  • 1. Data: 2002-08-14 19:31:03
    Temat: pin przy zakupach
    Od: "carlos" <o...@g...pl>

    Pytanko może troche naiwne...ale ja tu od niedawna. Przy niektórych
    płatnościach kartą trzeba wpisać swój PIN. O jakie karty chodzi,VC czy VE ?
    Takie rozwiazanie jest chyba bezpieczniejsze. Czy eLUKAS ma taką kartę?
    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl

  • 2. Data: 2002-08-14 20:16:24
    Temat: Re: pin przy zakupach
    Od: "Rafal M" <markii@NO_SPAMpoczta.gazeta.pl>

    Użytkownik "carlos" <o...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Pytanko może troche naiwne...ale ja tu od niedawna. Przy niektórych
    > płatnościach kartą trzeba wpisać swój PIN. O jakie karty chodzi,VC czy VE
    ?

    VE i maestro

    > Takie rozwiazanie jest chyba bezpieczniejsze.

    Wlasnie nie dokonca :)
    Jesli ktos podejrzy Twoj pin (a to jest latwe w marketach) i pozniej
    ukradnie twoja karte to moze swobodnie wyplacac pieniadze z bankomatow - a
    zauwaz ze zaden polski bank nie uznaje reklamacji tranzakcji z pinem :( Ot
    taka smutna prawda :(

  • 3. Data: 2002-08-14 20:25:57
    Od: "Wilczek" <w...@a...net.pl>

    > zauwaz ze zaden polski bank nie uznaje reklamacji tranzakcji z pinem :( Ot
    > taka smutna prawda :(

    blad :-)
    po zastrzezeniu uznaje inteligo :-)

    --
    -=Pozdrowionka=-

    Wilczek
    w...@b...pl
    ICQ: 4017758 <|> GG: 75722

  • 4. Data: 2002-08-14 20:39:38
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "Wilczek" <

    > blad :-)
    > po zastrzezeniu uznaje inteligo :-)

    no popatrz, nawet nie wiedzialem - dobrze czytać liste
    ale Fortis uznaje nawet przed zastrzezeniem - dla VE chyba -1 godz, a VC -24
    godz pewnie dlatego ze taka karta nie robi sie operacji z pinem ;-)
    *** blad ***

  • 5. Data: 2002-08-14 20:52:02
    Od: "Rafal M" <markii@NO_SPAMpoczta.gazeta.pl>

    > a VC -24
    > godz pewnie dlatego ze taka karta nie robi sie operacji z pinem ;-)

    debetowa VC mozesz wybrac z bankomatu :)

  • 6. Data: 2002-08-14 21:03:03
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "Rafal M"

    > debetowa VC mozesz wybrac z bankomatu :)

    nie tylko taką "mogę" - każdą mogę (i charge i kredytową)
    tylko tego się nie robi bo to się NIE OPŁACA ;-)))
    *** blad ***

  • 7. Data: 2002-08-15 19:11:34
    Od: "Rafal M" <markii@NO_SPAMpoczta.gazeta.pl>

    > Użytkownik "Rafal M"
    > nie tylko taką "mogę" - każdą mogę (i charge i kredytową)
    > tylko tego się nie robi bo to się NIE OPŁACA ;-)))

    Troch esie zle wyrazilem, w jakim sensie debetowa VC rozni sie od VE pod tym
    wzgledem?
    Jak by to byl KK VC to co innego

    Pozdrawiam
    Rafal M

  • 8. Data: 2002-08-16 07:59:41
    Od: "Klaus" <k...@N...gazeta.pl>

    blad <b...@W...pl> napisał(a):

    > Użytkownik "Rafal M"

    > nie tylko taką "mogę" - każdą mogę (i charge i kredytową)
    > tylko tego się nie robi bo to się NIE OPŁACA ;-)))
    > *** blad ***

    Zeby jeszcze zlodzieje byli na tyle "uczciwi" i nie obciazali nas dodatkowa
    prowizja za wyplate z bankomatu... :)))

  • 9. Data: 2002-08-16 08:18:19
    Od: "Karol Żwiruk" <k...@N...gazeta.pl>

    > Wlasnie nie dokonca :)

    Wg. mnie jest bezpieczniejsze, pod warunkiem że wpisujemy PIN
    bardzo dyskretnie, pomagając sobie drugą ręką ;-)
    Ale ze względu na zapisy w regulaminach - uważam generalnie że
    wszelkie wprowadzanie gdziekolwiek pinu (POSy, bankomaty)
    powinniśmy robić bardzo ostrożnie, przykrywając dłoń - drugą.
    Można się tego szybko nauczyć i jest to IMO duże zabezpieczenie.

    Większym problemem wydaje mi się są "nakładki" na pin-pady,
    obojętne czy soft- czy hard- ware'owe. Ale to juz inna para kaloszy.
    Jak ktoś ma jakies doświadczenia w tej dziedzinie to proszę o głos ;-)

    Karol Żwiruk

  • 10. Data: 2002-08-16 08:21:49
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Fri, Aug 16, 2002 at 08:18:19AM +0000, Karol =?ISO-8859-2?Q?=AFwiruk ?= wrote:

    > Wg. mnie jest bezpieczniejsze, pod warunkiem że wpisujemy PIN
    > bardzo dyskretnie, pomagając sobie drugą ręką ;-)

    Generalnie PINowanie nie jest bezpieczne ze wzgledu na regulamin,
    ktory w takim momencie zrzuca na posiadacza odpowiedzialnosc za
    transakcje.

    Pisze generalnie, bo nie dotyczy to wszystkich kart i wszystkich sytuacji.

    --

    --w