypuszczam, ze na tej grupie mowi sie nie o takich pieniadzach jak
    50.000PLN.
    wiec krotko, co by nie marnowac czasu. te pieniadze leza u mnie na
    kupce i nie pracuja na siebie. za rok czasu mam nadzieje, ze beda
    przeznaczona na mieszkanie.
    co z nimi zrobic. czy wplacic je na konto na 7% /rocznie, czy moze
    jakis inny wklad.

    bylbym wdzieczny, gdyby mi ktos ogolnie doradzil, nakierowal - reszte
    poszukam sobie sam.
    dzieki.

  • 2. Data: 2002-04-18 06:06:21
    Temat: Re: w co zainwestowac
    Od: "Jacek Maliszewski" <j...@s...home.pl>

    Proponuje przytrzymac jeszcze troszke pod reka.... a potem heja na
    spekulacje walutowe :))
    Tylko nie te w kantorze ;-) Rynek miedzybankowy kologo. Maja 50 k PLN mozna
    juz otworzyc ladnego NDF. Ja w kazdym razie znowu trzymam palce na cynglu.
    Moze trafi sie fart taki jak w czerwcu minionego roku. 250% zysku z
    zainwestowanego kapitalu w dwa tygodnie to byl strzal :)))

    Oczywicie zartuje. Lepiej nie inwestowac w cos, czego sie nie rozumie. Ale
    pomysl o rynku akcji. Sa tam otowane jednostki indeksowe (nie ylic z
    kontraktami terminowymi) na WIG20. Cos w sam raz dla drobnych ciulaczy oraz
    systematycznie oszczedzajacych. W kosciach czuje, iz jestesmy w przededniu
    WIELKIEJ HOSSY. Apogemum ? Pierwsza hossa zakonczyla sie porzadnym BUM w
    marcu 1994, druga w marcu 2000, to moze ta zakonczy sie w marcu 2006?
    A dno bessy zaczetej w marcu 2000? Prawdopodobnie juz bylo w pazdzierniku
    2001. Ale nawet gdyby jeszcze mialo sie poglebic..... za rok bedziemy
    duuuuzo duzo wyzej niz w chwili obecnej

    I tu pojawia sie standardowy komunikat, iz "Autor nie ponosi......." itd itd
    ;-)

    Malin

    --

    Jacek Maliszewski
    Analityk Bankier.pl / Euromoney.pl

    Użytkownik piotrtal <p...@h...pl> w wiadomooci do grup dyskusyjnych
    napisał:q...@4...com..
    .

  • 3. Data: 2002-04-18 06:18:33
    Od: "RURB" <r...@s...cz>

    Uzytkownik "piotrtal" <p...@h...pl> napisal w wiadomosci
    > przypuszczam, ze na tej grupie mowi sie nie o takich pieniadzach jak
    > 50.000PLN.

    myslisz, ze zbyt mala kwota by zajmowac nasz czas ? nie przejmuj sie, o
    takich tez rozmawiamy :-)

    > co z nimi zrobic. czy wplacic je na konto na 7% /rocznie, czy moze
    > jakis inny wklad.

    jesli na rok to moze zasugeruje jakies plynne obligacje na rynku wtórnym
    (np. trzyletnie).

    Robert

  • 4. Data: 2002-04-18 06:31:19
    Od: "Zbigniew Papiński" <z...@i...pl>

    Witam,
    Skoro za rok masz zamiar za te srodki kupowac mieszkanie, nie ma sensu
    kombinowac.
    Wplac na lokate albo do banku internetowego i kropka.
    Mozesz wyciagnac lepszy % z obligacji, ale jezeli nie interesowales sie nimi
    do tej pory, lepiej nie ruszaj.
    Jezeli jednak czujesz do tego zaciecie -informacje o nich mozna dostac w
    papierowej formie w kazdym POK-u CDM PEKAO w comiesiecznym biuletynie lub na
    ich stronie http://www.cdmpekao.com.pl/obligacje/index.html .
    Jak mozna tu stracic? Na prowizjach przy kupnie sprzedazy, róznicach kursów
    oraz przy naliczaniu podatku od odsetek.
    Sprawny makler potrafi doradzic jak wykonac cala operacje z zyskiem
    przekraczajacym lokate bankowa ( róznica niewielka, ale 1 % od 50k to
    przeciez 500 PLN).
    Jezeli obawiasz sie spadku zlotego do dolara i co za tym idzie wzrostu cen
    mieszkan mozesz czesc srodków przeznaczyc na lokate w dolarach.
    Co do akcji, uwazam, ze przy niskiej tolerancji ryzyka, nie ma tematu.
    pozdr
    Zbyszek

  • 5. Data: 2002-04-18 07:12:27
    Od: "Robert Wicik" <R...@p...onet.pl>

> [...]
    > przeznaczona na mieszkanie.
    > co z nimi zrobic. czy wplacic je na konto na 7% /rocznie, czy moze

    A moze kredycik i cos taniego wyluskac z rynku mieszkaniowego :).
    Sa wymieknieci klienci i mozna teraz spróbowac, wiem, bo sam sprzedawalem i
    kupowalem :-).
    Za rok moze koniunktura sie poprawic i ceny wzrosna, a kredyty tanieja nawet
    w PLN :)))).

    Pozdrawiam
    R.Wicik

  • 6. Data: 2002-04-18 08:27:38
    Od: "Kasia" <K...@e...pl>

    Uzytkownik "piotrtal" <p...@h...pl> napisal w wiadomosci

    > przypuszczam, ze na tej grupie mowi sie nie o takich pieniadzach jak
    > 50.000PLN.

    No tak - w sumie takie pieniadze to powalaja na kolana ....

> [...]
    > przeznaczona na mieszkanie.
    > co z nimi zrobic. czy wplacic je na konto na 7% /rocznie, czy moze

    Proponuje juz je przeznaczyc na mieszkanie - skoro masz taki zamiar za rok -
    ceny raczej nie spadna. A najlepsza inwestycja jesli chodzi o nieruchomosci
    sa grunty pod W-wa. Ich ceny rosna jak na drozdzach. Jesli nie bawiles sie w
    inwestycje kapitalowe - to odpusc sobie raczej - szkoda przepuscic kase, z
    której chcesz kupic mieszkanie. Zeby inwestowac na gieldzie nalezy sie na
    tym znac - a i znawcom WIG plata niezle psikusy. Jest wprawdzei nadzieja ze
    bessa juz za nami - ale wystarczy ze Bin Laden pusci jakis kolejny samolot
    na Bialy Dom czy gdziekolwiek - i gielda zaliczy zwalke. Lokaty (e-bank),
    obligacje (ew. TFI rynku pienieznego, obligacji) - pewny i i raczej staly
    zysk bez ryzyka, bo rozumiem ze ta powalajaca na kolanka kwota ma sie
    pomnozyc a nie stopniec ....

  • 7. Data: 2002-04-18 11:24:22
    Od: piotrtal <p...@h...pl>

    On Thu, 18 Apr 2002 07:32:20 +0200, piotrtal <p...@h...pl> wrote:

    >pytanie zapewne dla niektorych moze byc conajmniej dziwne.
    >przypuszczam, ze na tej grupie mowi sie nie o takich pieniadzach jak
    >50.000PLN.

    dzieki wszystkim za reakcje na mojego posta. nie spodziewalem sie
    takiego odzewu.

    generalnie nie zamierzam inwestowac w akcje ani gdziekolwiek na
    giełdzie, ponieważ się na tym nie znam i nie chciałbym wtopić. poza
    tym jestem tak obciążony pracą, że nawet nie mam czasu sie tym
    interesować.

    ściągnąłem sobie parę stron z pekao.com.pl odnośnie funduszy
    mieszkaniowych i lokat. myślę, że spróbuję coś w tym kierunku zrobić.

    nie analizowałem jeszcze tego wnikliwie, ale na pierwszy rzut oka nie
    rozumiem jednej rzeczy.

    przy ROR w pekao mam 8%, natomiast przy lokacie średnio 6.5% w skali
    roku (orientacyjnie - bo zależy to oczywiście od rodzaju lokaty).
    czyżby bardziej opłacało się trzymanie pieniędzy na ROR aniżeli na
    lokacie?

  • 8. Data: 2002-04-18 11:42:08
    Od: "Kasia" <K...@e...pl>

> [...]
    > roku (orientacyjnie - bo zależy to oczywiście od rodzaju lokaty).
    > czyżby bardziej opłacało się trzymanie pieniędzy na ROR aniżeli na

    Generalnie ROR w Pekao S.A. jest oprocentowany na 1,5 % ... więc skąd te 8 %
    ??? Zaraz zadzwonię do mojego doradcy :-))) !!!

  • 9. Data: 2002-04-18 17:03:48
    Od: "wr" <w...@f...pl>

    Witam,

    Dla osób takich jak Pan, tzn. nie majacych czasu i byc moze wiedzy na
    inwestycje w ryzykowne instrumenty finansowe mamy propozycje.
    Gwarantujemy 15% odsetek + premia. Premia zalezy od wyników osiagnietych
    tymi pieniedzmi. Za 2000 premia wyniosla 53% , za 2001 145%, w 2002 do marca
    mielismy 20,9 %. Szczególy, wykaz transakcji itp. moge wyslac poczta, ale
    plik jest spory ok 600 kB, ewentualnie mozna znalezc go w
    http://www.fortunet.pl/users/Prezes/fortuneclub/Zapr
    oszenie%20do%20Klubu%20v
    7.pdf

    Pozdrawiam

    W.Rydzynski

    P.S.

    Tam tez ewentualnie program do odczytania pdf, jezeli ktos go nie ma (9,5
    MB)
    http://www.fortunet.pl/users/Prezes/acrobat%20reader
    %205/acrobat%20reader.ex

    www.fortunet.pl FORTUNE CLUB - elitarny klub dla przedsiebiorców,
    managerów,inwestorów
    www.fortunet.pl Banki - zalóz konto lub wez kredyt przy naszej
    pomocy
    www.fortunet.pl. Szkolenia - Jak przelamac tkwiace w nas bariery
    www.fortunet.pl Oprogramowanie, e-business, serwisy www...

  • 10. Data: 2002-04-20 05:23:55
    Od: "Maria - webmaster at http://www.cash.prv.pl " <w...@c...prv.pl>

    On Thu, 18 Apr 2002 07:32:20 +0200, piotrtal <p...@h...pl> wrote:

    >co z nimi zrobic.

    inwestuj w nieruchomosci.

    > czy wplacic je na konto na 7% /rocznie,

    sa banki co maja 7.5, 8.5, a nawet 10% teoretycznych odsetek (al
    odejmij Belke)

    Pzdr. web.master

    --
    Jak zarabiac w Internecie ? To takie proste :
    ---> http://www.cash.prv.pl <--