  • 81. Data: 2006-02-24 22:29:30
    Temat: Re: pełnomocnik czy współwłaściciel
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...org.pl>

    On Fri, 24 Feb 2006 23:18:00 +0100, Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>
    wrote:

    >Falsz, rzeczy kupowane za pieniadze pochodzace z odrebnego majatku
    >nie staja sie majatkiem wspolnym.

    Małżonkowie bez rozdzielności majątkowej (a o takich mowa) nie mają
    odrębnych majątków.

    >Jesli to majatek odrebny to zadna zgoda nie jest potrzebna. Jesli nie,
    >to napisz dlaczego to nie jest (nie moze byc) zwykly zarzad.

    Zobacz sobie jak to sprecyzowano w ustawie.
    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/fotki/Reporterka/II_

  • 82. Data: 2006-02-24 23:17:01
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Adam Płaszczyca napisał(a):
    > Na podstawie takowej, że wszystko co kupuje jedno ze współmałżonków
    > staje się majątkiem wspólnym.

    Przyjmijmy, że tak - co ma to wspólnego z wymogiem zgody?

    > To nie jest zwykły zarzą.

    Przeczytaj aktualny kodeks rodzinny i opiekuńczy (drugi czy trzeci raz
    już Ci to napisałem?).
    Pojęcie zwykłego zarządu i czynności dokonywanych w jego zakresie
    funkcjonowało do stycznia 2005 roku, teraz zgoda wymagana jest tylko w
    ściśle określonych przypadkach.

    KG

  • 83. Data: 2006-02-24 23:50:23
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Adam Płaszczyca <t...@o...org.pl> writes:

    > Małżonkowie bez rozdzielności majątkowej (a o takich mowa) nie mają
    > odrębnych majątków.

    Taaak, jasne. Domyslam sie ze o tym mowi np. art. 31 ustawy
    (i.e., sam poczatek dzialu traktujacego o majatkach)?

    Lepiej sie z ta ustawa zapoznaj przed zawarciem malzenstwa :-)

    > Zobacz sobie jak to sprecyzowano w ustawie.

    _Ja_ wiem jak to sprecyzowano w ustawie. Innymi slowy, wiem ze do
    zakupu samochodu zgoda malzonka nie jest potrzebna (tak jak wiedza
    to inni wlasciciele samochodow pozostajacy w zwiazku malzenskim
    z ustawowa wspolnoscia, ktorzy takiej zgody nie musieli uzyskiwac
    i ktorzy (choc to inna sprawa) sa wpisani tak jak ja jako jedyni
    w D.R.).

    Niezaleznie tez od tego czy dzialo sie to przed 20.01.2005 r., czy
    pozniej.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 84. Data: 2006-02-24 23:53:43
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    kam <#k...@w...pl#> writes:

    > Pojęcie zwykłego zarządu i czynności dokonywanych w jego zakresie
    > funkcjonowało do stycznia 2005 roku,

    BTW: wtedy tez nie wymagalo to zgody malzonka, a przynajmniej
    nie w wiekszosci (logicznych) przypadkow (stare przepisy maja
    w dalszym ciagu zastosowanie dla stwierdzenia stanu na dzien
    zakupu samochodu, wiekszosc byla kupiona zapewne wczesniej).
    --
    Krzysztof Halasa

  • 85. Data: 2006-02-27 13:24:05
    Od: " 666" <j...@i...pl>

    Wymień przypadek, kiedy jest się "właścicielem pieniędzy".
    JaC