  • 31. Data: 2002-04-07 15:23:46
    Temat: Re: pierwsze konto bankowe
    Od: "Szymon" <w...@p...com>

    Użytkownik "Jaco" <jaco@alphaSPAM___PREECZ.net.pl> napisał w wiadomości
    news:a8pb1e$98p$1@news.onet.pl...

    > Dla jednych kiepsko, dla innych bezpiecznie. :)

    Myslisz sie. Karte mam do ekonta. Wieksze sumy trzymam na emax. Normalnie na
    ekoncie mam 100zl i licze sie z ich utrata na wypadek kradziezy karty. Moje
    zakupy przecietne to 30-40zl, wiec jest OK.
    Zdarzylo mi sie natomiast jechac na uczelnie w sobote. Nie wiedzialem czy
    kasa jest czynna czy nie, wiec zamiast wybrac 1500zl (oplata za semestr)
    wolalem wziac karte. Gdyby byla czynna to bankomat Euronetu jest 50m od
    uczelni. Gdyby nie - nie musze sie bawic w ponowne przelewy do mBanku, bo
    gotowka "niestrawiona". problem w tym, ze to 1000zl okazalo sie za male.

    Zależy kto jakie ma
    > potrzeby. W praktyce tylko raz zdażyło mi się wykorzystać cały limit. Jak
    > robisz większe zakupy to limit przy płatnosciach kartą wynosi 5000.

    Tak i jest wystarczajacy.

    Większą
    > gotówkę wolę przelać do marmurka i odebrać w kasie.

    Wieksza niz 1000... gdybym tak zrobil to w przypadku zamknietej kasy
    stracilbym procenty za kilka dni i jechal w pociagu z gotowka. Przyklad jest
    jak najbardziej prawdziwy - zadna teoria.

    pzdr

  • 32. Data: 2002-04-07 22:18:59
    Od: "Jaco" <jaco@alphaSPAM___PREECZ.net.pl>

    Użytkownik "Szymon" <w...@p...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > kasa jest czynna czy nie, wiec zamiast wybrac 1500zl (oplata za semestr)

    No różne bywają przypadki, czasem może się przydać więcej. W praktyce jednak
    większość banków, które znam nie dają większego limitu wyplat w bankomacie
    na karty debetowe.
    BTW
    U nas na uczelni można bez problemu płacić przelewem.

    Jaco

  • 33. Data: 2002-04-08 07:53:19
    Od: Justyna Biała <n...@s...pl>

    On Sat, 6 Apr 2002 22:13:11 +0200, Piotr Filipkowski <p...@i...pl>
    wrote:
    > Chyba nie mieszkamy w tym samym Białymstoku.

    Chyba po prostu patrzymy na sprawy z innej perspektywy.

    > Jak już wcześniej pisałaś w Twoim Białymstoku nie ma oddziału Citibanku

    Taką dostałam inormację, a że nie poszłam i nie sprawdziłam empirycznie, to
    dopiero na tej grupie mogłam ją zweryfikować.

    > W Twoim Białymstoku "przez pięć lat sporo się zmieniło, ale placenie kartą
    > nie należy do normy jeszcze. Ekskluzywne sklepiki na ul. Lipowej i wielkie
    > hipermarkety honorują karty". W moim płacę kartą prawie wszędzie i dla mnie
    > to jest norma.

    W innym poście namisałeś, że jedyne bankomaty euronetu są w Macro i w Auchan.
    Czy pięć lat temu istaniały w Białymstoku te hipermarkety? (to apropos zmian).
    A jeśli chodzi po honorowanie kart "prawie wszędzie", to w sklepach z rodzaju
    osiedlowy spożywczy raczej nie dokonam transakcji za pomoca karty. Nie mam
    pewności jak np. jest w ksiągarniach, ale czy dajmy na to każdy butik będzie
    honorował karty?
    Dodam, że dla mnie bywanie w Macro, Marko, Auchan, to nie jest norma i nie
    będzie, bo nie znoszę tych molochów.

    BTW, dzięki za informację, mam nadzieję, że prawdziwą, że tylko w tych dwóch
    punktach znajdę bankomaty euronetu.

    pozdrawiam

    nell

    --
    eounicorn - Escape of the Unicorn
    Free 2D flying shooter game -- http://eounicorn.sourceforge.net

  • 34. Data: 2002-04-08 08:49:02
    Od: "Szymon" <w...@p...com>

    > No różne bywają przypadki, czasem może się przydać więcej. W praktyce
    jednak
    > większość banków, które znam nie dają większego limitu wyplat w bankomacie
    > na karty debetowe.

    Inteligo - bez limitow :-) I prowadzenie za darmo.

    > BTW
    > U nas na uczelni można bez problemu płacić przelewem.

    Tez mozna, ale rozliczam sie nie na podstawie wyciagu bankowego, ale xero
    dowodu wplaty i okazania oryginalu. Kazdy wiec wirtualny bank odpada
    (potwierdzenie papierowe kosztuje). Dlatego chcialem wplacic w kasie, a nie
    na poczcie (7,5zl prowizja), bo w kasie oczywiscie bezprowizyjnie.

    pzdr