  • 1. Data: 2009-03-22 10:29:19
    Temat: system ratalny w ogólnopolskiej firmie internetowej
    Od: k...@o...pl

    spółka jawna zamierza sprzedawać telefony komórkowe w internecie
    w systemie wysyłkowym. W przypadku wpłat na rachunek bankowy, ew.
    użycia karty bankomatowej można wysyłać towar po otrzymaniu kasy.
    Nie jest również problemem wysyłka pocztą/kurierem za pobraniem.

    Zastanawiam się jednak nad wdrożeniem dla spółki także obsługi
    w systemie ratalnym. Gdyby klient dokonywał zakupu w stacjonarnym
    sklepie, to przyszedłby z zaświadczeniem o zarobkach czy PIT-em
    i dowodem wpłaty podatku, wydrukowałoby się umowę ratalną i już.

    A jak to zorganizować na odległość, nie widząc klienta na oczy?

    W pierwszej wersji system ratalny musiałby być ogólnopolski,
    mieć placówki w wielu miastach, itd. Klient z wydrukiem informacji
    co chce kupić (nazwa telefonu, model, cena, itp.) szedłby do biura
    systemu ratalnego, tam załatwiał papierkologię, a na koniec po
    przelewie pieniędzy z konta systemu ratalnego na rachunek spółki
    albo przynajmniej po informacji z internetu że zaakceptowali umowę
    towar byłby wysyłany klientowi.

    Moim zdaniem, pomysł marny, bo jak klient zacznie chodzić po mieście
    i szukać tego systemu ratalnego to szybko znajdzie stacjonarny sklep
    z komórkami i kupi sobie taką, jaka mu sie spodoba, a o mnie zapomni
    w chwili gdy zobaczy na tym sklepie naklejkę AIG, Lukas, GE, Żagiel
    albo inną, dot. systemu ratalnego.

    Myślę o innej wersji współpracy. Firma kurierska współpracująca z
    jakimś bankiem lub systemem ratalnym. Kurier doręcza komórkę, ogląda
    zaświadczenie o zarobkach, używając swego sprzętu (komórka, laptop)
    uzyskuje zgodę na zawarcie umowy, klient podpisuje umowę ratalną we
    własnym domu, kurier wydaje mu zakupiony towar od ręki. Albo nie ma
    zgody i towar wraca do sprzedawcy.

    Czy jakikolwiek bank lub system ratalny oferuje TAKĄ formę współpracy?

  • 2. Data: 2009-03-22 10:54:21
    Od: "onet" <d...@b...com>

    Użytkownik <k...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > zgody i towar wraca do sprzedawcy.
    >
    > Czy jakikolwiek bank lub system ratalny oferuje TAKĄ formę współpracy?

    Aż tak dobrze to nie ma

    ale

    https://www.zagiel.com.pl/kalkulator/jak_kupic.html

  • 3. Data: 2009-03-22 11:21:37
    Od: "kashmiri" <x...@g...com>

    k...@o...pl <k...@o...pl> had the courage to write:

    /.../
> [...]
    > uzyskuje zgodę na zawarcie umowy, klient podpisuje umowę ratalną we
    > własnym domu, kurier wydaje mu zakupiony towar od ręki. Albo nie ma

    Albo płaci za całość. Kurier dowozi komórkę i oferuje raty. Teraz musi
    wszystko iść przez komórkę (bo która firma kurierska daje kurierom
    laptopy?). W Twojej firmie inna osoba wklepuje dane podawane przez telefon
    do systemu informatycznego i jeśli decyzja jest pozytywna na podstawie samej
    historii kredytowej, raty są zatwierdzane od ręki. W przeciwnym razie kurier
    weryfikuje zaświadczenie o zarobkach albo np. umowę o pracę.

    Kiedy kupowałem coś w Foto Jokerze, zaproponowano mi nisko oprocentowane
    raty (5% w skali roku). Gościu wklepał moje dane do systemu, a po 10
    minutach przyszła z banku decyzja pozytywna. Żadnych zaświadczeń. Bank GE
    (nie żebym reklamował, nie wiem na ile Foto Joker jest zadowolony ze
    współpracy), ale chyba parę innych banków też oferuje coś podobnego.

    k.

  • 4. Data: 2009-03-22 11:41:47
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "kashmiri" <x...@g...com> wrote in message

> [...]
    > (nie żebym reklamował, nie wiem na ile Foto Joker jest zadowolony ze
    > współpracy), ale chyba parę innych banków też oferuje coś podobnego.

    Ja na Allegro natknalem sie na cos takiego
    http://www.systemyratalne.pl/
    Nie mam zielonego pojecia jak to dziala, ale moze ktos bedzie chetny do
    przetestowania i napisze :).
    http://www.allegro.pl/item588980573_mda_iv_compact_r
    aty_przez_internet_katowice.html

    MK

  • 5. Data: 2009-03-22 12:42:41
    Od: Pete <n...@n...com>

    k...@o...pl pisze:

    > Czy jakikolwiek bank lub system ratalny oferuje TAKĄ formę współpracy?

    Podobno AIG ma taki produkt. Szczegółów niestety nie znam.

    --
    Pete

  • 6. Data: 2009-03-22 14:32:37
    Od: "onet" <d...@b...com>

> [...]
    > samej historii kredytowej, raty są zatwierdzane od ręki. W przeciwnym
    > razie kurier weryfikuje zaświadczenie o zarobkach albo np. umowę o pracę.

    ądzę
    Zasadniczo można i tak - ale np koszty tego typu usługi sklep musiał by
    wziąć na siebie (jak sądzę było by to jakieś 25-40PLN) - co już chyba nie
    jest opłącalne ;)

  • 7. Data: 2009-03-22 20:50:12
    Od: animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    Pete pisze:

    > Podobno AIG ma taki produkt. Szczegółów niestety nie znam.

    AIG to bank upadły.

    --
    animka

  • 8. Data: 2009-03-23 12:52:11
    Od: Pete <n...@n...com>

    animka pisze:

    > AIG to bank upadły.

    Upade, to sa te, no ...
    aaaaa Anioly.

    A co do AG, to jak myslisz, po co PKO BP sie kreci wokol wlasciciel.
    I proponuje duuuuza kase za ten rzekomo upadly bank.

    --
    Pete