    From: "kashmiri" <x...@g...com>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: system ratalny w ogólnopolskiej firmie internetowej
    Date: Sun, 22 Mar 2009 15:21:37 +0400

    k...@o...pl <k...@o...pl> had the courage to write:

    /.../
    > Kurier doręcza komórkę, ogląda
    > zaświadczenie o zarobkach, używając swego sprzętu (komórka, laptop)
    > uzyskuje zgodę na zawarcie umowy, klient podpisuje umowę ratalną we
    > własnym domu, kurier wydaje mu zakupiony towar od ręki. Albo nie ma
    > zgody i towar wraca do sprzedawcy.
    /.../

    Albo płaci za całość. Kurier dowozi komórkę i oferuje raty. Teraz musi
    wszystko iść przez komórkę (bo która firma kurierska daje kurierom
    laptopy?). W Twojej firmie inna osoba wklepuje dane podawane przez telefon
    do systemu informatycznego i jeśli decyzja jest pozytywna na podstawie samej
    historii kredytowej, raty są zatwierdzane od ręki. W przeciwnym razie kurier
    weryfikuje zaświadczenie o zarobkach albo np. umowę o pracę.

    Kiedy kupowałem coś w Foto Jokerze, zaproponowano mi nisko oprocentowane
    raty (5% w skali roku). Gościu wklepał moje dane do systemu, a po 10
    minutach przyszła z banku decyzja pozytywna. Żadnych zaświadczeń. Bank GE
    (nie żebym reklamował, nie wiem na ile Foto Joker jest zadowolony ze
    współpracy), ale chyba parę innych banków też oferuje coś podobnego.

    k.