  • 41. Data: 2021-07-16 12:11:22
    Temat: Re: odwiedziłem ojczyznę
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Fri, 16 Jul 2021 12:07:23 +0200, _Master_ napisał(a):

    > "W skrócie: Bo presja na optymalizację będzie większa"

    Ale czemu ta presja będzie akurat na ERG Bieruń Folie?
    Czy wielebny Tymoteusz Jak Mu Teraz Tam potrafi zoptymalizować?

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Nikołaj Gogol

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 42. Data: 2021-07-16 12:14:10
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2021-07-16 o 12:07, _Master_ pisze:

    > Umiesz czytać?
    >
    > "W skrócie: Bo presja na optymalizację będzie większa"

    Jeśli celem jest aby wszyscy ludzie zamiast robić coś z sensem zajmowali
    się optymalizacją podatkową to czarno to widzę.
    Aby społeczeństwo funkcjonowało potrzebni są tacy którzy po prostu robią
    swoją robotę a nie grzebią się w paragrafach - co by tu można
    zoptymalizować.
    P.G.

  • 43. Data: 2021-07-16 12:15:23
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2021-07-16 o 12:00, _Master_ pisze:
    > Piszesz już drugi post a nie chce Ci się posłuchać kilku minut.

    Przecież tam licznik pokazywał ponad 50 minut. źle widziałem?
    P.G.

  • 44. Data: 2021-07-16 14:54:22
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2021-07-14, Piotr Gałka <p...@c...pl> wrote:

    [...]

    > Albo:
    > 1. jestem za głupi aby załapać dowcip, albo
    > 2. wiesz coś o czym jeszcze nie słyszałem.
    > Która punkt jest prawdziwy, a może jakieś 3.
    >
    > Według tego co do mnie na razie dotarło to dla małych firm podatek w
    > upraszczającym zaokrągleniu wzrasta z 19% do 28%.

    To na liniówce.

    A tymczasem dla ryczałtu rząd nie dość że zmniejsza stawki dla wolnych
    zawodów (w tym IT), to zostawia ryczałtową składkę zdrowotną, podnosząc
    jej wysokość wymiaru do wysokości średniego ubezpieczenia (czyli wzrost
    z tych 380 do ok. 500).

    Dla przykładu w najbardziej wcześniej "dotkniętą" branżą IT, wygląda to
    tak, że przechodzisz z 19% liniówki na 12% ryczałt. Wykręcić ok. 37%
    kosztów w takich działalnościach to jest naprawdę wyczyn, więc można
    założyć, że spora grupa skorzysta i przejdzie.

    https://poradnikprzedsiebiorcy.pl/-nowy-polski-lad-r
    yczaltowa-skladka-zdrowotna-tylko-dla-wybranych

    A co mają zrobić Ci z dużymi kosztami?
    Sp. z o.o. (dla dotychczasowego przedsiębiorstwa) + ryczałt (dla
    rozliczania się ze spółką).

    To się bardzo spina z rządową polityka ograniczania funduszy dla
    samorządów, bo samorządy nie mają udziału w podatkach ryczałtowych
    i duzo mniejszy udział w podatku CIT.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 45. Data: 2021-07-16 15:22:21
    Od: Pete <n...@n...com>

    Hello, Wojciech Bancer.
    On 16.07.2021 14:54 you wrote:

> [...]
    > 37% kosztów w takich działalnościach to jest naprawdę wyczyn, więc
    > można założyć, że spora grupa skorzysta i przejdzie.

    A od kiedy ryczałt IT jest 12%

    --
    Pete

  • 46. Data: 2021-07-16 16:14:58
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2021-07-16, Pete <n...@n...com> wrote:

    > A od kiedy ryczałt IT jest 12%

    Wg zapowiedzi, to będzie wraz z nowym ładem, o np. tu masz:
    https://poradnikprzedsiebiorcy.pl/-nowy-polski-lad-a
    -ryczalt-od-przychodow-ewidencjonowanych

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 47. Data: 2021-07-16 19:05:01
    Od: Pete <n...@n...com>

    Hello, Wojciech Bancer.
    On 16.07.2021 16:14 you wrote:

    > Wg zapowiedzi, to będzie wraz z nowym ładem, o np. tu masz:
    > https://poradnikprzedsiebiorcy.
    > pl/-nowy-polski-lad-a-ryczalt-od-przychodow-ewidencj
    onowanych

    Nooo, jak widzę jakie wyselekcjonowane PKWIU są dla 15%, to strach
    przechodzić na ryczałt, bo się okaże że skarbówka pozna że twoje usługi
    nie łapią się na dany wyjątek.

    --
    Pete

  • 48. Data: 2021-07-16 19:31:41
    Od: ptoki <s...@g...com>

    piątek, 16 lipca 2021 o 03:43:08 UTC-5 Olin napisał(a):

    > Ostatnio umowę podpisywałem w 2017 i oczywiście wybrałem najtańszą, ale
    > wtedy nie odbiegała jakoś drastycznie od innych ofert.

    Tu moge tylko poratowac gderaniem: Jak badalem tematy energetyczne to stwierdzilem ze
    energetyka nie przedzie dobrze wiec nie ma co liczyc na taniosc i jak ktos tani prad
    obiecuje to gdzies musi byc kruczek.
    Podobnie bylo z tymi taryfami oferowanymi przez taurona czyli firme nie krzak.
    Obiecywali drozszy prad ale z gwarancja nie podnoszenia ceny chyba na rok czy trzy
    lata.
    Jako ze ten rynek jest regulowany to wiedzialem ze sie o podwyzkach dowiem sporo
    wczesniej. No i ich nie bylo. A ja zrobilem dobra decyzje ze nie wzialem tej
    "gwarancji". Zreszta ten gwarancyjny prad byl mniej wiecej drozszy o podwyzke jaka
    obstawialem. Wiec sie zupelnie nie oplacalo.

    Wtopil bym jakby tauron odwalil jakis ostry cyrk i zwykla taryfe podrozyl a te
    fikusne upromowal. Ale jednak nie sa hipsterska firma i nie odwalili.

    > Dopadł mnie, rzecz jasna, Sasin, który najpierw obiecywał dopłaty do
    > rachunków za prąd, a teraz mętnie się wije, że będą tylko dla najuboższych.
    > Ustawa jest niezmiennie opracowywana i tak od kilku lat.

    No wiesz, jak rząd mówi ze zrobi to mówi. A jak zrobi to nie tak zeby ci poprawic.

    > Słyszałem, że wystarczy nie kraść, więc nie rozumiem, skąd te problemy.
    > Winne są rosnące ceny praw do emisji dwutlenku węgla i konieczność
    > finansowania górnictwa za pośrednictwem firm energetycznych, czego
    > misiewicze jakoś nie ogarnęli.

    Tak, jak zaczalem se liczyc ile to jest od tony co2, przez sprawnosci i wartosci
    energetyczne to zrozumialem ze to prawie polowa ceny pradu. A akcyza swoje...

  • 49. Data: 2021-07-16 22:16:09
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2021-07-16, Pete <n...@n...com> wrote:

    [...]

    onowanych

    > Nooo, jak widzę jakie wyselekcjonowane PKWIU są dla 15%, to strach
    > przechodzić na ryczałt, bo się okaże że skarbówka pozna że twoje usługi
    > nie łapią się na dany wyjątek.

    I co, każą zejść do 8.5% (bo to chyba standardowe
    dla usług) i oddadzą hajs? :)

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 50. Data: 2021-07-17 09:25:38
    Od: Pete <n...@n...com>

    Hello, Wojciech Bancer.
    On 16.07.2021 22:16 you wrote:

    >>> pl/-nowy-polski-lad-a-ryczalt-od-przychodow-ewidencj
    onowanych
    > I co, każą zejść do 8.5% (bo to chyba standardowe dla usług) i
    > oddadzą hajs? :)

    Strzelałbym że raczej dla usług w wolnych zawodach. Czyli 17%.

    --
    Pete