  • 1. Data: 2002-12-17 16:52:17
    Temat: oprocentowanie...
    Od: "Baton" <k...@p...fm>

    Rachunek emax oprocentowany jest efektywnie w wysokosci 6.59% (nominalne
    6.4%)

    1. Lokata BPH Sezam 6,34% w skali roku ---> ile to jest efektywnie a ile
    nominalnie? (prosze o wzor na przeliczenie)

    2. Ktore z aktualnie dostepnych rachunkow i lokat sa najbardziej oplacalne
    (interesuja mnie lokaty ponizej 2 miesiecy)

    pozdrawiam

    Baton

  • 2. Data: 2002-12-17 17:13:39
    Temat: Re: oprocentowanie...
    Od: "Baton" <k...@p...fm>

    Użytkownik "Baton" <k...@p...fm> napisał w wiadomości
    > Rachunek emax oprocentowany jest efektywnie w wysokosci 6.59% (nominalne
    > 6.4%)

    Jak to zamienic na oprocentowanie w skali roku?

    pozdrawiam

    Baton

  • 3. Data: 2002-12-17 17:18:28
    Od: "Robert" <s...@o...pl>

    In news:atnlv9$evm$1@news.tpi.pl, Baton wrote:
    > Użytkownik "Baton" <k...@p...fm> napisał w wiadomości
    >
    > Jak to zamienic na oprocentowanie w skali roku?

    to jest w skali roku

    --
    Robert

  • 4. Data: 2002-12-17 17:20:59
    Od: MarcinF <m...@i...pl>

    Baton wrote:

> [...]
    >
    > 1. Lokata BPH Sezam 6,34% w skali roku ---> ile to jest efektywnie a ile
    > nominalnie? (prosze o wzor na przeliczenie)

    efektywne uwzglednia kapitalizacje, dla sezama wyniesie wiec 6.54%

    wzor jest taki =
    (1+nominalne/liczba_kapitalizacji_w_roku)^liczba_kap
    italizacji_w_roku-1
    ale takie efektywne niewiele daje bo nie uwzglednia podatku sciaganego
    co kapitalizacje

  • 5. Data: 2002-12-17 17:47:59
    Od: Amnesiac <amnesiac_wawa@_zero_spamu_poczta.onet.pl>

    On Tue, 17 Dec 2002 18:20:59 +0100, MarcinF <m...@i...pl> wrote:

> [...]
    pitalizacji_w_roku-1
    >ale takie efektywne niewiele daje bo nie uwzglednia podatku sciaganego

    Z uwzględnieniem podatku będzie tak:

    [(1+nominalne)*0,8/liczba_kapitalizacji_w_roku]^licz
    ba_kapitalizacji_w_roku-1

    --
    Amnesiac

  • 6. Data: 2002-12-17 18:28:03
    Od: "Baton" <k...@p...fm>

    Użytkownik "Robert" <s...@o...pl> napisał w wiadomości

    > to jest w skali roku

    Tzn. nominalne = w skali roku, tak?

    pozdrawiam

    Baton

  • 7. Data: 2002-12-17 18:30:58
    Od: "Robert" <s...@o...pl>

    In news:atnqap$pk0$1@news.tpi.pl, Baton wrote:
    > Użytkownik "Robert" <s...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Tzn. nominalne = w skali roku, tak?

    Nie, oba są w skali roku.

    nominalnie = bez uwzględnienia kapitalizacji
    efektywnie = z uwzględnieniem

    --
    Robert

  • 8. Data: 2002-12-17 19:57:56
    Od: Pawel Sztabinski <p...@p...onet.pl>

    MarcinF wrote:

    > efektywne uwzglednia kapitalizacje, dla sezama wyniesie wiec 6.54%

    6,34% to oprocentowanie efektywne - nominalne 6,15%

  • 9. Data: 2002-12-17 22:31:27
    Od: "Baton" <k...@p...fm>

    Uzytkownik "Pawel Sztabinski" <p...@p...onet.pl> napisal w wiadomosci

    > 6,34% to oprocentowanie efektywne - nominalne 6,15%

    No to juz nic nie rozumiem. Na stronie bphu wyraznie napisane jest ze 6,34
    to oprocentowanie w skali roku. W skali roku czyli nie uwzglednijace
    kapitalizacji. Czy tez moze sa dwa rodzaje "w skali roku": uwzgledniajace i
    nie uwzgledniajace kapitalizacji, jak je rozroznic...?

    Pozdrawiam

    Baton

  • 10. Data: 2002-12-17 22:32:50
    Od: "Robert" <s...@o...pl>

    In news:ato8j4$pc6$1@news.tpi.pl, Baton wrote:
> [...]
    > uwzglednijace kapitalizacji. Czy tez moze sa dwa rodzaje "w skali
    > roku": uwzgledniajace i nie uwzgledniajace kapitalizacji, jak je

    Przecież Ci wyjaśniłem dopiero co.

    --
    Robert