  • 1. Data: 2006-02-20 20:10:47
    Temat: pełnomocnik czy współwłaściciel
    Od: ianus <U...@o...pl>

    Stanąłem przed konieczością umożliwienia małżonce dostępu do konta,
    które do tej pory jest moją wyłączną sprawą - dostępu na wypadek
    powiedzmy zdarzenia losowego. Które rozwiązanie jest korzystniejsze z
    punktu widzenia nieograniczania użyteczności konta? Współwłasność konta
    czy może raczej pełnomocnictwo? Dodam, że chodzi o konto w MBanku.

    pozdr.
    JS

  • 2. Data: 2006-02-20 20:19:13
    Temat: Re: pełnomocnik czy współwłaściciel
    Od: Marcin Nowakowski <m...@U...net.pl>

    Dnia 2006-02-20 21:10, osobnik ianus stwierdził, iż:
    [cut]
    To zależy, czym jest zdarzenie "losowe". Jeśli masz na myśli (tfu)
    śmierć, to pełnomocnictwo wygasa z chwilą śmierci.

    --
    Marcin Nowakowski
    mcr[at]wroclaw[dot]net[dot]pl

  • 3. Data: 2006-02-20 20:24:49
    Od: Bronislaw Wolyniec <w...@S...poczta.onet.pl>

    On Mon, 20 Feb 2006 21:10:47 +0100, ianus <U...@o...pl> wrote:

    >Które rozwiązanie jest korzystniejsze z
    >punktu widzenia nieograniczania użyteczności konta? Współwłasność konta
    >czy może raczej pełnomocnictwo? Dodam, że chodzi o konto w MBanku.

    Oczywiscie wspolwlasnosc.

    BW,
    http://www.bwportal.pl
    Twoje finanse...

  • 4. Data: 2006-02-20 20:43:53
    Od: Bronislaw Wolyniec <w...@S...poczta.onet.pl>

> [...]

    >punktu widzenia nieograniczania użyteczności konta? Współwłasność konta
    >czy może raczej pełnomocnictwo? Dodam, że chodzi o konto w MBanku.

    Info tutaj:
    http://www.mbank.com.pl/przewodnik/pytania/faq.html?
    14,1#222

    BW,
    http://www.bwportal.pl
    Twoje finanse...

  • 5. Data: 2006-02-20 21:09:41
    Od: "Dawid Kulbicki" <d...@W...kulbi.prv.pl>

    ianus wrote:
> [...]
    > punktu widzenia nieograniczania użyteczności konta? Współwłasność
    > konta czy może raczej pełnomocnictwo? Dodam, że chodzi o konto w

    Zasadniczo współwłasność jest bardziej dalekoidąca.
    No i trochę tańsza w obsłudze.

    Ale jeśli masz uruchomioną pożyczkę w eKoncie, to musisz się liczyć z
    dodatkowymi opłatami za aneks do umowy.

    --
    Dawid

  • 6. Data: 2006-02-21 10:12:26
    Od: Trzypion <t...@o...org.pl>

    On Mon, 20 Feb 2006 21:10:47 +0100, ianus <U...@o...pl> wrote:

    >Stanąłem przed konieczością umożliwienia małżonce dostępu do konta,
    >które do tej pory jest moją wyłączną sprawą - dostępu na wypadek

    Nie jest. Z mocy prawa jesteście współwłaścicielami.

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/fotki/Reporterka/II_

  • 7. Data: 2006-02-21 10:26:30
    Od: Catbert <c...@w...pl>

    On 2/21/2006 11:12 AM, Trzypion wrote:

    > Nie jest. Z mocy prawa jesteście współwłaścicielami.

    Ja und nein.

    Był niedawno film w tv, w którym kobitka zawarła związek małżeński, by
    wyczyścić konto, okazując w banku akt małżeństwa (USA).

    Polskie banki działają w oparciu o tzw. procedury - tj. stan faktyczny
    nie jest dla nich istotny - środki współmałżonka są niczym stan konta w
    OFE - są "własne", ale nie można się do nich dobrać.

    Jak bank ma stwierdzić, że nie ma np. rozdzielności majątkowej? Papier z
    ustanowioną rozdzielnością można okazać - a papier że nie jest
    ustanowiona? Oświadczenie?

    Pzdr: Witek

  • 8. Data: 2006-02-21 11:00:07
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Trzypion wrote:

    > Nie jest. Z mocy prawa jesteście współwłaścicielami.

    Z mocy prawa to to co najwyżej są małżeństwem, a nie współwłaścicielami
    konta i tyle.

  • 9. Data: 2006-02-21 14:07:19
    Od: Trzypion <t...@o...org.pl>

    On Tue, 21 Feb 2006 05:00:07 -0600, witek
    <w...@g...pl.spam.invalid> wrote:

    >Z mocy prawa to to co najwyżej są małżeństwem, a nie współwłaścicielami
    >konta i tyle.

    Z mocy prawa małżonkowie są współwłaścicielami majątku (z kilkoma
    wyłaczeniami).

  • 10. Data: 2006-02-21 14:29:51
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "Trzypion" <t...@o...org.pl> napisał w
    wiadomości news:547mv11ejicvloldlug5t8loc88gerrcmj@4ax.com...

    > Z mocy prawa małżonkowie są współwłaścicielami majątku (z kilkoma
    > wyłaczeniami).

    Majatku tak (pieniedzy na koncie) ale nie konta.
    Bank nie dopusci by malzonka "z mocy prawa" wydawala dyspozycje do konta
    (np. przelew) dopoki wlasciciel KONTA stosownego papieru nie podpisze. Takie
    dyspozycje moze wydawac "z mocy umowy" ktora (za zgoda wlasciciela konta)
    zawrze z bankiem.

    --
    Pozdrowienia
    ---