    From: "MarekZ" <m...@i...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: przelew SEPA a opcja SHARED
    Date: Sat, 21 Feb 2009 18:12:51 +0100

    Uzytkownik "jack" <n...@s...pl> napisal w wiadomosci
    news:w8mutazz89o4$.1eyopxe2gr57p.dlg@40tude.net...

    > Wszystkie przelewy SEPA ida jako SHARED. Jednoczesnie w wielu miejscach
    > jest wspomniane (nie tylko w Polsce), ze dociera pelna kwota przelewu na
    > rachunek odbiorcy. Jak to jest w praktyce ? Czy koszty banku beneficjenta
    > sa pobierane z konta beneficjenta oddzielnie nie umniejszajac kwoty
    > przelewu czy moze banki rezygnuja z pobierania kosztow za odbior ?
    > Pytanie jest dosc istotne, bo czesto trzeba przelac pelna kwotem bez
    > ryzyka
    > pomniejszenia.

    Nie istnieja koszty banku beneficjenta w tym schemacie. Gdyby jednak jakis
    bank pobieral oplaty za przychodzace przelewy SEPA (nie jestem do konca
    pewien czy im wolno, wydaje mi sie, ze nie wolno, ani razu sie z tym nie
    spotkalem) bylyby one pobierane od beneficjenta przelewu (i bylo by je widac
    jako oddzielna pozycje).

    marekz