  • 1. Data: 2009-02-21 15:53:38
    Temat: Wpadka
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    Kraków: zatrzymano "bankomatowych" złodzei
    PAP, POg /16:29

    Dwóch obywateli Rumunii, którzy kradli dane właścicieli kart bankomatowych
    zatrzymali krakowscy policjanci - powiedziała Katarzyna Cisło z zespołu
    prasowego małopolskiej policji.

    Policjanci zatrzymali mężczyzn na gorącym uczynku, gdy z bankomatu w ścisłym
    centrum miasta demontowali urządzenie służące do kopiowania danych z kart.
    Obaj zostali aresztowani na trzy miesiące.

    Podczas przeszukania ich samochodu funkcjonariusze znaleźli: specjalną
    nakładkę na bankomat, laptop i nośniki pamięci.

    - Na dyskach było kilka tysięcy plików z danymi właścicieli kart i numerami
    ich kont bankowych. Przestępcy mieli też program komputerowy do
    przetwarzania danych. Urządzenie, które montowali w bankomatach umożliwiało
    skanowanie informacji zakodowanych w pasku magnetycznym kart bankomatowych i
    było wyposażone w maleńką kamerę, która rejestrowała wybierane na
    klawiaturze cyfry kodu PIN - powiedziała Cisło.

    Według policjantów, wiele wskazuje na to, że 23- i 38-letni Rumuni wcześniej
    działali we Wrocławiu, Gdańsku i Gliwicach.

    http://wiadomosci.onet.pl/1921121,druk.html

  • 2. Data: 2009-02-21 16:05:09
    Temat: Re: Wpadka
    Od: "Virck" <V...@v...net>

    "MK" <m...@i...pl> wrote in message news:gnp825$46t$1@news.wp.pl...
> [...]
    > i było wyposażone w maleńką kamerę, która rejestrowała wybierane na
    > klawiaturze cyfry kodu PIN - powiedziała Cisło.

    No wlasnie glupcow nie sieja, sami sie rodza...Dlatego ja zawsze zaslaniam
    druga reka klawiature jak wpisuje kod PIN....

  • 3. Data: 2009-02-21 19:21:10
    Od: kuba <k...@k...onet.pl>

    Virck pisze:

    > No wlasnie glupcow nie sieja, sami sie rodza...Dlatego ja zawsze zaslaniam
    > druga reka klawiature jak wpisuje kod PIN....

    Przy nakladce na klawiaturze raczej to nic nie da ;)

  • 4. Data: 2009-02-21 19:35:21
    Od: "kashmiri" <a @ a . com>

> [...]
    > zatrzymali krakowscy policjanci - powiedziała Katarzyna Cisło z zespołu

    /.../

    Ciekaw jestem, dlaczego w polskich mediach tak niesamowicie ważna jest
    narodowość bohaterów każdej historii. W Wielkiej Brytanii pisze się po
    prostu: złodzieje ukradli. Przecież to nie paszport kradnie, tylko
    człowiek. (Mimo że w większości przypadków można by pisać równie dobrze:
    Polacy ukradli).

    A w Polsce, jak się nie daj Boże cudzoziemcowi zdarzy wejść w konflikt z
    prawem, zaraz wszystkie gazety roztrąbią: bo Rumun; Rosjanin; Niemiec;
    Cygan; itd. Czy chodzi o to, aby jeszcze bardziej pielęgnować i tak już
    wybujałą polską ksenofobię? Żeby dać lepsze samopoczucie czytelnikowi - z
    naiwnego założenia, etnicznie czystemu Polakowi? Żeby skini w ramach
    polskiej gościnności tym chętniej bili białych cudzoziemców i mordowali
    kolorowych? Bo jak czytam komentarze pod tekstami, to się zastanawiam nad
    poziomem inteligencji narodu...

    k.

  • 5. Data: 2009-02-21 21:45:07
    Od: "byku" <m...@n...pl>

    > Przy nakladce na klawiaturze raczej to nic nie da ;)

    a jak ja mam kartę multibanku z chipem to mogę liczyć że nie potrafią jej
    skopiować (na razie) ?

  • 6. Data: 2009-02-21 21:45:20
    Od: "Virck" <V...@v...net>

    "kuba" <k...@k...onet.pl> wrote in message news:gnpk78$9j7$1@news.onet.pl...

    > Przy nakladce na klawiaturze raczej to nic nie da ;)

    Ale do kamerki jak najbardziej....

  • 7. Data: 2009-02-21 22:20:29
    Od: "bradley.st" <b...@g...pl>

    On 21 Lut, 14:35, "kashmiri" <a @ a . com> wrote:

> [...]
    > polskiej gościnności tym chętniej bili białych cudzoziemców i mordowali
    > kolorowych? Bo jak czytam komentarze pod tekstami, to się zastanawiam nad

    No, bez przesady. Zgadzam sie z generalna idea, ale troche UK
    wyidealizowales:

    A Romanian woman charged in connection with the ?53m Securitas robbery
    in Kent in February was denied bail when she appeared in court.
    http://news.bbc.co.uk/2/hi/uk_news/england/kent/4955
    794.stm

    A Latvian man has admitted kidnapping and robbing a woman taxi driver
    during an abduction that involved a journey across three counties.
    http://news.bbc.co.uk/2/hi/uk_news/england/lincolnsh
    ire/7071275.stm

    A Lithuanian man is found guilty of killing a woman whose head was
    found by children on a beach..
    http://news.bbc.co.uk/2/hi/uk_news/scotland/tayside_
    and_central/7885628.stm

    A Polish migrant has been found guilty of the manslaughter of a war
    veteran at his caravan in Lincolnshire.
    http://news.bbc.co.uk/2/hi/uk_news/england/lincolnsh
    ire/7058867.stm

    I zauwaz, ze to przyklady wziete z "szacownego" serwisu, a nie The Sun
    na przyklad :)

    A na pytania, ktore zadales MOGLBYM odpowiedziec, ale przypuszczam, ze
    skonczyloby sie to komentarzem: "A u was to murzynow bija!" pod moim
    adresem. :)

  • 8. Data: 2009-02-22 08:02:25
    Od: "kashmiri" <a @ a . com>

    "byku" <m...@n...pl> wrote in message

    > a jak ja mam kartę multibanku z chipem to mogę liczyć że nie potrafią jej
    > skopiować (na razie) ?

    Tylko jeśli wykasujesz/zniszczysz pasek magnetyczny.

    No ale wtedy starsze bankomaty takiej karty nie obsłużą.

    k.

  • 9. Data: 2009-02-23 10:19:54
    Od: Tomasz Nowicki <t...@s...com>

    Dnia Sat, 21 Feb 2009 23:35:21 +0400, kashmiri napisał(a):

    > A w Polsce, jak się nie daj Boże cudzoziemcowi zdarzy wejść w konflikt z
    > prawem, zaraz wszystkie gazety roztrąbią: bo Rumun; Rosjanin; Niemiec;
    > Cygan; itd. Czy chodzi o to, aby jeszcze bardziej pielęgnować i tak już

    Ważne, że nie piszą "Żyd", tylko to się liczy ;)

    T.

  • 10. Data: 2009-02-24 17:08:16
    Od: Jaroslaw Berezowski <p...@g...pl>

> [...]

    > A w Polsce, jak się nie daj Boże cudzoziemcowi zdarzy wejść w konflikt z
    > prawem, zaraz wszystkie gazety roztrąbią: bo Rumun; Rosjanin; Niemiec;
    Na marginesie, to narodowosci nie obywatelstwa. Nie musza byc
    "cudzoziemcami" w sensie obywatelstwa.

    --
    Jaroslaw "Jaros" Berezowski