  • 1. Data: 2007-12-05 10:52:15
    Temat: umowa przedwstępna przed zakupem mieszkania
    Od: "Bulit" <t...@t...pl>

    Witam!
    Czy ktoś pomoże mi w odnalezieniu różnicy pomiędzy taką umowa sporządzoną
    notarialnie a po prostu podpisaną umową cywilną między stronami?
    Mieszkanie własnościowe z księgą wieczystą, wiadomo chodzi o rezerwacje tego
    mieszkania tak aby kupujący poczekał na kredyt. Jak ewentualnie ująć to w
    umowie? Jako zadatek czy też zaliczkę? Zależy nam na tym, aby sprzedający
    nagle nie wycofał się bez powodu z umowy.
    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2007-12-05 11:04:57
    Temat: Re: umowa przedwstępna przed zakupem mieszkania
    Od: "ptaTT" <d...@o...pl>

    Użytkownik "Bulit" <t...@t...pl> napisał w wiadomości
    > Witam!
    > Czy ktoś pomoże mi w odnalezieniu różnicy pomiędzy taką umowa sporządzoną
    > notarialnie a po prostu podpisaną umową cywilną między stronami?

    Spadaj trollu

    kollinna

  • 3. Data: 2007-12-05 11:05:55
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 05.12.2007 Bulit <t...@t...pl> napisał/a:
> [...]
    > umowie? Jako zadatek czy też zaliczkę? Zależy nam na tym, aby sprzedający
    > nagle nie wycofał się bez powodu z umowy.

    To koniecznie z notariuszem.
    --
    Samotnik
    Kosmetyki: http://www.pachnidelko.pl/

  • 4. Data: 2007-12-05 11:12:22
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Bulit pisze:
    > Witam!
    > Czy ktoś pomoże mi w odnalezieniu różnicy pomiędzy taką umowa sporządzoną
    > notarialnie a po prostu podpisaną umową cywilną między stronami?

    W przypadku notarialnej (kupujący też!) możesz iść do sądu i wtedy sąd
    "zastępuje" podpisanie aktu właściwego; sprzedający nie może się wycofać
    (i kupujący też)
    2. kupujący może zażyczyć sobie ujęcia swojego roszczenia w KW

    KJ

  • 5. Data: 2007-12-05 11:51:02
    Od: "Bulit" <t...@t...pl>

    -- >
> [...]
    > (i kupujący też)
    > 2. kupujący może zażyczyć sobie ujęcia swojego roszczenia w KW

    Ok dzieki za pomoc. Rozumiem, ze w takiej umowie mozna zastrzec, że np czeka
    się na kredyt i cała kwota zostanie wpłacona np w ciagu 45 dni itp?
    Pozdrawiam

  • 6. Data: 2007-12-05 17:51:53
    Od: "ptaTT" <d...@o...pl>

    > To koniecznie z notariuszem.
    > --

    Bzdura.
    Jk

  • 7. Data: 2007-12-05 18:13:13
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde>

    Kamil Jońca napisał(a) w wiadomości: ...

    >W przypadku notarialnej (kupujący też!) możesz iść do sądu

    W przypadku jakiejkolwiek można iść do sądu. Tyle, że notarialne mają
    dla sądu większą "wartość".

    > i wtedy sąd
    >"zastępuje" podpisanie aktu właściwego; sprzedający nie może się wycofać
    >(i kupujący też)

    Mam wątpliwości, czy nie może. To co - zmuszą go siłą?
    Inna sprawa, że druga strona może podnieść zarzut strat itp. i będzie
    miała ułatwione zadanie.

    Arek

  • 8. Data: 2007-12-05 18:26:01
    Od: "ptaTT" <d...@o...pl>

    > W przypadku jakiejkolwiek można iść do sądu. Tyle, że notarialne mają
    > dla sądu większą "wartość".

    Sam to wymysłiłaś czy Ziobrrro czy podpowiedział?

  • 9. Data: 2007-12-05 20:17:02
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Arek pisze:

    > W przypadku jakiejkolwiek można iść do sądu. Tyle, że notarialne mają
    > dla sądu większą "wartość".

    Nie chce mi sie teraz szukać, ale w przypadku umowy notarialnej (nie
    wiem tylko czy musi być uwidoczniona w KW) sąd niejako może "zastępić"
    podpisanie właściwej umowy ... w przypadku "zwykłej" może co najwyżej
    zasądzić odszkodowanie.

    KJ

  • 10. Data: 2007-12-05 20:42:30
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Arek pisze:

> [...]

    zasądzić odszkodowanie.

    > Mam wątpliwości, czy nie może. To co - zmuszą go siłą?

    Mniej więcej. Dokonaja odpowiednich zmian w KW, na kupującego naślą
    komornika, żeby ściągnąć kasę itp. :)

    KJ