    From: maho <m...@p...net>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: problem z zapłaceniem kartą
    Date: Wed, 21 Sep 2005 13:09:17 +0200

    Grzes wrote:
    > Witam
    >
    > wczoraj chciałem zapłacic kartą w aptece. Farmaceuta jak zobaczył że 25
    > zł chcę zapłacić kartą to najpierw narzekał że mu zarobek zabieram, a
    > potem mnie przekonywał, że czytnik nie chce przeczytać karty (płaciłem
    > ta kartą 5 minut wcześniej w innym sklepie). Dopiero po tym jak się
    > uparłem żeby próbował do skutku to nagle cudem czytnik zaczął działać.
    > Co zrobić gdyby sklep jednak się uparł i nie chciał przyjąć karty nawet
    > jeśli wiem że karta jest OK?
    > Czy limity stosowane przez sklepy są zgodne z prawem? np. płatność karta
> [...]

    Jak masz czas, i nie ma wywieszki że "płatność kartą od tylu a tylu
    złotych" widzącej przed wejściem do sklepu, to spokojnie powoli
    przekonujesz człowieka że: a)musi przyjąć ci tą płatnośc, b) nie masz
    gotówki/gotówka ci jest potrzebna na coś innego, c)musisz to kupić więc
    (a). Jak nie pomagasz powtarzasz argumentację do skutku.

    Grozi to linczem ze strony kolejki która za tobą stoi (z drugiej strony
    rosnąca kolejka za tobą wywiera też presję na sprzedawcę), oraz stratą
    czasu jeżeli sprzedawca okaże się bardziej cierpliwy i asertywny od
    ciebie :)

    pozdrav

    maHo