  • 1. Data: 2009-02-21 16:46:30
    Temat: przelew SEPA a opcja SHARED
    Od: jack <n...@s...pl>

    Prosze o wyjasnienie.

    Wszystkie przelewy SEPA ida jako SHARED. Jednoczesnie w wielu miejscach
    jest wspomniane (nie tylko w Polsce), ze dociera pelna kwota przelewu na
    rachunek odbiorcy. Jak to jest w praktyce ? Czy koszty banku beneficjenta
    sa pobierane z konta beneficjenta oddzielnie nie umniejszajac kwoty
    przelewu czy moze banki rezygnuja z pobierania kosztow za odbior ?
    Pytanie jest dosc istotne, bo czesto trzeba przelac pelna kwotem bez ryzyka
    pomniejszenia.

  • 2. Data: 2009-02-21 16:55:36
    Temat: Re: przelew SEPA a opcja SHARED
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

    Uzytkownik "jack" <n...@s...pl> napisal w wiadomosci

> [...]
    > przelewu czy moze banki rezygnuja z pobierania kosztow za odbior ?
    > Pytanie jest dosc istotne, bo czesto trzeba przelac pelna kwotem bez

    Nie istnieja koszty banku beneficjenta w tym schemacie. Gdyby jednak jakis
    bank pobieral oplaty za przychodzace przelewy SEPA (nie jestem do konca
    pewien czy im wolno, wydaje mi sie, ze nie wolno, ani razu siez tym nie
    spotkalem) bylyby one pobieranie od beneficjetna przelewu (i bylo by je
    widac jako oddzielna pozycje).

    marekz

  • 3. Data: 2009-02-21 17:12:51
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

> [...]

    bank pobieral oplaty za przychodzace przelewy SEPA (nie jestem do konca
    pewien czy im wolno, wydaje mi sie, ze nie wolno, ani razu sie z tym nie
    spotkalem) bylyby one pobierane od beneficjenta przelewu (i bylo by je widac
    jako oddzielna pozycje).

    marekz

  • 4. Data: 2009-02-21 19:04:39
    Od: jack <n...@s...pl>

> [...]
    > spotkalem) bylyby one pobierane od beneficjenta przelewu (i bylo by je widac

    W jednym z opisow sepa (anglojezycznych) znalazlem informacje ze koszty
    banku beneficjenta moga byc pobrane, ale osobno (nie odciagane z kwoty
    przelewu jak w zwyklym SHARED). Wiem, ze wiele (wszystkie ??) bankow nie
    pobiera za przyjscie SEPA. Szukalem jednak jakiejsc regulaminowej
    miedzybankowej regulacji niepobierania kosztow przelewow przychodzacych w
    syst. SEPA i nie znalazlem. Znalazlem natomiast to, o czym pisze zdanie
    wyzej.

  • 5. Data: 2009-02-21 20:00:41
    Od: "Darek" <n...@p...maila.pl>

    > przelewu czy moze banki rezygnuja z pobierania kosztow za odbior ?

    Pekao pobiera swój koszt z rachunku zleceniodawcy (przelew przychodzacy)

    --
    Darek

  • 6. Data: 2009-02-22 15:48:20
    Od: "kashmiri" <a @ a . com>

    "Darek" <n...@p...maila.pl> wrote in message

    > Pekao pobiera swój koszt z rachunku zleceniodawcy (przelew przychodzacy)

    Nie da się.

    k.