  • 1. Data: 2018-05-07 11:03:16
    Temat: Revolut - pytania i odpowiedzi
    Od: p...@g...com

    W odniesieniu do pewnych niejasnosci, pytan na temat Revoult na tym forum postaram
    sie podac informacje, ktore powinny przydac sie kazdemu uzytkownikowi.
    Nie pracuje dla Revolut, ale wszelkie informacje oparte sa na wlasnym doswiadczeniu
    od prawie samego poczatku, kiedy Revolut pojawil sie jako beta w 2015.

    I tak:

    1. Revolut jest firma w UK swiadczaca uslugi finansowe i nie jest bankiem. Nie ma
    gwarancji bankowych, ale transakcje kartowe sa zabezpieczone przez tzw. chargeback
    Mastercarda. Revolut zlozyl wniosek o licencje bankowa w UK w 2017, ale jeszcze nie
    zostala przyznana.

    2. Konto aplikacji Revolut moze zalozyc kazda osoba dorosla i wymagane jest
    potwierdzenie tozsamosci, aby w pelni korzystac z Revolut i miec dostep do
    standardowego limitu doladowan (top up limit), ktory wynosi EUR/GBP 15000, a dla PLN
    50000/60000. Limit doladowan mozna miec wyzszy, ale wymagane jest przedstawienie
    dokumentow dochodowych i/lub zrodla srodkow finansowych.
    Limit do EUR30000 jest w miare latwo podniesc, a dla wyzszych limitow nalezy
    potwierdzic np. wysokosc wynagrodzenia z paska pracowniczego z wyciagiem bankowym.
    Glownie ma to zwiazek z tzw praniem pieniedzy.

    To moze byc problem, czy przesylanie dokumentow finansowych/bankowych do firmy w UK
    jest bezpieczne , ale uwazam ze tak, gdyz wszystkie firmy w UK swiadczace uslugi
    finansowe zobowiazane sa do przestrzegania przepisow szczegolnych o ochronie danych
    osobowych.

    3. Adres z wybranym krajem podanym przy rejestracji, stanowi jaka waluta konta
    Revolut jest waluta glowna/podstawowa, konto z adresem w Polsce ma PLN; a w UK funty
    itd.
    Ma to o tyle znaczenie, ze przy wyplacie gotowki za granica limit bezprowizyjnych
    wyplat jest w oparciu o walute glowna, a nie o walute kraju, gdzie wyplaca sie
    gotowke.
    Np. konto UK w GBP ma limit wyplat za bankomatu bez prowizji ?200 i mozna wyplacic ok
    964 zl w polskim bankomacie, a z kolei konto w PLN ma limit PLN 800, wiec mozna
    wyplacic ok ?165 z bankomatu w UK.

    https://www.revolut.com/ie/help/przewodnik-po-revolu
    t/wysy%C5%82ka-pieni%C4%99dzy-i-jak-je-wydawa%C4%87-
    z-revolut/jak-korzysta%C4%87-z-karty/czy-istniej%C4%
    85-dodatkowe-op%C5%82aty-za-wyp%C5%82aty-z-bankomatu
    ?lang=pl

    Adres konta mozna zmienic na inny kraj i tym samym walute glowna, ale wymagane jest
    potwierdzenie adresu w formie rachunku, wyciagu bankowego itd...

    4. Konta walutowe Revolut to defacto sa to subkonta firmy Revolut, ale
    mozna otworzyc prywatne konto walutowe w EUR i GBP w aplikacji, ktore moze sluzyc
    min. do zasilen i wyplat z Revolut.

    5. Wymiana walut w Revolut jest zawsze po najlepszym kursie od Poniedzialku do
    Piatku. W weekendy kursy sa prawie stale i nie oplaca sie wtedy wymieniac waluty, ani
    placic karta Revoult majac srodki w innej walucie.

    Zaden bank, czy firmy wymieniajace waluty w Polsce nie maja tak dobrych kursow jak
    Revolut. Zaden walutomat, kantor alior nie przebija kursow Revolut.

    Jesli ktos duzo wymienia waluty to warto miec konto premium, gdyz miesieczny limit
    wymiany walut bez prowizji w PLN to 20000, a opcja premium takiego limitu nie ma.

    https://www.revolut.com/ie/fee-schedule?lang=pl

    6. Srodki z Revolut mozna wyplacac na dowolne konto w danej walucie.
    W Polsce sa to 2-3 dni robocze, w UK prawie od razu (tzw FasterPayment)

    7.Od 13/01/2018 rzad w UK wprowadzil ustawe zakazujaca pobieranie oplat i prowizji za
    platnosci kartami debetowymi i kredytowymi, z tego powodu doladowanie konta Revolut
    kartami kredytowymi jest juz bez prowizji, a bylo 1%. Wszystkie doladowania kartami
    kredytowymi traktowane sa jako transakcje bezgotowkowe w okresie bezodsetkowym.

    Nalezy zauwazyc, ze niektore banki jak Alior wyklucza doladowania dla Revolut do
    wyplaty premii/bonusu, gdyz Mastercard MMC to 6012, określający instytucje finansowe,
    ale i tak traktuje to jako transakcje bezgotowkowe.
    Podobnie ma BGZ i Tmobile. Premie wyplaca za to Citi, BZWBK.

  • 2. Data: 2018-05-09 21:52:42
    Temat: Re: Revolut - pytania i odpowiedzi
    Od: xbartx <x...@b...net>

    On 07.05.2018 11:03, p...@g...com wrote:

> [...]
    Mastercarda. Revolut zlozyl wniosek o licencje bankowa w UK w 2017, ale jeszcze nie

    Mam od nich kartę VISA, więc ;)

    Xenocide

  • 3. Data: 2018-05-10 06:59:04
    Od: p...@g...com

    > Mam od nich kartę VISA, więc ;)
    >
    > --
    > xbartx - Xperimental Biomechanical Android Responsible for Thorough
    > Xenocide

    Wszystkie plastikowe karty Revoluta to Mastercard i sprawa chargeback jest jasna.
    Karta VISA jest w formie wirtualnej i tez powinna byc objeta chargeback, ale VISA.
    Jedyna roznica to ze VISA daje 30 dni na zgloszenie roszczenia, a nei 45 jak bylo
    wczesniej.

  • 4. Data: 2018-05-10 07:15:57
    Od: klaus <k...@p...onet.pl>

    W dniu 10-05-2018 o 06:59, p...@g...com pisze:

> [...]
    Jedyna roznica to ze VISA daje 30 dni na >zgloszenie roszczenia, a nei 45 jak bylo

    Tzn jak to dokładnie działa? Pomimo logo visy na fizycznej karcie jest
    to mastercard?!?

  • 5. Data: 2018-05-10 08:12:21
    Od: p...@g...com

    On Thursday, 10 May 2018 06:15:50 UTC+1, klaus wrote:

> [...]
    wczesniej.

    > Tzn jak to dokładnie działa? Pomimo logo visy na fizycznej karcie jest

    Zgadza sie, Revolut wydaje plastikowe karty VISA od marca 2018.

  • 6. Data: 2018-05-10 11:45:26
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2018-05-10, p...@g...com <p...@g...com> wrote:

    > Wszystkie plastikowe karty Revoluta to Mastercard i sprawa chargeback
    > jest jasna.

    Nie wszystkie. Można wybrać. Ja mam i VISĘ, i MasterCarda.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 7. Data: 2018-05-10 13:16:05
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > Nie wszystkie. Można wybrać. Ja mam i VISĘ, i MasterCarda.

    to masz dwie plastykowe karty od revoluta? czy może na różne osoby?

    nie kojarzę, abym miał wybór, moja to VISA, wirtualnej nie mam...

    ps
    czy można mieć i plastykową i virtualną?

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 8. Data: 2018-05-10 23:38:38
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2018-05-10 o 13:16, RobertS pisze:

    > nie kojarzę, abym miał wybór, moja to VISA, wirtualnej nie mam...

    A ja nie przypominam sobie, żebym miał wybór przy zamawianiu.
    Otrzymałem MasterCard.

    > czy można mieć i plastykową i virtualną?

    Nie. Można mieć plastykową i wirtualną.

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl/

  • 9. Data: 2018-05-11 06:54:47
    Od: p...@g...com

    On Thursday, 10 May 2018 22:38:43 UTC+1, Akarm wrote:

    > A ja nie przypominam sobie, żebym miał wybór przy zamawianiu.
    > Otrzymałem MasterCard.

    > Nie. Można mieć plastykową i wirtualną.
    >
    > --
    > Akarm
    > http://bykom-stop.cba.pl/
    > Nie trawię chamstwa, nieuctwa, bydła wszelakiego

    Bezplatne konto Revolut daje mozliwosc uzyskania jednej bezplatnej plastikowej karty
    + koszt wysylki. Mozna uzyskac dodatkowa karte, ale za oplata, dotyczy to takze karty
    wirtualnej.
    W przypadku konta Premium, karty dodatkowe wydawane sa bezplatnie.
    Jakis czas temu Revolut wprowadzil jednorazowe karty wirtualne, ktore zmieniaja numer
    po kazdej wykonanej transakcji.
    Standardowa karta wirtualna to Visa, jednorazowe to Mastercard.

  • 10. Data: 2018-05-12 17:41:52
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2018-05-10, RobertS <b...@x...pl> wrote:

    [...]

    > to masz dwie plastykowe karty od revoluta? czy może na różne osoby?

    Mam dwie plastikowe karty. Jedną VISA, drugą Mastercard.
    Można mieć tylko dwie plastikowe. Do tego mam jedną wirtualną.

    > nie kojarzę, abym miał wybór, moja to VISA, wirtualnej nie mam...
    > czy można mieć i plastykową i virtualną?

    Można.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com