  • 1. Data: 2009-08-31 14:41:14
    Temat: ujemne oprocentowanie depozytow (Szwecja)
    Od: "K" <f...@g...apl>

    http://www.pb.pl/4/a/2009/08/29/Riksbank_jako_pierws
    zy_zastosowal_ujemna_stope_depozyto
    No to eKonto ma calkiem dobry procent :-)

  • 2. Data: 2009-08-31 16:04:44
    Temat: Re: ujemne oprocentowanie depozytow (Szwecja)
    Od: Paweł <r...@1...0.0.1>

    K wrote:

    http://www.pb.pl/4/a/2009/08/29/Riksbank_jako_pierws
    zy_zastosowal_ujemna_stope_depozyto
    > No to eKonto ma calkiem dobry procent :-)

    "Riksbank ma nadzieję, że banki komercyjne, chcąc uniknąć płacenia za
    trzymanie pieniędzy na depozycie, zwiększą akcję kredytową"

    ciekawa akcja, zobaczymy jak sie to bedzie rozwijac...

  • 3. Data: 2009-08-31 16:54:50
    Od: "corner" <c...@i...TOTEZpl>

    Użytkownik "Paweł" <r...@1...0.0.1> napisał w wiadomości

    > ciekawa akcja, zobaczymy jak sie to bedzie rozwijac...

    Nie wiem jak aktualnie w Szwecji wygląda polityka fiskalna... ale na moje
    oko banki komercyjne po prostu wrzucą pieniądze w obligacje rządowe tudzież
    inne, bezpieczne aktywa, byle tylko nie trzymać środków na rachunku w banku
    centralnym.

  • 4. Data: 2009-08-31 17:02:39
    Od: Krzysiek <k...@o...pl>

    On 31 Sie, 18:54, "corner" <c...@i...TOTEZpl> wrote:

> [...]
    > inne, bezpieczne aktywa, byle tylko nie trzymać środków na rachunku w banku
    No i właśnie o to też chodzi.

    "Riksbank ma nadzieję, że banki komercyjne, chcąc uniknąć płacenia za
    trzymanie pieniędzy na depozycie, zwiększą akcję kredytową lub zaczną
    kupować aktywa, np. obligacje skarbowe i obligacje spółek, co
    efektywnie obniży ich rentowność. To z kolei pomoże gospodarce. "

  • 5. Data: 2009-08-31 22:00:20
    Od: "corner" <c...@i...TOTEZpl>

    Użytkownik "Krzysiek" <k...@o...pl> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...

> [...]
    > kupować aktywa, np. obligacje skarbowe i obligacje spółek, co
    > efektywnie obniży ich rentowność. To z kolei pomoże gospodarce. "

    Hmm... To nie jest takie oczywiste, że na skierowaniu pieniędzy banków
    komercyjnych w stronę obligacji zyska gospodarka.

  • 6. Data: 2009-08-31 22:26:56
    Od: "MarekZ" <b...@a...pl>

    "corner" <c...@i...TOTEZpl> wrote in message

    > Hmm... To nie jest takie oczywiste, że na skierowaniu pieniędzy banków
    > komercyjnych w stronę obligacji zyska gospodarka.

    Ale może ze środków w ten sposób pozyskanych państwo szwedzkie sfinansuje
    jakiś program pomocowy dla banków. :)

  • 7. Data: 2009-09-01 08:57:26
    Od: "corner" <c...@i...TOTEZpl>

    Użytkownik "MarekZ" <b...@a...pl> napisał w wiadomości

    > Ale może ze środków w ten sposób pozyskanych państwo szwedzkie sfinansuje
    > jakiś program pomocowy dla banków. :)

    No właśnie tego bym się obawiał. Zresztą chyba z definicji inwestycje
    rządowe są mniej efektywne od prywatnych.

  • 8. Data: 2009-09-01 09:11:27
    Od: BK <b...@g...com>

    On Sep 1, 10:57 am, "corner" <c...@i...TOTEZpl>
    wrote:

    > No właśnie tego bym się obawiał. Zresztą chyba z definicji inwestycje
    > rządowe są mniej efektywne od prywatnych.

    Tylko w Polsce.

    Na zachodzie bardzo wiele poteznych koncernow jest w posiadaniu
    Panstwa [w wiekszym lub mniejszym %] i nikt z tego powodu specjalnie
    nie marudzi :)

    Taki Volkswagen jest niby spolka publiczna notowana na gieldzie ale
    duze udzialy ma tam Panstwo i zwiazki zawodowe. W Polsce to recepta na
    wykonczenie firmy, u Niemcow recepta na sukces :)

  • 9. Data: 2009-09-01 09:36:10
    Od: "Adam Sito" <a...@p...onet.pl>

    > Taki Volkswagen jest niby spolka publiczna notowana na gieldzie ale
    > duze udzialy ma tam Panstwo i zwiazki zawodowe. W Polsce to recepta na
    > wykonczenie firmy, u Niemcow recepta na sukces :)

    Mówisz o ich PKB - 6.1 % i o naszym +1 %, czy o czymś innym?

    --
    AS

    4385 (20090831) __________

  • 10. Data: 2009-09-01 09:45:50
    Od: BK <b...@g...com>

    On Sep 1, 11:36 am, "Adam Sito" <a...@p...onet.pl> wrote:

    > Mówisz o ich PKB - 6.1 % i o naszym +1 %, czy o czymś innym?
    >
    > --
    > AS

    Mowisz o PKB Vlokswagena ? Bo zdaje sie, ze o PKB Niemiec, a nie o
    kraju sie wypowiadalem.

    Zadna polska firma nie zbliza sie nawet do takich osiagniec jakie ma
    taki VW. A ja chetnie bym widzial taki potezny polski koncern - nawet
    jesli mialby byc czesciowo wlasnosnocia panstwa :) W branzy
    samochodowej jest tez np. francuski panstwowy Renault i tez niezle
    sobie radzi na swiecie.

    Tak wiec "z definicji" panstwowa firma nie musi oznaczac zlej
    firmy ;-)

    Ale jesli chcesz mowic o kraju - to nie ma problemu. Zakladajac, ze w
    Polsce mam wynagrodzenie w wysokosci x% sredniej krajowej bez problemu
    zamienie sie na x% sredniej niemieckiej :)

    To, ze mamy +1% PKB nie jest sukcesem wspanialych zarzadzajacych
    panstwowymi firmami i dzialaczy zwiazkowych tylko jest "sukcesem"
    naszego stosunkowego zacofania ekonomicznego ;-)