  • 1. Data: 2002-02-22 20:20:04
    Temat: oprocentowanie w PKO BP
    Od: <s...@p...onet.pl>

    Tak się właśnie zastanawiam czy po kolejnych paru obniżkach stóp procentowych
    oprocentowanie kont osobu\istych w PKO BP będzie jeszcze dodatnie, zerowe czy
    tez może bank będzie pobierał ode mnie np. 3% od zgromadzonych przeze mnie
    środków na rachunku. Posiadam Superkonto Student, obecne oprocentowanie 2,60%
    (na www.pkobp.pl pisze, że jest 3% co jest nieprawdą), dla porównania np.
    oprocentowanie kredytu gotówkowego oprocentowanego wg stałej stopy procentowej,
    spłata w okresie do 12 m-cy: 16,2%. Lekka dysproporcja...

  • 2. Data: 2002-02-22 20:29:39
    Temat: Re: oprocentowanie w PKO BP
    Od: "AMRA" <a...@a...com>

> [...]
    procentowej,
    > spłata w okresie do 12 m-cy: 16,2%. Lekka dysproporcja...

    Akurat PKO BP to sie nie masz co czepiac. Zobacz inne banki - Pekao SA .
    Powiem wiecej zeby nie byc goloslownym:

    GB:

    Różne komentarze wywołała niedawna decyzja zarządu PKO BP o zmianie stawek
    oprocentowania niektórych depozytów i kredytów. Oficjalnie uzasadniono ją
    częściowo dostosowaniem do decyzji Rady Polityki Pieniężnej, która w końcu
    stycznia dokonała kolejnej obniżki stóp oficjalnych i średnio oprocentowanie
    kredytów w największy w kraju banku detalicznym spadło o 1,5 punktu proc.

    Gdzieniegdzie bank wyszedł jednak przed orkiestrę: W przypadku niektórych
    kredytów konsumpcyjnych oraz pożyczek dla małych i średnich przedsiębiorstw,
    obniżki były nawet głębsze, sięgając 2-3 pp. Warto zwrócić uwagę, że była to
    już druga od początku tego roku obniżka oprocentowania kredytów o stałej
    stopie procentowej w PKO Banku Polskim - napisano w komunikacie o decyzji
    zarządu. - W trosce o zachowanie realnej wartości środków powierzonych
    bankowi przez klientów, zarząd zadecydował o utrzymaniu na dotychczasowym
    poziomie oprocentowania kont osobistych i obiegowych książeczek
    oszczędnościowych. (...) W przypadku kont dla studentów, rozumiejąc
    szczególną sytuację osób uczących się, podjęto decyzję o zwiększeniu
    oprocentowania do 3 proc.

    Ani decyzje tego typu, ani uzasadnienie, do zwyczajnych nie należały. Z
    jednej strony zadowoleni powinni być deponenci i Rada Polityki Pieniężnej,
    bo decydowano w trosce o zachowanie realnej wartości środków, z drugiej -
    kredytobiorcy i rząd, bo w kredytach obniżki były nawet głębsze. Pojawiły
    się więc podejrzenia o polityczne motywy decyzji zarządu państwowego banku.
    Niektórzy rządowi politycy narzekają bowiem, że banki dotychczas - w reakcji
    na decyzje RPP - szybciej obniżały stopy od depozytów niż od kredytów.
    Odmienna polityka mającego wciąż duży udział w rynku PKO BP, może mieć - jak
    bywało przedtem - wpływ na kształtowanie marż przez jego konkurentów. Ja
    osobiście nie odczułam żadnych nacisków na bank, powiedziała kilka dni temu
    pytana o to jego szefowa, Henryka Pieronkiewicz, zapewniając, że zarząd
    kierował się wyłącznie sygnałami z rynku.

    Obniżkę oprocentowania trudno jednak pogodzić z zapowiedzią kierownictwa PKO
    BP, że tegoroczny wynik finansowy banku będzie jeszcze lepszy niż ten za
    2001 r., gdy jedna trzecia zysku netto wzięła się z pomocy NBP i BFG, a
    niedawno bank centralny zaprzestał pomocy dla PKO. Zmniejszenie marży
    odsetkowej powiększaniu zysków nie posłuży. Chyba, że ten rok zostanie
    przeznaczony na podnoszenie prowizji i opłat w PKO - ich podwyżka ma
    nastąpić od 1 marca. Tą drogą bank ma szanse na realizację prognozy zysków,
    mimo prawdopodobnego zmniejszenia wyniku odsetkowego

  • 3. Data: 2002-02-23 11:46:11
    Od: "matjaw" <m...@w...pl>

> [...]
    procentowej,
    > spłata w okresie do 12 m-cy: 16,2%. Lekka dysproporcja...

    zaloz ePKO bedziesz mial 7% i chyba najlepiej oprocentowane lokaty na rynku

    pzdr

    matjaw

  • 4. Data: 2002-02-23 15:25:44
    Od: "Grzesieq" <g...@...p.a.m>

    > zaloz ePKO bedziesz mial 7% i chyba najlepiej oprocentowane lokaty na
    rynku
    A widziałeś oprocentowanie EMAX Lokaty w mBanku?

    Grzesieq

  • 5. Data: 2002-02-24 14:04:21
    Od: Daniel Walczak <a...@e...com.pl>

    On 22 Feb 2002 21:20:04 +0100, <s...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    > tez może bank będzie pobierał ode mnie np. 3% od zgromadzonych przeze mnie

    Wiesz, zasadniczo _na świecie_ rachunek bieżący typu nasz ROR nie służy do
    oszczędzania (czyli zarabiania na procentach), do tego służą lokaty
    terminowe i inne instrumenty. ROR jest praktycznie "portmonetką", z której
    czerpiesz pieniądze na bierzące wydatki, czy płatności. Owszem
    przyzwycziliśmy się przez lata do wysokich odsetek na ROR-ach, ale to się
    niestety skończy (ale przynajmniej mamy niską inflację i pieniądz nie traci
    tak szybko na wartości jak dawniej). Co do ujemnego oprocentowania to AFAIK
    stosują (lub stosowały) je na przykłąd banki japońskie.

    Axe