  • 1. Data: 2004-09-07 23:30:32
    Temat: realizacja czekow zagranicznych
    Od: "Nellis Eketorp" <n...@k...net>

    Dzien dobry,
    Dostane niedlugo czek z USA na $80. Pierwszy raz dostaje czek wiec: Czy
    mozecie mi powiedziec, w ktorym banku mozna go zrealizowac najkorzystniej?
    (tzn. zalezy mi na banku z mozliwie najnizsza prowizja) A takze: ile czeka
    sie za pieniedzmi podczas realizacji? - watpie by bylo to od reki. Moj bank
    nie realizuje czekow wiec musze szukac gdzie indziej.

    Bede bardzo wdzieczna za szybka odpowiedz.
    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2004-09-08 08:23:21
    Temat: Re: realizacja czekow zagranicznych
    Od: Jacek <j...@-...devguide.net>

    Nellis Eketorp wrote:
> [...]
    > sie za pieniedzmi podczas realizacji? - watpie by bylo to od reki. Moj bank
    > nie realizuje czekow wiec musze szukac gdzie indziej.

    czeki zrealizujesz w oddzialach pekao sa lub citibank
    handlowy. czas oczekiwania zalezy od kwoty lub
    decyzji pracownika.

    w pekao standardowa procedura to ok. 6 tygodni, ale
    czasami da sie to zalatwic od reki, jezeli masz u nich
    konto.

    w citi taka kwota powinna znalezc sie na Twoim koncie w
    ciagu 10 dni roboczych.

    jacek

  • 3. Data: 2004-09-08 09:11:22
    Od: "Vizvary II Istvan" <v...@p...onet.pl>

    "Nellis Eketorp" <n...@k...net> wrote in message
> [...]
    bank
    > nie realizuje czekow wiec musze szukac gdzie indziej.

    Zalezy od czeku i od banku.
    Ja ostatnio zrealizowałem czek bankierski (World Money Order) w PKO BP od
    ręki, z prowizją 1.5 %. Pobrałem w gtówce, gdybym chciał przelać na konto
    kurs wymiany byłby lepszy (niewiele).
    Ten sam czek w Citi chcieli mi wziąć do inkasa i obiecali po 3 miesiącach
    najpóżniej przelać mi na konto, gdybym takie konto miał u nich. O prowizji
    nie mówiliśmy, sugerowali, że będzie to kosztowna sprawa.
    Innym czekiem sytuacja może być odwrotna.

    Vizvary