  • 1. Data: 2004-01-24 11:04:51
    Temat: Jak z płatościami w UE kartą Visa Electron ???
    Od: <p...@p...onet.pl>

    Witam !!!

    Interesuje mnie głównie jak z akceptowalnością w sklepach restauracjach
    stacje paliwowe
    oraz inne głównie w Niemczech ???

    Dzięki z góry za odpowiedź

    Piotr
    Dolnośląskie
    e-mail p...@p...onet.pl

  • 2. Data: 2004-01-24 11:10:47
    Temat: Re: Jak z płatościami w UE kartą Visa Electron ???
    Od: "uzytkownik" <j...@w...pl>

    wiec jezeli chodzi o płaską electronke to w Niemczech mozesz miec kłopoty,
    ponieważ tylko 50% wszystkich punktów akceptujących karty akceptuje Visa
    electron. Ma to oczywiście zawiązek z prowizjami jakie płacą akceptanci. Za
    kredytówke (czyli kartę wypukłą) płacą prowizje procentową, a za płaskie (np
    Visa Electron) i procentową i stałą w wysokości 28 euro centów. wogle we
    wszystkich krajach niemiecko jezycznych (asutria, szwajcaria) bedziesz mial
    klopoty w poslugiwaniu sie plaska karta. na stacji benzynowej pewnie zapłacisz
    ale juz na pewno nie w kazdej restauracji. zobacz inne posty podobno MultiBank
    i PBK wydają karty kredytowe za darmo. tylko trzeba mieć stłe dochody powyżej
    1500zł (lub mBank tylko tam nie wszystkie karty kredytowe są wypukłe)

  • 3. Data: 2004-01-24 14:11:26
    Od: "MŁG" <m...@p...gazeta.pl>

    W zeszlym roku odwiedzilem Hamburg, majac w porftelu karty Visa Electron i
    Visa Classic. Dopiero na miejscu ze zdziwieniem odkrylem, ze obydwoma tymi
    kartami mozna tam placic jedynie w "turystycznie" zorientowanych miejscach,
    czyli na lotnisku czy niektorych stacjach benzynowych. W pozostalych
    miejscach, typu spozywczy, mozna placic wylacznie jakimis ichniejszymi
    kartami wydawanymi do niemieckich kont, ktore sluza im jako elektroniczne
    portmonetki (mozna za nie nawet kupic bilet na autobus czy metro, albo
    znaczek pocztowy w automacie). Oczywiscie na miescie jest mnostwo bankomatow
    akceptujacych obie karty Visa, ale to juz nie to samo co placenie karta za
    zakupy.
    Znacznie lepsza sytuacja panuje we Francji. W Paryzu karta Visa zaplacisz za
    metro, wjazd na wieze Eiffela, bilet na autobus z lotniska czy RER,
    praktycznie w kazdym spozywczym tez.

    Pozdro!

    MŁG

  • 4. Data: 2004-01-24 16:52:10
    Od: <p...@p...onet.pl>

    >Visa Electron i Visa Classic.

    Witam

    Z tego co piszecie to raczej lub głównie w sklepach można płacić
    ale taki jest duży z tym problem w Germanii ;)

    A jestem w trakcie załatwiania karty Visa Electron
    debetowa w mBanku i właśnie dla tego zadałem
    pytanie czy będzie można płacić w sklepach lub innych ????

    Piotr
    Dolnyśląsk
    p...@p...onet.pl

  • 5. Data: 2004-01-24 17:28:57
    Od: "mr_fix" <m...@k...pl>

    > Witam
    >
    > Z tego co piszecie to raczej lub głównie w sklepach można płacić
    > ale taki jest duży z tym problem w Germanii ;)

    Oj jest... jestem teraz w Kassel... Niestety - nie ma reguly... w jednym
    miejscu zaplacisz w innym nie. (VISA Electron debetowa mBank i BPH PBK).
    Czasem jest tak ze w jednym sklepie zaplacisz a juz w innym tej samej sieci
    nie. No ale tu Niemcy sa i porzadek itd... ;-) Bankomaty i owszem bez
    problemu... No moze poza tym ze musieli odwrotnie je zainstalowac (karte
    wklada sie paskiem do gory) ;->.

    Na cale szczescie zostaje tu tyle ze wyposazylem sie w tutejsze konto z
    karta...

    pzdrv
    mr_fix

  • 6. Data: 2004-01-24 20:11:56
    Od: "krzysiekL" <k...@w...wp.pl>

    Dnia Sat, 24 Jan 2004 12:10:47 +0100, uzytkownik napisal/a:

> [...]
    > prowizje procentową, a za płaskie (np Visa Electron) i procentową i
    > stałą w wysokości 28 euro centów. zobacz inne posty podobno MultiBank
    a wystarczy Visa Classic debetowa??

    Krzysiek

  • 7. Data: 2004-01-25 09:02:41
    Od: "Wojciech Nawara" <[WYTNIJTO]usenet@nawara.info>

    Użytkownik "uzytkownik" <j...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    (np
    > Visa Electron) i procentową i stałą w wysokości 28 euro centów. wogle we

    Od kiedy wyrażenie 'karta kredytowa' jest synonimem wyrażenia 'karta
    wypukła' ?

    --
    Pozdrawiam,

    Wojciech Nawara, telefon.gsm.pl
    usenet (at) nawara.info

  • 8. Data: 2004-01-25 09:03:22
    Temat: Re: Jak z p3ato?ciami w UE kart? Visa Electron ???
    Od: "Wojciech Nawara" <[WYTNIJTO]usenet@nawara.info>

    Użytkownik "krzysiekL" <k...@w...wp.pl> napisał w wiadomości

    > Ma to oczywiście zawiązek z prowizjami jakie

    > a wystarczy Visa Classic debetowa??

    Oczywiście, że sposób rozliczania nie ma znaczenia. Koledze mieszają się
    pojęcia.

  • 9. Data: 2004-01-25 09:18:24
    Od: j...@w...pl

    > Od kiedy wyrażenie 'karta kredytowa' jest synonimem wyrażenia 'karta
    > wypukła' ?

    Masz racje karta kredytowa nie musi być wypukła :)
    Tylko zapłać mi płaską kredytówką (np mBanku) w przynajmniej co 2 sklepie z
    dobrymi ubraniami w Niemczech. Jezeli Ci sie to uda to jesteś wielki.
    Jezeli chodzi o prowizje płacone przez akceptantów to faktycznie nie jestem
    ekspertem, ale odsyłam do archwum Gazety Wyborczej...
    z artykułu opublikowanego w listopadzie jasno wynika czemu i gdzie najlepiej
    rozwiją się tranzakcje bezgotówkowe, (bo sam sobie odpowiedz jak byś prowadził
    sklep w Niemczech to zapewne być chciał akceptować wszystkie karty - bo masz
    wiecje klientów, a skoro pewnych nie akceptujesz to tylko dlatego że nie
    wszystko Ci się opłaca)

  • 10. Data: 2004-01-25 09:24:15
    Od: "Wojciech Nawara" <[WYTNIJTO]usenet@nawara.info>

    Użytkownik <j...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Masz racje karta kredytowa nie musi być wypukła :)
    > Tylko zapłać mi płaską kredytówką (np mBanku) w przynajmniej co 2 sklepie
    > dobrymi ubraniami w Niemczech. Jezeli Ci sie to uda to jesteś wielki.

    Pytanie pomocnicze: czy każda karta wypukła jest kredytową ?