  • 1. Data: 2003-05-04 05:36:06
    Temat: czy to norma?
    Od: "kasza" <k...@2...pl.nospam>

    Przyzwyczailem sie do absolutnego braku oplat za to ze ktos zarabia
    obracajac moimi funduszami i dlatego wole spytac ;-)

    Ekonto pro w Lukasie, zalozone 26 kwietnia, ostatniego kwietnia po dlugich
    bojach udaje sie przelac z mbanku odpowiednia ilosc pieniazkow, zeby sobie
    lezaly i wyciag nie straszyl oplata za prowadzenie.

    2 maja niespodzianka - saldo w lukasie mniejsze o 7 pln.

    W zwiazku z tym pytania:
    Czy mam sporo szczescia, ze za 4 dni kwietnia oplata wyniosla tylko 7 pln?
    Bo w koncu, gdyby nie przelew ostatniego to saldo wyniosloby -7 pln a wiec
    przekroczenie salda i oplata w wysokosci min 30pln + odsetki karne jak
    sadze.

    Czy wszystkie banki, ktore za prowadzenie konta pobieraja oplaty, robia to w
    pierwszym dniu roboczym miesiaca, niezaleznie od tego kiedy konto zostalo
    zalozone?

    --
    pozdrawiam
    kasza

  • 2. Data: 2003-05-04 05:52:47
    Temat: Re: czy to norma?
    Od: "PL" <p...@p...pl>

    > Przyzwyczailem sie do absolutnego braku oplat za to

    (...)

    > pozdrawiam
    > kasza

    =========
    Powinienes upewnic sie, ze P.T. Twoj mBank'owy przelew nie tylko "WYSZEDL" ,
    ale takze - co chyba w opisywanej sytuacji znacznie wazniejsze - "DOJECHAL"
    ;-) do Lukasa i zostal zaksiegowany na P.T. Twoim rachunku.

  • 3. Data: 2003-05-04 07:30:21
    Od: "kasza" <k...@2...pl.nospam>

    Użytkownik "PL" <p...@p...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    "DOJECHAL"
    > ;-) do Lukasa i zostal zaksiegowany na P.T. Twoim rachunku.

    Doszlo i nawet lokate juz zalozylem.

    Nie zmienia to faktu, ze taki mbank po paru dniach od zalozenia rachunku
    przywital mnie na poczatku nastepnego miesiaca odsetkami (grosze ale zawsze)
    a lukas oplata miesieczna ;-(

    Stad pytanie: czy to normalne w banku ktoremu placi sie za obrcanie swoimi
    funduszami czy moze jednak taka oplata powinna sie pojawic po miesiacu (albo
    nie pojawic sie wcale po spelneniu pewnych warunkow). W regulaminie ani w
    umowie nic o tym nie ma

    --
    kasza

  • 4. Data: 2003-05-04 07:33:52
    Od: "Wojciech Nawara" <n...@o...pl>

    Użytkownik "kasza" <k...@2...pl.nospam> napisał w wiadomości

    > Przyzwyczailem sie do absolutnego braku oplat za to ze ktos zarabia
    > obracajac moimi funduszami i dlatego wole spytac ;-)

    A ja wolę zapłacić za jakość. :-)

> [...]
    > lezaly i wyciag nie straszyl oplata za prowadzenie.
    >
    > 2 maja niespodzianka - saldo w lukasie mniejsze o 7 pln.

    Było już na grupie. Lukas ma okresy obrachunkowe od początku miesiąca
    kalendarzowego do jego końca. I średnie saldo liczone jest z całego
    miesiąca, nawet gdy nie było jeszcze rachunku... Durne - owszem... Ale tak
    rzekomo właśnie jest...

> [...]
    > Bo w koncu, gdyby nie przelew ostatniego to saldo wyniosloby -7 pln a wiec
    > przekroczenie salda i oplata w wysokosci min 30pln + odsetki karne jak

    Nie. Jeśli nie masz odpowiedniego salda na pokrycie prowizji Lukas postępuje
    bardzo w porządku - jest pozycja "zaległe prowizje". Nie powodują one
    zdebetowania rachunku ani naliczenia odestek. Po prostu czekają one sobie na
    pieniążki. :-)

    Ale broń Boże nie sprawdzaj salda w bankomacie a potem nie wypłacaj 100%
    środków [gdy masz np. wielkortność 10 PLN na rachunku]. Bo taka ogromna
    przyjemność kosztuje ponad 30 PLN. :-)

    --
    Pozdrawiam,

    Wojciech Nawara
    w...@p...onet.pl; 0501950782

  • 5. Data: 2003-05-04 08:04:18
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "Wojciech Nawara" <n...@o...pl> writes:

> [...]
    > z całego miesiąca, nawet gdy nie było jeszcze rachunku... Durne -
    > owszem... Ale tak rzekomo właśnie jest...

    Jesli to prawda, to idealnie nadaje sie na
    reklamacje/arbitra/whatever.

    MJ

  • 6. Data: 2003-05-04 21:57:23
    Od: Jacek <y...@p...com>

    kasza wrote:

> [...]
    > funduszami czy moze jednak taka oplata powinna sie pojawic po miesiacu
    > (albo nie pojawic sie wcale po spelneniu pewnych warunkow). W regulaminie

    Normalne to nie jest, to raczej wynalazek lukasa. Człowiek czyta
    "miesięcznie" i myśli: miesiąc = ca. 30 dni. W lukasie piszą "miesięcznie"
    i myślą: miesiąc = styczeń, luty, marzec itd. Oczywiście obsługa ani
    słowem przy zakładaniu konta się nie zająknie na ten temat (nie mówiąc o
    regulaminie i umowie). Ot, taki sobie sposobik żeby wyciągnąć na powitanie
    parę złotych od nowego klienta.

    Dla przykładu w pkobp jest (było?) tak, że za miesiąc, w którym otwarto
    rachunek, opłata nie jest pobierana.

  • 7. Data: 2003-05-05 08:18:46
    Od: "Wojciech Nawara" <n...@o...pl>

    Użytkownik "Krzysiek" <K...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Srednie saldo liczone jest na kazdy dzien od otwarcia rachunku lub zmiany
    na
    > konto pro. Czyli otwierajac konto np 29-04, trzeba np 10.001zl przelac
    30-04
    > i wowczas srednie saldo na dzien wypadnie>5000 i oplata 7zl nie jest
    > pobierana. Przetestowalem to na sobie i tak to dziala, potem wystarczy
    > zostawic np 5001 na lokacie i konto jest bez prowizji za prowadzenie.

    W takim wypadku ktoś ma nieprawdziwe informacje, albo zmienili...

    --
    Pozdrawiam,

    Wojciech Nawara
    w...@p...onet.pl; 0501950782

  • 8. Data: 2003-05-05 08:30:40
    Od: "Krzysiek" <K...@w...pl>

  • 9. Data: 2003-05-05 09:11:07
    Od: "Krzysiek" <K...@w...pl>

    Użytkownik "Wojciech Nawara" <n...@o...pl> napisał w wiadomości >
    > W takim wypadku ktoś ma nieprawdziwe informacje, albo zmienili...

    Konto zmienilem na e-konto pro w lutym, jezeli bylo inaczej to moze
    wczesniej.