  • 1. Data: 2003-05-04 09:36:21
    Temat: szyfrowanie
    Od: "Domel" <r...@k...net.pl>

    Czy ktoś się orientuje jak to jest kiedy w firmie chce sprawdzić sobie stan
    konta czy zrobić przelew np w mbanku iii:
    nadzorujacy sytem mogą mi zrobić zrzut z ekranu???
    widzą co ja w tej chwili robię???
    mogą wykukać mi hasło??
    pozdrowionka

  • 2. Data: 2003-05-04 10:21:04
    Temat: Re: szyfrowanie
    Od: "Marcin" <n...@n...com>

    Witam

    Użytkownik "Domel" <r...@k...net.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    stan
    > konta czy zrobić przelew np w mbanku iii:
    > nadzorujacy sytem mogą mi zrobić zrzut z ekranu???

    Jezeli chca (zainstalowali odpowiedni program na komputerze, z ktorego
    korzystasz)
    to moga przechwycic nacisniecie kazdego przycisku na klawiaturze.
    Wiec odczytaja sobie halso.
    Pytanie tylko po co?
    Nie zrobia sobie przelewu, bo nie maja listy hasel jednorazowych.
    Moga co najwyzej wyslac pieniadze na jakis zdefiniowany przelew..
    A jak Ty sie zorientujesz (po dacie ostatniego logowania do banku)
    to mozesz im narobic niezlych problemow. Takie dzialanie
    podpada juz pod wlamanie do komputera a na to sa juz paragrafy.
    Nie twierdze, ze ich od razu zamkna, ale klopoty moga miec.

    Kiedys byla wzmianka w Chipie o jakims informatyku, ktory cos probowal
    z serwerami banku. Nie doszedl nawet do polowy czesci odpowiedzialnej
    za pieniadze a juz przeprowadzil sie do aresztu. Jak sie sprawa potoczyla
    dalej i czy zostal skazany to nie wiem.

    Pozdrawiam

    Marcin

  • 3. Data: 2003-05-04 10:24:07
    Od: Grzegorz Mejlun <g...@n...plusnet.pl>

    On Sun, 4 May 2003 11:36:21 +0200, "Domel" <r...@k...net.pl>
    wrote:

> [...]
    >konta czy zrobić przelew np w mbanku iii:
    >nadzorujacy sytem mogą mi zrobić zrzut z ekranu???

    Jesli na twoim komputerze jest jakis program zarzadzajacy (VNC, SMS,
    czy cos z ZENow) to mozna lyknac wiele rzeczy... Zwykly keylogger tez
    moze zapisac wszystkie twoje wstukane klawisze do pliku.
    Ale nie wylapia twojej listy hasel jednorazowych w ten sposob ;)
    W sieci dane sa bezpieczne*, wiec nie musisz sie obawiac ze zostana
    podsluchane

    Jesli to jakas powazna firma, to nie musisz sie obawiac - nie robi sie
    takich rzeczy. Jesli jakas mala firemka, to zachowaj czujnosc.
    GM
    * - zakladam, ze windows i/lub przegladarka sa spatchowane i nie maja
    dziury bledu weryfikacji sciezki certyfikacji klucza

  • 4. Data: 2003-05-04 11:06:13
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    Domel <r...@k...net.pl> wrote:
> [...]
    > konta czy zrobić przelew np w mbanku iii:
    > nadzorujacy sytem mogą mi zrobić zrzut z ekranu???

    Mogą wszystko powyższe.

    --
    ___________ (R)

  • 5. Data: 2003-05-04 13:00:26
    Od: "andrzej" <[nospam]andzej@e4.pl>

    Użytkownik "Grzegorz Mejlun" <g...@n...plusnet.pl> napisał w
    wiadomości news:9bq9bvk362k7nlsfh21as80gi3frk08rbm@4ax.com...

> [...]
    > Ale nie wylapia twojej listy hasel jednorazowych w ten sposob ;)
    > W sieci dane sa bezpieczne*, wiec nie musisz sie obawiac ze zostana

    Nie do końca. Wystarczy keyloger +przerwanie sesji w odpowieniej chwili np.
    po sciagnieciu strony na ktorą wpisuje się hasło jednorazowe (użytkownik
    wpisuje hasło ale ono nigdzie nie dociera a my je juz mamy) - dalej to juz
    proste....

    Pozdrawiam
    Andrzej

  • 6. Data: 2003-05-04 14:49:35
    Od: Grzegorz Mejlun <g...@n...plusnet.pl>

    On Sun, 04 May 2003 13:00:26 GMT, "andrzej" <[nospam]andzej@e4.pl>
    wrote:

> [...]
    >wpisuje hasło ale ono nigdzie nie dociera a my je juz mamy) - dalej to juz

    Nastepnym razem spyta juz o kolejne haslo z listy, wiec tego nie
    uzyjesz. Dwa razy nie pyta o to samo z listy, wiec nawet jesli nie
    zostanie uzyte, a tylko wyswietlone pytanie o haslo powiedzmy nr 28,
    to niezaleznie od tego czy ono przyjdzie, czy nie - nastepnym razem
    bedzie chcialo 29.

    A nie wbijesz sie plynnie do sesji, zeby odpowiedziec na haslo nr 28,
    tylko musialbys nawiazac kolejna sesje*

    Grzegorz
    * - caly czas zakladam, ze MS/MSIE sa spatchowane i niemozliwy jest
    MITM za pomoca bledu sprawdzana certyfikatu.

  • 7. Data: 2003-05-04 15:59:05
    Od: "RysioPysio" <a...@t...pl>

    Użytkownik "Grzegorz Mejlun" <g...@n...plusnet.pl> napisał w
    wiadomości news:ts9abv4poso7n7abqqljoaokj2grmova60@4ax.com...
> [...]
    > zostanie uzyte, a tylko wyswietlone pytanie o haslo powiedzmy nr 28,
    > to niezaleznie od tego czy ono przyjdzie, czy nie - nastepnym razem
    Niestety mylisz się. Sprawdzone.

    pozdrawiam

    --
    Rysiek

  • 8. Data: 2003-05-04 16:01:36
    Od: Grzegorz Mejlun <g...@n...plusnet.pl>

    On Sun, 4 May 2003 17:59:05 +0200, "RysioPysio" <a...@t...pl>
    wrote:

    > Niestety mylisz się. Sprawdzone.

    Nie wierze... Jakies dowody na to?
    Grzegorz

  • 9. Data: 2003-05-04 16:53:59
    Od: "RysioPysio" <a...@t...pl>

    Użytkownik "Grzegorz Mejlun" <g...@n...plusnet.pl> napisał w
    wiadomości news:3aeabvcken217aubdjadj94p0i2jmcu2i1@4ax.com...

    > Nie wierze... Jakies dowody na to?

    Jakich dowodów chcesz ? Robilem dowolny przelew.
    W momencie gdy juz wpisalem , ale nie zaakceptowalem
    formularza przypomnialem sobie że chce go wysłać z okresloną data.
    Wycofałem się z tego. Ponownie wypelnilem formularz juz z ustawianiem
    daty i zoztalem poproszony o ten sam numer hasła
    co poprzednio.
    Najlepiej najpierw sam sprobuj a nie głoś niesprawdzonych teorii.
    Tak ze sposob z keyloggerem jest mozliwy wbrew Twym wątpliwościom.

    miłego dnia

    Rysiek

  • 10. Data: 2003-05-04 17:27:40
    Od: Grzegorz Mejlun <g...@n...plusnet.pl>

    On Sun, 4 May 2003 18:53:59 +0200, "RysioPysio" <a...@t...pl>
    wrote:

> [...]
    >Najlepiej najpierw sam sprobuj a nie głoś niesprawdzonych teorii.
    >Tak ze sposob z keyloggerem jest mozliwy wbrew Twym wątpliwościom.

    Oz kurde! Wlasnie sprawdzilem i rzeczywiscie chce to samo haslo.... No
    to system hasel jednorazowych jest nieco skompromitowany w zaistnialej
    sytuacji... Ale kila...
    Masz racje.
    Grzegorz