  • 61. Data: 2009-09-03 13:50:10
    Temat: Re: ujemne oprocentowanie depozytow (Szwecja)
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    marco <u...@s...net> writes:

    > Na poziomie studiów magisterskich znaczenie małe. Dobre uczelnie są
    > dobre dlatego, że są dobre ;) Poprzez swoją renomę/prestiż przyciągają
    > siłą rzeczy osoby ponadprzeciętne i dalej osiągają ponadprzeciętne
    > wyniki. Niestety trudno się wbić w taką samonapędzającą się pętle.

    No tak, ale o ile to ma znaczenie w rankingu, o tyle czy to jest takie
    wazne dla studenta? Niekoniecznie, sa wazniejsze rzeczy. Zwlaszcza od
    poziomu studiow magisterskich lub podobnych. No i oczywiscie jesli
    chodzi o wiedze, a nie o papier.

    > Natomiast brak systemu grantów i generalnie nędzny poziom współpracy
    > naszych uczelni z przemysłem/biznesem powoduje, że tak trudno u nas o
    > innowacyjność w niektórych gałęziach. Dla kraju w długiej perspektywie
    > to niestety katastrofa.

    Z tym ze to ten przemysl na tym glownie traci, nie same uczelnie
    (= studenci, albo moze lepiej napisac studiujacy).

    > Wiesz te chwalenie się naszych wybitnych profesorów zagranicznymi
    > wykładami trzeba mocno weryfikować. Też na mojej uczelni mieliśmy
    > gwiazdora który to nawet na okładce swojej książki kazał pisać gdzież to
    > on nie wykładał. Okazało się, że chodziło o gościnne wykłady przy okazji
    > jakiś tam wizyt i konferencji. Technicznie rzecz biorąc nie kłamał ;).

    :-)
    Swoja droga, (ten moj) mogl wykladac nawet na Marsie, mozna tylko
    wspolczuc ew. sluchaczom, nie zmienia to jednak oceny jego
    "kwalifikacji" (aczkolwiek IIRC podobno wykladal regularnie).
    --
    Krzysztof Halasa

  • 62. Data: 2009-09-03 14:21:29
    Od: marco <u...@s...net>

    Krzysztof Halasa pisze:

    > No tak, ale o ile to ma znaczenie w rankingu, o tyle czy to jest takie
    > wazne dla studenta? Niekoniecznie, sa wazniejsze rzeczy.

    Tu nie chodzi o to, że kończąc określoną prestiżową uczelnie masz
    zdecydowanie większą wiedzę od innych. To wiadomo, że zależy od
    konkretnej osoby. Ale wchodzisz do pewnej grupy społecznej która jest
    siłą rzeczy uprzywilejowana. Tego w Polsce może nie widać, bo też jaki
    prestiż i jakie wpływowe grupy absolwentów (chyba, że SGPiS ;).

    > Z tym ze to ten przemysl na tym glownie traci, nie same uczelnie
    > (= studenci, albo moze lepiej napisac studiujacy).

    Tracimy IMHO wszyscy. Wykorzystanie synergii edukacji wyższej z
    przemysłem jest jednym z kluczy do zwiększania innowacyjności
    gospodarki. Wiadomo, że lepsze pieniądze się robi na nowoczesnych
    technologiach a nie na produkcji przemysłowej czy rolnictwie.
    Na mnie robi wrażenie przykład Finlandii gdzie znaczące zwiększenie
    nakładów na edukacje i nacisk na współpracę uczelni z biznesem był
    jednym z głównych czynników pozwalających na przekształcenie biednego
    rolniczego kraju na peryferiach europy w to co widzimy dzisiaj.

    --
    MP

  • 63. Data: 2009-09-03 15:06:44
    Od: Clegan <c...@g...com>

    On 3 Wrz, 09:07, "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl> wrote:

    > Sorry ale widzę, że rozmowa z tobą przypomina walenie grochem o ściane.
    > Nigdzie nie napisałem, że państwo ma posiadać udziały we wszystkich
    > dziedzinach gospodarki. Energetyka + wpuszczenie do tego sektora
    > niezależnych prywatnych podmiotów. Czy tak trudno to zrozumieć - dla ciebie
    > chyba tak?
    No widzę, że już wyższa kultura germańska przez ciebie przemawia.
    Chyba rzeczywiście nie warto z tobą dyskutować.
    Napisałeś coś innego: sprzedaż przedsiębiorstw które przynoszą zyski -
    a energetykę podałeś jako przykład.
    Zgadzam się z jednym w przypadku energetyki - sieć przesyłowa może być
    publiczna. A elektrownie to niech się same o siebie troszczą - czyli
    do prywatyzacji, bo rząd nie jest od produkowania prądu.

    > mizernie i haotycznie odpowiadasz.
    Odsyłam do słownika ortograficznego tudzież Firefoxa.

  • 64. Data: 2009-09-03 16:06:23
    Od: "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl>

    "Clegan"
    .googlegroups.com

    > No widzę, że już wyższa kultura germańska przez ciebie przemawia.

    Nie stanowi to dla mnie powodu do ujmy ale raczej do dumy.

    > Chyba rzeczywiście nie warto z tobą dyskutować.

    Cieszę się. Bo nasz dialog (IMHO głównie z twojego powodu) to jałowa
    dyskusja.

    > Napisałeś coś innego: sprzedaż przedsiębiorstw które przynoszą zyski -
    > a energetykę podałeś jako przykład.

    Znowu łapiesz mnie za słowa i nie starasz się zrozumieć kontekstu. Szeroko
    pojęta konstrukcja energetyki powinna wyglądać tak: państwowa(e) grupy
    energetyczne zajmujące się obrotem oraz dystrubucją a jednoczeście obok nich
    działają takie same podmioty ale prywatne. Sieć zostaje zawsze! w rękach
    państwa.
    Po za tym nigdy nie sprzedaje się kury znoszącej złote jaja np. za za kwotę
    dywidendny jaką SP dostaje z danej firmy na przestrzeni trzech lat.

    > Zgadzam się z jednym w przypadku energetyki - sieć przesyłowa może być
    > publiczna.

    Nie może ale musi. Tylko kompletnie nieodpowiedzialni rządzący - u nas ich
    niestety nie brakuje pozbywają się tak ważnych "instrumentów" jakim są sieci
    przesyłowe na rzecz (najczęściej) innych państwowych podmiotów (patrz
    Gazprom i przejmowanie przez niego gazociągów).

    > A elektrownie to niech się same o siebie troszczą - czyli
    > do prywatyzacji, bo rząd nie jest od produkowania prądu.

    Komu je sprzedaż? Podaj mi nazwy podmiotów, które według Ciebie miały by je
    kupić?

    > Odsyłam do słownika ortograficznego tudzież Firefoxa.

    Skorzystam na pewno. Moja polszczyzna przez lata się trochę wypatrzyła,
    niestety.

    Z mojej strony tyle.
    Temat uważam, za zamknięty, przynajmniej przez moją osobę.