  • 1. Data: 2002-10-02 07:30:23
    Temat: tak jak mBank ale zagranica
    Od: "Monfeo" <m...@g...pl>

    witam

    podobnie jak zapewne ty szukam zagranicznego odpowiednika mBanku...
    gdzie mozna zagranica zalozyc sobie konto internetowe o "oplatach" podobnych
    jak w mBanku i zblizonej funkcjonalnosci ? Od wczoraj Polak moze, z tym ze
    nie wiadomo gdzie. (czy moze tez poza Europa ? np. w Stanach ?)
    Bylo juz kilka postow na ten temat, ale w zadnym konkretnej odpowiedzi ...

    gdzie zatem konto dla Polaka ?
    - kraje: Dania, Finlandia, Francja, Niemcy, Holandia, Norwegia, Hiszpania,
    Szwecja, Anglia, USA
    - bez obowiazku osobistej wizyty w banku by zalozyc konto (cos na zasadach
    odeslania podpisanej umowy)
    - bez koniecznosci posiadania "identyfikatora" osobowego, podatkowego itd. w
    danym kraju (lub ewentualnie czy nie bedac rezydentem mozna go sobie mimo
    wszystko wyrobic ?)
    - konto moze byc calkowicie wirtualne (przez internet)
    - dobrze by bylo gdyby mozna bylo dostac karte do konta
    - jak najnizsze oplaty za prowadzenie i za operacje (przelewy itd.)

    czy jest ktos z was na tyle zorientowany by odpowiedziec na powyzsze -
    wielkie dzieki (zapewne tych co chca wiedziec jest wielu :)

    znam wiele stron o bankach zagranicznych, ale nigdzie nie znalazlem
    zestawienia z rozroznieniem, ktore banki zakladaja konta dla obcokrajowcow -
    moze wy takowe znacie ?

    Monfeo

  • 2. Data: 2002-10-02 08:11:37
    Temat: Re: tak jak mBank ale zagranica
    Od: MichalW <N...@b...com.invalid>

    On Wed, 2 Oct 2002 07:30:23 GMT, "Monfeo" <m...@g...pl> wrote:

> [...]
    >nie wiadomo gdzie. (czy moze tez poza Europa ? np. w Stanach ?)
    >Bylo juz kilka postow na ten temat, ale w zadnym konkretnej odpowiedzi ...

    Skoro o podobnych oplatach i funkcjonalnosci jak mBank, to po co
    szukac innego. A w razie gdyby bank okazal sie niewyplacalny/mialbys z
    nim inne problemy moglo by sie okazac, ze nagle jako obywatel innego
    panstwa nie masz zadnych praw, albo musisz sobie wynajac miejscowego
    prawnika...

    Pozdrawiam
    Michal

  • 3. Data: 2002-10-02 08:15:34
    Od: "PiotR" <p...@p...com>

> [...]
    > nie wiadomo gdzie. (czy moze tez poza Europa ? np. w Stanach ?)
    > Bylo juz kilka postow na ten temat, ale w zadnym konkretnej odpowiedzi ...

    a po co ?
    oprocentowanie max 3% rocznie dla kwoty od 5 tys euro
    gdy w Polsce daja 2,5 % za lokate w euro
    jesli dodac koszt przelewow zagranicznych to nawet obecnosc w Polsce
    belkowego powoduje ze oplaca sie to od kwot jakich 99%
    osob na tej grupie nie ma (ja zreszta tez)

    Piotr

  • 4. Data: 2002-10-02 08:20:55
    Od: "Monfeo" <m...@g...pl>

    po co ? - proste

    -w Polsce wszystko jest jeszcze malo stabilne - niestety
    -polskie konta, karty kredytowe do polskich rachunkow nie sa wszedzie
    respektowane
    -nie mozna przyjmowac platnosci online z zagranicy
    -przelew zagraniczny na twoje konto to Wstern Union Money Transfer ? za 15$
    do kwoty $50 ? - smieszne

    z mBanku nie zrezygnuje - na polskim rynku jest OK, szukam jednak konta
    zagranicznego - na pewno sie przyda :)

  • 5. Data: 2002-10-02 08:26:41
    Od: "Monfeo" <m...@g...pl>

    nie chce trzymac na tym koncie pieniedzy, a jedynie nimi obracac za
    granica...
    o ile moge z polskiego konta chociazby wirtualnej karty mbanku cos przelac
    na inne konto zagraniczne (platnosci online), o tyle niestety nic nie moze
    bezposrednio na moj rachunek wplynac PO NORMALNYCH CENACH (a nie takich jak
    chociazby Western Union - to sie w ogole nie kalkuluje). Polska nie jest
    uwzgledniana w serwisach takich jak Paypal, czy BillPoint (w tym drugim
    tylko w roli kupujacego)
    konto zagraniczne znioslo by chociazby to ograniczenia

  • 6. Data: 2002-10-02 08:49:24
    Od: "Janek" <j...@w...pl>

    Użytkownik "Monfeo" <m...@g...pl> napisał w wiadomości

    > jak w mBanku i zblizonej funkcjonalnosci ? Od wczoraj Polak moze, z tym ze
    > nie wiadomo gdzie. (czy moze tez poza Europa ? np. w Stanach ?)
    > Bylo juz kilka postow na ten temat, ale w zadnym konkretnej odpowiedzi ...

    Bo to nie jest ustawa dla "ludności"
    To jest wyjście na przeciw polskim przedsiębiorstwom mającym duże ,stałe,
    kontrakty zagraniczne i obracającymi milionami euro.

    Typowy polski pracownik najemny, nawet wysoko wynagradzany prezes spółki nie
    ma czego szukać w banku za granicą, jeśli nie przebywa tam bardzo często.

    Nie ruszając się z Polski , dywersyfikację "portfela" można i należy robić
    tu, poza systemem bankowym.

    O dostępności i taniości nie ma co marzyć.

    Ta ustawa może ułatwić życie polskim pracownikom kontraktowym za granicą.
    Ale tylko w jednym , drobnym, elemencie, że nie muszą starać się o zgodę NBP
    (którą przed ustawą i tak otrzymywali) na założenie konta w lokalnym banku.

    A "gangsterzy" nas nie obchodzą. Oni sobie radzili bez ustawy.:-)

  • 7. Data: 2002-10-02 08:50:31
    Od: "AMRA" <a...@a...com>

    > uwzgledniana w serwisach takich jak Paypal, czy BillPoint (w tym drugim
    > tylko w roli kupujacego)
    > konto zagraniczne znioslo by chociazby to ograniczenia

    Spokojnie. Czy jak chcesz wypic piwo to od razu kupujesz browar? Poczyak na
    PayPalla i juz :)

  • 8. Data: 2002-10-02 08:53:40
    Od: k...@z...pl

> [...]
    > tylko w roli kupujacego)
    > konto zagraniczne znioslo by chociazby to ograniczenia

    ten bank wydawał się "fajny":
    http://www.bbbank.de/Database/webgate/WGBBBankt.ns4/
    docs/KondKontoservice

    ale jak spytałem ich o warunki otrzymałem odpowiedź:

    "Sehr geehrter Herr Zwiruk,

    Ihre Mitteilung haben wir erhalten, vielen Dank.

    Die Eröffnung eines Girokontos bei der BBBank eG ist nur möglich, wenn
    der Kontoinhaber über eine unbefristete Aufenthaltserlaubnis ( in
    Deutschland ) verfügt und auf dem Konto ein regelmässiges monatliches
    Gehalt eingeht.

    Gerne senden wir Ihnen die Unterlagen zur Kontoeröffnung zu, wenn die
    o.g. Voraussetzungen gegeben sind. Bitte geben Sie uns hierüber kurz
    Bescheid."

    dla tych co nie rozumieją: musisz posiadać (stałe) pozwolenie na pobyt.
    no i stałe wpływy - ale to mniej ważne,
    czyli szukamy dalej ??

    Karol Żwiruk

  • 9. Data: 2002-10-02 09:10:32
    Od: k...@z...pl

    > Użytkownik "Monfeo" <m...@g...pl> napisał:

    > Ta ustawa może ułatwić życie polskim pracownikom kontraktowym za granicą.

    a w czym może ona ułatwić ?
    osoby które pracują/studiują za granicą i tak bez problemu otwierają sobie
    konta w bankach więc po co ta ustawa. ?

    Karol Żwiruk

  • 10. Data: 2002-10-02 09:18:29
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    > To jest wyjście na przeciw polskim przedsiębiorstwom mającym duże ,stałe,
    > kontrakty zagraniczne i obracającymi milionami euro.

    IMHO niezupełnie, bo te przedsiębiorstwa, które faktycznie obracają
    milionami to pozwolenia dewizowe już i tak mają i ustawa im nie jest
    potrzebna.
    Teraz chodzi o to w jaki sposób z wprowadzonej liberalizacji mogą
    skorzystać ci mniejsi czy też całkiem mali - stąd poszukiwania zagranicznych
    banków, które spełniałyby pewne określone wymogi.

    Pix