  • 1. Data: 2003-05-04 08:00:16
    Temat: napiwek przy płatności kartą
    Od: "Wojciech Nawara" <n...@o...pl>

    Witam,

    Może to pytanie już kiedyś było, ale jakoś nie zauważyłem dyskusji na ten
    temat. :-)

    Dlatego chciałbym się dowiedzieć jak wygląda procedura 'dawania napiwku'
    przy płatności kartą.

    Szczerze powiem, że nigdy nie miałem do tego zaufania i zawsze napiwek
    wolałem dać w formie żywej gotówki.

    Jak to wygląda dokładnie?
    Czy klient sam powinien uzupełnić pole "napiwek"? W którym momencie? Przed
    akceptacją transakcji?
    Kiedy obsługa powina wprowdzić kwotę napiwku do POSa?

    Przecież miejsce do wpisania kwoty napiwku jest puste - przeznaczone do
    wpisania go ręcznie. Czy powinien wpisać go klient przy podpisywaniu slipa?
    Z drugiej strony przecież autoryzacja nastąpiła na kwotę przed dodaniem
    napiwku... Czyżby więc napiwek nie był ponownie autoryzowany?

    Kolejne pytanie: Często zdarza mi się w jakichś knajpach/restauracjach, że
    obsługa przybiega do mnie już z dwoma slipami - po potwierdzeniu
    transakcji... Czy wtedy też można wpisać jescze napiwek, czy może po
    akceptacji transakcji już nie?

    Jak wygląda dawanie napiwku przy płatnościach kartami wymagającymi
    autoryzacji PINem??

    Czy zostawianie pustego miejsca "napiwek" i "razem" jest bezpieczne [nigdy
    tego nie wypełniam]...

    No i w sumie też ważne - czy taki napiwek po przejściu przez szefa ma szansę
    dotrzeć do obsługującej mnie osoby? Bo mam wrażenie, że nie do końca...

    W sumie zainteresował mnie ten temat. :-)

    --
    Pozdrawiam,

    Wojciech Nawara
    w...@p...onet.pl; 0501950782

  • 2. Data: 2003-05-04 09:18:45
    Temat: Re: napiwek przy płatności kartą
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    Wojciech Nawara <n...@o...pl> wrote:

    > Jak to wygląda dokładnie?

    1. Transakcja na kwotę główną.
    2. Masz slip-a do podpisu (chyba, że autoryzujesz pin-em)
    3. Dopisujesz napiwek, który leci już bez autoryzacji.

    > Czy klient sam powinien uzupełnić pole "napiwek"? W którym momencie? Przed
    > akceptacją transakcji?
    PO.
    > Kiedy obsługa powina wprowdzić kwotę napiwku do POSa?
    Kiedy chce, po transakcji.

    > Przecież miejsce do wpisania kwoty napiwku jest puste - przeznaczone do
    > wpisania go ręcznie. Czy powinien wpisać go klient przy podpisywaniu slipa?
    Tak.

    > Z drugiej strony przecież autoryzacja nastąpiła na kwotę przed dodaniem
    > napiwku... Czyżby więc napiwek nie był ponownie autoryzowany?
    Nie jest.

> [...]
    > obsługa przybiega do mnie już z dwoma slipami - po potwierdzeniu
    > transakcji... Czy wtedy też można wpisać jescze napiwek, czy może po
    Wtedy też.

    > Jak wygląda dawanie napiwku przy płatnościach kartami wymagającymi
    > autoryzacji PINem??
    TAk samo.

    > Czy zostawianie pustego miejsca "napiwek" i "razem" jest bezpieczne [nigdy
    > tego nie wypełniam]...
    Nie. Jeśli nie chcesz dać napiwku skreślasz to pole.

    > No i w sumie też ważne - czy taki napiwek po przejściu przez szefa ma szansę
    > dotrzeć do obsługującej mnie osoby? Bo mam wrażenie, że nie do końca...

    To juz problem knajpy i jej właściciela.

    --
    ___________ (R)

  • 3. Data: 2003-05-04 09:20:12
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "Wojciech Nawara" <n...@o...pl> wrote in message
    > Witam,
    >

    > Może to pytanie już kiedyś było, ale jakoś nie zauważyłem dyskusji na ten
    > temat. :-)

    http://groups.google.pl/groups?q=napiwek+group%3Apl.
    biznes.banki

    Maciej

  • 4. Data: 2003-05-04 09:27:10
    Od: "Wojciech Nawara" <n...@o...pl>

    > http://groups.google.pl/groups?q=napiwek+group%3Apl.
    biznes.banki

    Heh, faktycznie jakieś poranno-niedzielne zaciemnienie. :-) Sam robię FAQ
    inej grupy, odsyłam ludzi do archwium i FAQ a tu takie coś. :-)

    :-)

    --
    Pozdrawiam,

    Wojciech Nawara
    w...@p...onet.pl; 0501950782

  • 5. Data: 2003-05-04 09:27:53
    Od: "Wojciech Nawara" <n...@o...pl>

    Użytkownik "Adam Płaszczyca" <_...@i...pl> napisał w wiadomości

    > 1. Transakcja na kwotę główną.
    > 2. Masz slip-a do podpisu (chyba, że autoryzujesz pin-em)
    > 3. Dopisujesz napiwek, który leci już bez autoryzacji.

    Dzięki za szczegółowe info!

    --
    Pozdrawiam,

    Wojciech Nawara
    w...@p...onet.pl; 0501950782

  • 6. Data: 2003-05-05 07:07:23
    Od: "Beniowa" <b...@p...wp.pl>

    Użytkownik "Wojciech Nawara" <n...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Dlatego chciałbym się dowiedzieć jak wygląda procedura 'dawania napiwku'
    > przy płatności kartą.

    A tak troche odbiegajac od pytania: dlaczego chcesz dawac napiwek na karcie
    ? Przeciez nie ma to zadnego sensu. Ostatnio w jednej z moich ulubionych
    knajp, jak place karta, kelnerzy najpierw drukuja slipa z rubryka "napiwek"
    a potem sami ja przekreslaja. Mysle, ze przyjmowana przez Ciebie do tej pory
    forma platnosci napiwku, byla wlasciwa.

    Pozdrawiam, Grzegorz

  • 7. Data: 2003-05-05 08:36:53
    Od: Bartol Partol <b...@p...c>

    Użytkownik Wojciech Nawara napisał:

    > No i w sumie też ważne - czy taki napiwek po przejściu przez szefa ma szansę
    > dotrzeć do obsługującej mnie osoby? Bo mam wrażenie, że nie do końca...

    Kiedys napiwki wpisywalem na slipie (ograniczalem sie do wpisania kwoty
    koncowej, pole na napiwek zostawialem puste, bo mi sie liczyc nie
    chcialo). Do czasu gdy zapytalem kelnerke ni z tego ni z owego, czy taki
    slipowy napiwek dostanie. Powiedziala, ze nie. Od tego czasu napiwki
    zawsze daje gotowka.

    Bartol

  • 8. Data: 2003-05-05 16:35:48
    Od: "Grzegorz Niedzwiecki" <g...@n...pl>

> [...]
    taki
    > slipowy napiwek dostanie. Powiedziala, ze nie. Od tego czasu napiwki

    Jak dawałem napiwki KK AmEx Millennium to zawsze były uwzględnione w
    wyciągu, a ostatnio dopisałem do KK MC PKO BP SA i mi nie uwzględnili w
    wyciągu.

  • 9. Data: 2003-05-05 16:37:19
    Od: "Grzegorz Niedzwiecki" <g...@n...pl>

    > Jak wygląda dawanie napiwku przy płatnościach kartami wymagającymi
    > autoryzacji PINem??

    Przy płatnościach kartą płaską nie da się dopisać napiwku.

  • 10. Data: 2003-05-05 17:04:33
    Od: "Wojciech Nawara" <n...@o...pl>

    Użytkownik "Grzegorz Niedzwiecki" <g...@n...pl> napisał w
    wiadomości news:b96404$lqe$1@pippin.warman.nask.pl...

    > Przy płatnościach kartą płaską nie da się dopisać napiwku.

    Skąd takie mniemanie? Mam dwie plaskate, którymi płacę zwykle i w knajpach i
    zawsze mam pozycję "napiwek". :)

    --
    Pozdrawiam,

    Wojciech Nawara