    From: Daniel Walczak <a...@e...com.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: oprocentowanie w PKO BP
    Date: Sun, 24 Feb 2002 14:04:21 +0000

    On 22 Feb 2002 21:20:04 +0100, <s...@p...onet.pl> wrote:

    > Tak się właśnie zastanawiam czy po kolejnych paru obniżkach stóp procentowych
    > oprocentowanie kont osobu\istych w PKO BP będzie jeszcze dodatnie, zerowe czy
    > tez może bank będzie pobierał ode mnie np. 3% od zgromadzonych przeze mnie
    > środków na rachunku.

    Wiesz, zasadniczo _na świecie_ rachunek bieżący typu nasz ROR nie służy do
    oszczędzania (czyli zarabiania na procentach), do tego służą lokaty
    terminowe i inne instrumenty. ROR jest praktycznie "portmonetką", z której
    czerpiesz pieniądze na bierzące wydatki, czy płatności. Owszem
    przyzwycziliśmy się przez lata do wysokich odsetek na ROR-ach, ale to się
    niestety skończy (ale przynajmniej mamy niską inflację i pieniądz nie traci
    tak szybko na wartości jak dawniej). Co do ujemnego oprocentowania to AFAIK
    stosują (lub stosowały) je na przykłąd banki japońskie.

    Axe