  • 1. Data: 2002-08-01 20:22:55
    Temat: potwierdzenie splaty
    Od: "Wodna\(x\)12" <w...@p...onet.pl>

    Ahoj :-))
    Informacja bardziej dla klientów niż pracowników banków.
    W przypadku wcześniejszej spłaty pożyczki, umorzenia
    jej części - żądajcie zawsze pisemnego potwierdzenia
    wygaśnięcia zobowiązania.

    Spłacałem pożyczkę "powodziową" od 1997 roku.
    Pożyczka była z BGK , pośrednikiem był Bank
    Śląski O/Ustroń. Ustawowo przyznano mi w kwietniu
    umorzenie ostatnich 10% spłacanej kwoty. Nawet prosiłem
    by przysłali jakieś pismo - nie doczekałem się :-((.

    Podstawowe konta mam w PKO BP. Od kwietnia
    wszystkie moje wnioski w Ustroniu o pożyczkę,
    powiększenie kredytu odnawialnego, itp. były załatwiane
    odmownie mimo że wcześniej była informacja proszę
    złożyć wniosek. Sprawa wydała się przypadkowo,
    złożyłem wniosek o pożyczkę "Lato" i telefonicznie
    dowiedziałem się, że mam jakieś zadłużenie którego
    nie wykazałem w wniosku!
    Podano kwotę raty i wysokość zadłużenia. Pracownik
    banku nie potrafił podać w którym banku jest to
    zadłużenie. Szybko ustaliłem że chodzi o pożyczkę
    która wg pracownic Banku Śl. dawno jest uregulowana.

    Piany na ustach dostałem dopiero gdy pani z Banku
    Śląskiego powiedziała że "przeprasza mnie bardzo
    ale pismo potwierdzające że nie mam tego zadłużenia
    dostanę wtedy gdy oni otrzymają fax. o tym z Banku
    Gospodarstwa Krajowego". Zrobili ze mnie niesolidnego
    klienta i chcą od innych potwierdzenia że tak nie jest!

    Dla własnego spokoju w stosunkach z bankami żądajcie
    wszystkiego na piśmie.
    Druga uwaga - śmiałem się że w czeskich bankach
    pracują klony, teraz zmieniłem zdanie w naszych
    też staje się to standardem.

    Zdrowia ludziom, więcej RAM (rozsądku, asertywności,
    mądrości) klonom.

    Wodnik

  • 2. Data: 2002-08-02 06:04:08
    Temat: Re: potwierdzenie splaty
    Od: "Piotr Orzechowski" <news@USUN_SPAMpiotrorzechowski.com>

    "Wodna(x)12" <w...@p...onet.pl> wrote in message

> [...]
    > wszystkiego na piśmie.
    > Druga uwaga - śmiałem się że w czeskich bankach
    > pracują klony, teraz zmieniłem zdanie w naszych

    pisemne potwierdzenie to jedno, a wykreślenie z BIK to drugie

    oprócz potwierdzenia pisemnego trzeba zażądać aby pokazali potwierdzenie
    wykreślenia kredytu z BIK

    pozdrawiam
    Piotr Orzechowski

  • 3. Data: 2002-08-02 07:53:44
    Od: "Kamil Jońca" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Piotr Orzechowski" <news@USUN_SPAMpiotrorzechowski.com> napisał
    w wiadomości news:aid7br$aot$1@news.tpi.pl...
    > "Wodna(x)12" <w...@p...onet.pl> wrote in message

    [...]

    > pisemne potwierdzenie to jedno, a wykreślenie z BIK to drugie
    >
    > oprócz potwierdzenia pisemnego trzeba zażądać aby pokazali potwierdzenie
    > wykreślenia kredytu z BIK
    Taa....
    A miało być tak pięknie.
    A informacja dla klienta o kredytach to tylko zbędne koszty.
    Bo przecież klient nie powinien wiedzieć, co też bank na niego wpisał, bo
    jeszcze
    przypadkiem zrobi z tego użytek.

    Ech, smutne.
    KJ

  • 4. Data: 2002-08-05 19:03:13
    Temat: Re: potwierdzenie splaty cd :-((
    Od: "Wodna\(x\)12" <w...@p...onet.pl>

    Witam
    "Kamil Jońca" i "Piotr Orzechowski" skomentowali moją wypowiedź:

    > Bo przecież klient nie powinien wiedzieć, co też bank na niego wpisał,
    > bo jeszcze przypadkiem zrobi z tego użytek.

    Niestety jest źle, gdyż mimo próśb o wyjaśnienie sprawy jest
    dalej nie załatwiona. Panie z BŚ ING O/Ustroń twierdzą
    że to ma załatwić BGK, który z kolei ma kilkumiesięczne
    opóźnienia w aktualizacji dokumentacji ?!. Podobno nie
    byłem zgłoszony do BIK z tą pożyczką. Mój "macierzysty"
    bank PKO BP pokazał mi informację że jednak figuruję w
    tym rejestrze BIK.

    W tym stanie rzeczy proszę Was o następującą pomoc,
    rady i informacje.

    Adres instytucji do której mam napisać by to wszystko
    wyprostowała. Czytałem tutaj o Arbitrze Bankowym.
    Proszę podajcie jego adres. Niestety jestem modemiarzem
    i w dodatku wyjeżdżam znowu na kilka dni stąd nie mam
    za bardzo czasu i sił na wyszukiwanie tych danych.

    Nie chcę dochodzić materialnego zadośćuczynienia
    moich szkód "moralnych" i finansowych bo to trudne do
    udowodnienia a i koszty mogą być wyższe od ewentualnego
    wyrównania. Jednak we wniosku z radością napiszę by
    odpowiedzialne za te błędy banki wpłaciły odpowiednią kwotę
    na jakiś zacny, społeczny cel. Może w ten sposób hasło
    klient jest najważniejszy będzie na równi traktowane z hasłem
    zysk ponad wszystko.

    Chcę by sprawę załatwiono szybko i skutecznie.
    Prawdopodobnie wielu klientów banków ma podobne problemy,
    stąd ten sygnał może udoskonalić procedury w bankach.
    Z drugiej strony nie chcę wyjść na pieniacza.

    Co o tym sądzicie.

    Pozdrawiam
    Wodnik
    PS. Może jakiś wzór pisma do Arbitra ?

  • 5. Data: 2002-08-05 20:00:13
    Od: "Rafal M" <markii@NO_SPAMpoczta.gazeta.pl>

    Użytkownik "Wodna(x)12" <w...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    .

    > Adres instytucji do której mam napisać by to wszystko
    > wyprostowała. Czytałem tutaj o Arbitrze Bankowym.
    > Proszę podajcie jego adres.

    http://www.zbp.pl i tam arbiter bankowy

    Bankowy Arbitraż Konsumencki
    ul. Smolna 10a
    00 - 375 Warszawa

    >Niestety jestem modemiarzem

    Znam ten bol :(

> [...]
    > wyrównania. Jednak we wniosku z radością napiszę by
    > odpowiedzialne za te błędy banki wpłaciły odpowiednią kwotę

    WOSP ;)

    > PS. Może jakiś wzór pisma do Arbitra ?

    http://www.zbp.pl/arbiter/wniosek.htm

    Ale nie wiem czy wyjdzie:

    3. Jakie sprawy mogą być rozpatrywane przez Arbitra bankowego:

    Mające charakter roszczeń pieniężnych z tytułu niewykonania lub
    nienależytego wykonania przez bank czynności bankowych lub innych czynności
    na rzecz konsumenta.
    których wartość przedmiotu sporu nie jest wyższa niż kwota 8.000 zł.
    powstałe po dniu 1 lipca 2001 r

    A wpis do BIKu nie ma hcarakteru roszczen pienieznych, chociaz na
    upartego...