  • 11. Data: 2004-01-24 15:50:57
    Temat: Re: [press] Błąd na stronie LOT-u groźny dla klientów
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...org.pl>

    On Sat, 24 Jan 2004 14:53:43 +0100, MiKo <m...@n...wp.pl> wrote:

    >Najwyzszy czas zrobic, jesli Onetowi szkoda paru dolarow na certyfikat.
    >Rownie dobrze mogliby publikowac liste klientow i ich kart kredytowych
    >na swoich stronach :( Przy takiej ignorancji eBiznes w Polsce nie ma
    >szans...

    Fakt. Przy takiej, jaką Ty prezentujesz.
    Masz dane mojej karty. Wszystkie. I co z tego?
    --
    ___________ (R)

  • 12. Data: 2004-01-24 16:23:40
    Od: "Piotr" <p...@c...cz>

    > Najwyzszy czas zrobic, jesli Onetowi szkoda paru dolarow na certyfikat.
    > Rownie dobrze mogliby publikowac liste klientow i ich kart kredytowych
    > na swoich stronach :( Przy takiej ignorancji eBiznes w Polsce nie ma

    A skad niby mial by miec dane kart? Sama czesc transakcyjna nie znajduje sie
    u nich i nawet nie przelatuje przez ich system... W sumie - jak nie ma co
    pisac to najlepiej napisac o wielkiej awarii, hakerstwie, itp... W sumie w
    tym przypadku jedynie dane teleadresowe lecialy nieszyfrowane - podobnie jak
    w 99% sklepow internetowych...

    Pozdr.,
    Piotr

  • 13. Data: 2004-01-24 17:27:04
    Od: "Grzegorz Podsiadło" <e...@a...w.stopce>

    MiKo wrote in news:butsus$qmm$1@korweta.task.gda.pl:

    > Rownie dobrze mogliby publikowac liste klientow i ich
    > kart kredytowych na swoich stronach :( Przy takiej ignorancji
    > eBiznes w Polsce nie ma szans...

    To że nie ma szyfrowania nie oznacza że dane może przechwycić każdy. Po
    prostu jest mniej bezpiecznie. Nie żebym bronił kogoś kto nie używa ssl
    do przesyłania numerów kart, ale fajnie trochę pomyśleć zanim zacznie
    się panikować.

    --
    empeg // e m p e g /a t/ h o t /d o t/ p l

    {9F5D37F9-65D1-4ECB-871D-8408DD4391F9}

  • 14. Data: 2004-01-24 18:02:39
    Od: SebCz <a...@a...pl>

    > Fakt. Przy takiej, jaką Ty prezentujesz.
    > Masz dane mojej karty. Wszystkie. I co z tego?

    Być może jestem nieoświecony, ale poprosze o Twoje dany z karty.
    Wszystkie. Zaraz zrobię zakupy. Na Twoja kartę. Na adres wskazany przeze
    mnie.
    Czy może czegoś nie wiem? .... ?
    --
    ______
    Pozdrowienia

  • 15. Data: 2004-01-24 18:25:50
    Od: "Wojciech Nawara" <[WYTNIJTO]usenet@nawara.info>

    Użytkownik "Piotr" <p...@c...cz> napisał w wiadomości

    > A skad niby mial by miec dane kart? Sama czesc transakcyjna nie znajduje
    sie
    > u nich i nawet nie przelatuje przez ich system...

    Jak nie jak tak ?

    Chyba, że mówisz o locie - bo chyba nie o onetowym samolocie ?

    --
    Pozdrawiam,

    Wojciech Nawara, telefon.gsm.pl
    usenet (at) nawara.info

  • 16. Data: 2004-01-24 18:58:56
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org>

    Użytkownik "SebCz" <a...@a...pl> napisał w wiadomości
    > Być może jestem nieoświecony, ale poprosze o Twoje dany z karty.
    > Wszystkie. Zaraz zrobię zakupy. Na Twoja kartę. Na adres wskazany przeze
    > mnie.
    > Czy może czegoś nie wiem? .... ?

    Prócz tego, że w ciągu krótkiego czasu będziesz miał w domu policję i
    postawią Cię przed sądem, to nic...

    Pozdrawiam,
    Washko

  • 17. Data: 2004-01-24 20:29:59
    Od: "WaSyL" <wasylek@remove_me.clubbing.pl>

    "MiKo" <m...@n...wp.pl> wrote in message

> [...]
    > Rownie dobrze mogliby publikowac liste klientow i ich kart kredytowych
    > na swoich stronach :( Przy takiej ignorancji eBiznes w Polsce nie ma

    Raczej na akcelerator ssl.

  • 18. Data: 2004-01-24 20:48:22
    Od: "Wojciech Nawara" <[WYTNIJTO]usenet@nawara.info>

    Użytkownik "MiKo" <m...@n...wp.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Rownie dobrze mogliby publikowac liste klientow i ich kart kredytowych
    > na swoich stronach :( Przy takiej ignorancji eBiznes w Polsce nie ma

    Zresztą conajmniej mnie to dziwi... Akurat ssl dla onetu problemem nie jest,
    a i współpracuje z CitiConnect i eCard.

  • 19. Data: 2004-01-25 09:39:39
    Od: SebCz <a...@a...pl>

    > Prócz tego, że w ciągu krótkiego czasu będziesz miał w domu policję i
    > postawią Cię przed sądem, to nic...

    Masz na mysli 'policję pod wskazanym adresem' chyba, a to nie musi być to
    samo co adres domowy. Było już o takich przypadkach. A raczej nie
    chciałbym miec świadomości, że to, czy obrobią mi kartę będzie zależało od
    tego, czy złodziej się boi policji pod wskazanym adresem, czy nie.
    I z tym krótkim czasem to chyba przesadziłeś według mojego odczucia.
    --
    ______
    Pozdrowienia

  • 20. Data: 2004-01-25 13:26:16
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org>

    > Masz na mysli 'policję pod wskazanym adresem' chyba, a to nie musi być to
    > samo co adres domowy. Było już o takich przypadkach.

    Oczywiście, że nie musi. Ale są jeszcze logi itp.

    > A raczej nie
    > chciałbym miec świadomości, że to, czy obrobią mi kartę będzie zależało od
    > tego, czy złodziej się boi policji pod wskazanym adresem, czy nie.

    Tyle, że to jest bez znaczenia, bo kasę dostaniesz z powrotem od banku i
    ściganie złodzieja zupełnie nie będzie Cię obchodzić.

    > I z tym krótkim czasem to chyba przesadziłeś według mojego odczucia.

    Może. Pewnie zależy od tego jak wykwalifikowany złodziej się trafi. Uznałem
    jednak, że Ty nie masz o tym pojęcia, więc do Ciebie dotarliby szybko :))

    Pozdrawiam,
    Washko